• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (Maria)

Bara mannen är längre än mig så är jag nöjd, och jag är liten själv (152) så det brukar ju lösa sig.

Min erfarenhet är dock att en riktigt lång man som samtidigt är attraktiv är väldigt sällsynt. De långa brukar inte vara det (men det kanske bara är min smak, vad tycker ni andra?). En lång som jag dejtade var attraktiv, men verkligen inget spektakulärt, han var 196.

De riktigt attraktiva och snygga männen jag träffat/träffat och även dejtat, har varit ca 175-180. 

• Anonym (Jo)
    mari123 skrev 2023-01-10 05:22:53 följande:
    Har inga källor att luta mig emot utan endast mina helt egna rön. Jag tror många kvinnor vill ha män längre än dem själva för kvinnor vill känna sig petita!?Det betyder ju inte att en man behöver vara "lång" per def.
    Stämmer inte på mig.
  • Anonym (Kanske lika bra)

Långa.
    Tom Selleck och hans mustasch.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Via Direkt) skrev 2023-01-07 10:00:51 följande:
    Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

Jag tror att de flesta kvinnor vill träffa någon som är längre än dem själva.

Kollar man på Tinder så står det inte sällan att "Du bör vara minst 180 cm" eller liknande.
  • Anonym (Clay)

Ja, jag tror kvinnor generellt föredrar långa män. finns dock mycket en kort man kan gör för att kompensera personlighetsmässigt, även om kvinnor också är ytliga så är personlighet det mest attraktiva hos en man.

min erfarenhet av korta män är att de blir kaxiga och lite sådär muckiga, kanske ett utslag av ett försök att kompensera längdissues. Det är fel sätt av kompensation, ungefär som att köpa en sportbil som penisförlängare.

• Anonym (Get ripped)
    Anonym (Clay) skrev 2023-01-10 23:58:48 följande:

Ja, jag tror kvinnor generellt föredrar långa män. finns dock mycket en kort man kan gör för att kompensera personlighetsmässigt, även om kvinnor också är ytliga så är personlighet det mest attraktiva hos en man.

Och dra till gymmet. Är man kort så får man bli rippad istället. Gör man det och har en bra och självsäker personlighet så är man absolut inte körd.
  • Anonym (Clay)
    Anonym (Get ripped) skrev 2023-01-11 00:10:24 följande:
    Och dra till gymmet. Är man kort så får man bli rippad istället. Gör man det och har en bra och självsäker personlighet så är man absolut inte körd.
    Tror faktiskt det har mindre betydelse. Män går mer på utseende, därför tror många män att utseendet i form av rutor på magen attraherar mest (de utgår från sig själva vad de tror kvinnor är ute efter, än att faktiskt sätta sig in i vad kvinnor egentligen är ute efter)

Kvinnor vill ha tryggheten en självsäker man kan ge. (Big dick energy) kaxig, muckig, kort man som går på gymmet har mindre chans än en självsäker kort man som utstrålar bde.
  • mari123

OT kanske och lite för djuplodande..... MEN jag tänker att det har en viss betydelse också hur ens egna pappa ser/såg ut?! Min barndomskompis är runt 1.70 och hon har en gubbe som är ungefär lika lång. Hon säger att hon aldrig attraherats av långa män, och vi har resonerat kring att det beror på att hennes fina lilla pappa (död sedan -86) var just LITEN och FIN.

• Embla twopointoh
    Anonym (Clay) skrev 2023-01-11 00:30:41 följande:
    Tror faktiskt det har mindre betydelse. Män går mer på utseende, därför tror många män att utseendet i form av rutor på magen attraherar mest (de utgår från sig själva vad de tror kvinnor är ute efter, än att faktiskt sätta sig in i vad kvinnor egentligen är ute efter)
    Så sant som det var sagt. Män och kvinnor funkar olika.

Men, det är väl inte konstigt att folk tror att alla funkar likadant, när det basunerats ut i decennier att det inte finns några skillnader på gruppnivå mellan män och kvinnor, och att de som påstår att dessa skillnader visst finns är bakåtsträvande, kvinnohatande och rent korkade?

Lägg till det att det är mänskligt att utgå från sig själv, och att det krävs ett visst mått av erfarenhet, kunskap och insikt för att förstå att alla inte tänker, resonerar eller fungerar som man själv gör.
  • Anonym (Långa)
    Anonym (Clay) skrev 2023-01-11 00:30:41 följande:

Kvinnor vill ha tryggheten en självsäker man kan ge. (Big dick energy) kaxig, muckig, kort man som går på gymmet har mindre chans än en självsäker kort man som utstrålar bde.
    Nja, inte sant. Kvinnor går lika mycket efter utseende. Myt det där.
    Jag har själv erfarenhet av att kvinnor går igång på att män är vältränade. Och jo, magrutor har betydelse.
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?