• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 10:08:35 följande:
    185
    Då behöver du inte vara bitter p g a din längd i alla fall. 
  • Embla twopointoh
    Anonym (Allvarligt!) skrev 2023-01-11 09:52:12 följande:
    Skämtar du???????

Du har aldrig eller inte så ofta hört män kommentera kvinnors utseende?
    Jösses, kanske då för att män säger saker direkt till kvinnor och inte lika mycket till andra män då.

Möjligtvis kan det vara så att kvinnor när dom pratar med varandra säger att den och den killer ser bra ut, är snygg osv men hör sällan och vet inga av mina tjejkompisar som säger saker direkt till killar om deras utseende.
    Men killar kan ju slänga ur sig saker direkt till en tjej både vad som tycker är positiva saker och kränkande saker.

Minns du hur det var när du gick i skolan? alla jag känner både män och kvinnor vet precis hur det var där, killarna snackade högt och tydligt om vilka som var dom snygga tjejerna och vilka som inte var det.
    Unga tjejer har ju jättestora krav på att se bra ut och många mår dåligt av att få höra kommenterar om hur dom se ut ifrån killar.

Min dotter går i högstadiet, där la några killar ut på snapchat där dom betygsatte tjejerna på skolan och kommenterade många av tjejernas kroppar, en del var och en och en del som i en grupp.
    Många av tjejerna blev helt förkrossade över att höra vissa kommentarer, som tur var för min dotter fick hon inga kommenterar åt något håll, hamnade bara i en ok grupp. 
    Men killarna beskrev i detalj några av tjejernas kroppar på pinsamma sätt.

Kan säga att skolan hade samtal med alla föräldrar och pratade med tjejerna och ett par av dessa killar blev avstängda några dagar.

Självfallet var det en grupp av killar, andra killar tyckte inte att det var ok att göra så. 
    Vi har också en son som inte tyckte att det var ok.

Visst detta vara lite mer speciellt då dom la upp det men snacket om hur tjejerna på skolan ser ut mm är verkligen inget nytt.
    Det känner alla jag känner igen.

Och det gäller verkligen inte bara yngre killar, har tjejkompisar som jobbar på mans dominerade arbetsplatser och jargongen där när dom snackar om kvinnor kan vara ganska rå.

Så nej kvinnor pratar absolut om män och deras utseende men män pratar absolut om kvinnor och deras utseende och vilka som duger och inte.

Alla kvinnor jag känner har också fått kommenterar av män på te x sitt jobb, på krogen osv. 
    Men det kanske inte du upplever och ser på samma sätt som man.

Så både män och kvinnor kommenterar, men tror att män säger det mer direkt till en kvinna än tvärtom.
    Bra skrivet!

Jag kan ge dig ett annat perspektiv, jag är utbildad och jobbar inom ett område som är mansdominerat. Jag har aldrig någonsin fått eller hört kommentarer om mitt eller någon annans utseende från någon manlig kollega. Det är vi få kvinnor som ibland kan säga till varandra att någon har en snygg tröja eller att deras nya frisyr passar dem.  Sådana kommentarer, även positiva sådana, säger man inte till någon av motsatt kön eftersom det kan missförstås som flört eller oönskad uppmärksamhet.
  • Anonym (Långa)
    Anonym (Klara) skrev 2023-01-11 10:12:32 följande:
    Då behöver du inte vara bitter p g a din längd i alla fall. 
    Nej, jag anses vara ganska lång. Men det är ändå ingen garanti för att man ska ha lätt att träffa tjejer. Jag har aldrig haft nån, det är därför jag är bitter.
    Men jag skyller inte allt på tjejer. Vill bara säga det.
    Jag är så otroligt trött på att må såhär, vill bara gråta.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 10:15:29 följande:
    Nej, jag anses vara ganska lång. Men det är ändå ingen garanti för att man ska ha lätt att träffa tjejer. Jag har aldrig haft nån, det är därför jag är bitter.
    Jobbar du eller är arbetslös och har problem på den fronten också?
  • Anonym (körven)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-01-08 10:47:53 följande:
    Men det är helt okej för kvinnor att skriva att de söker en viss längd ?   Du ser inte dubbelmoralen i det ?
    Allt är inte bara logik rakt av. I samhällen finns även normer och moral och hela västvärlden har en kollektiv stress och hat mot fetma. 

Fetma är mer stigmatiserat än längd i vårt samhälle, därmed anses det inte vara hög EQ att nämna någons BMI.

På det så tutas flickor in från tidig ålder att de ska vara smala och att deras värde ligger i det.

Även om det inte är lika populärt med korta män som långa män, kan man som man tillskansa sig attraktivitet med charmig personlighet och driftig anda osv. 

Jag tror för din del är det viktigt att lära sig koda av det sociala. Det är som när man är ett gäng, kanske dricker man öl och kör sällskapsspel och så småfuskar nån lite. Det är fel, det är inte rätt. Men, om du är den som stenhårt håller på reglerna kommer alla se dig som osoft oberoende att du har rätt. Det är det sociala spelet. 

Alla tilldeles olika kort, spela dem väl.
  • Anonym (Långa)
    Anonym (Klara) skrev 2023-01-11 10:26:04 följande:
    Jobbar du eller är arbetslös och har problem på den fronten också?
    Jag är arbetslös.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 10:53:26 följande:
    Jag är arbetslös.
    Kvinnor brukar inte anse arbetslöshet som något attraktivt. 
  • Anonym (Långa)
    Anonym (Klara) skrev 2023-01-11 10:55:30 följande:
    Kvinnor brukar inte anse arbetslöshet som något attraktivt. 
    Jag blir förvånad över din kommentar. Trodde du skulle skriva nåt i stil med att du förstår att jag mår dåligt eftersom jag är arbetslös.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 10:56:42 följande:
    Jag blir förvånad över din kommentar. Trodde du skulle skriva nåt i stil med att du förstår att jag mår dåligt eftersom jag är arbetslös.
    Ok, ville vara ärlig. Det handlar väl om vad arbetslösheten beror på. Är personen ambitiös och lägger tid på att söka jobb för att ändra sin situation eller beror det på nån diagnos eller annat psykiskt problem eller funktionsnedsättning. De sistnämnda är nog de som har svårast att hitta en partner. 
  • Anonym (körven)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 10:15:29 följande:
    Oj vilken vändning. Men vet du. Du uttrycker dig ändå väl i skrift och verkar kunna erkänna känslor det är två saker som kvinnor attraheras av.  

Gråt lite, men fundera på vad som kan få dig att må bättre. INTE kopplat till relation. Börja i ett nytt spår kanske? Gör saker du mår bra av och blir glad av och utvärdera sedan din situation igen!
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?