• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (längd)

Ni som hävdar att långa män är attraktiva. Har inte kroppsformen minst lika stor betydelse?

Är en otränad lång man attraktiv på samma sätt som en vältränad lång man?

• mari123

Jag tänker att när en kvinna säger att hon vill ha en lång man så menar hon en som är längre än henne själv? 

• SunnyP

För mig har mannens längd alltid varit obetydlig. Jag är ganska lång själv, ca 178 men skulle inte ha några problem med en partner som var lika lång eller kortare än mig faktiskt. Det är så himla mycket saker som ska klaffa för att en relation ska bli bra så jag skulle faktiskt inte hänga upp mig vid sådant alls.

• Anonym (Kalle)

Sitter och tittar på stolthet och fördom. Naturligtvis porträtteras den långa mannen som den attraktiva. Mr Darcy är 191 cm lång medan Mr. Collins vill kvinnorna inte röra med tång som är 165 cm.  
    Visst att han spelar lite taffat. Men kvinnorna dissar ju honom direkt pga hans utseende. 

Och så ser det även ut i det verkliga livet.  Skulle en kvinna peka ut attraktiva män i en publik så skulle hon välja de långa och inte de korta...

• Anonym (Man)
    Anonym (längd) skrev 2023-01-12 01:24:09 följande:

Ni som hävdar att långa män är attraktiva. Har inte kroppsformen minst lika stor betydelse?

Är en otränad lång man attraktiv på samma sätt som en vältränad lång man?

Formen på kroppen lär vara viktigare än längden.. iaf för oss män.
  • Anonym (Via Direkt)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-07 16:15:09 följande:
    Även om jag som man inte riktigt kvalar in på den längden, så tycker jag det är bra att vara tydlig från början med vad man vill ha. Så slipper man slösa massa tid för varandra.

Man behöver dock uttrycka sig smidigt om man som jag inte vill ha någon överviktig tjej. Jag kör med den gamla klyschan att jag tar hand om mig själv och helst ser att även min partner gör det. Funkar sådär ibland, men om man är tydligare än så, så lär man få skit för det.
    Vad innebär ta hand om sig själv för dig? Alltså både när det gäller dig själv och kvinnan?
  • Anonym (längd)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-14 22:08:27 följande:
    Formen på kroppen lär vara viktigare än längden.. iaf för oss män.
    Frågan var väl inte vad män tycker utan vad kvinnor tycker.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (längd) skrev 2023-01-15 04:56:03 följande:
    Frågan var väl inte vad män tycker utan vad kvinnor tycker.
    Dum fråga. De flesta kvinnor väljer en lång och ful kille före en kort men snygg kille.  Det är typ det viktigaste kriteriet av alla när det kommer till en mans utseende.

• Blacknails86
    Anonym (Kalle) skrev 2023-01-15 05:37:33 följande:
    Dum fråga. De flesta kvinnor väljer en lång och ful kille före en kort men snygg kille.  Det är typ det viktigaste kriteriet av alla när det kommer till en mans utseende.
    Nja, inte väljer man kanske så.
    En ful, lång kille funkar
    En snygg, kort kille funkar
    En kort och ful har det väldigt svårt.
  • Anonym (normal vatten)

Har väldigt svårt att förstå att längden skulle vara så himla viktig för så många kvinnor. Lika obegripligt som att kroppsformen är allt för vissa män.

De jag har varit kära i har varit helt olika varandra i både längd, vikt, ålder och kön. Den jag är kär i blir ändå snyggast i mina ögon.

Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?