• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (Via Direkt)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-07 16:15:09 följande:
    Även om jag som man inte riktigt kvalar in på den längden, så tycker jag det är bra att vara tydlig från början med vad man vill ha. Så slipper man slösa massa tid för varandra.

Man behöver dock uttrycka sig smidigt om man som jag inte vill ha någon överviktig tjej. Jag kör med den gamla klyschan att jag tar hand om mig själv och helst ser att även min partner gör det. Funkar sådär ibland, men om man är tydligare än så, så lär man få skit för det.
    Ta hand om sig för en kvinna kan ju vara att ha snygga kläder och kunna sminka sig snyggt osv i div olika definitioner. Gissar ju att tänker man sig vältränad och smal så tänker inte alltid kvinnor detsamma. Eller hur menar du när du säger tar hand om sig?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-07 16:15:09 följande:
    Även om jag som man inte riktigt kvalar in på den längden, så tycker jag det är bra att vara tydlig från början med vad man vill ha. Så slipper man slösa massa tid för varandra.

Man behöver dock uttrycka sig smidigt om man som jag inte vill ha någon överviktig tjej. Jag kör med den gamla klyschan att jag tar hand om mig själv och helst ser att även min partner gör det. Funkar sådär ibland, men om man är tydligare än så, så lär man få skit för det.
    Man kan väl skriva att man tränar och tycker det är viktigt att hålla sig i form? De flesta fattar (förhoppningsvis) vinken. Sen är det inte bara slanka som håller sig i form, men småfeta soffpotatisar borde inte höra av sig.

Kvinnor som tränar och håller sig smala, brukar inte direkt vilja träffa överviktiga män. Var skriver de i sin profil?
  • Anonym (N)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-07 15:55:22 följande:
    Det är pga sånt där jag har svårt att förstå varför kvinnor vill ha män som är mycket längre än de själva. Den längsta man jag har varit intim med, var ca 190 cm lång. Minns inte exakt, men nåt sånt. Det var inga problem, men jag fick nästan nackspärr när vi kysstes .

Liggande blir väl var man gör det till, men min (något begränsade) erfarenhet är att man blir mer flexibel när längdskillnaden inte är så stor.

Sen bör man ju inte låta längden styra åt något håll. Är kvinnan kort och mannen lång, är det ju inte ovanligt att det skiljer 25-30 cm. Vill man ha varandra, funkar det.

Jag vet ett par där det skilde nästan en halv (!) meter. Hon var 152 cm lång, han var 197 eller nåt sånt. De var lyckliga och fick flera barn ihop. Man väljer inte längden på den man älskar.

Jag tycker det är mysigt att mitt öra är på samma höjd som min mans hjärta.

Han är 28 cm längre. 

• Anonym (A)

Föredrar killar som är 150-175 cm. Är själv 162 cm. 

• Anonym (körven)
    Anonym (Via Direkt) skrev 2023-01-07 10:00:51 följande:

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

bryr mig inte. gillar både långa och korta män. de är snygga på olika sätt.
  • Anonym (R)

Kan bara tända på män över 180. Är själv 160.

• Anonym (körven)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-01-07 12:23:31 följande:

Minst 180 gäller för mig, är 174 själv.
    "Råkade" träffa en kille i somras, var lite i gasen och tänkte inte så mycket på längden. Han var ju så förbannat gullig och trevlig. 
    Men när vi sågs nästa gång... så var det sista gången.

Jag ljög lite när jag dumpade honom, men sanningen var att han bara var 171 och det är för mig otänkbart.

mesigt av dig. hade varit coolare om du provade och såg vad han gick för, börjat dejta.

det krävs stake att stöta på en längre tjej. det krävs iofs stake av kvinnan också, det hade uppenbarligen inte du,
  • Anonym (Kanske lika bra)
    Anonym (körven) skrev 2023-01-07 22:55:44 följande:
    mesigt av dig. hade varit coolare om du provade och såg vad han gick för, börjat dejta.

det krävs stake att stöta på en längre tjej. det krävs iofs stake av kvinnan också, det hade uppenbarligen inte du,
    Den överraskningen hade han sent kunnat glömma. Att hon hade stake höhö.
  • Anonym (Kalle)
    Embla twopointoh skrev 2023-01-07 12:13:38 följande:

Det är väl som det mesta som anses attraktivt, att det är det som särskiljer könen som man dras till. Män har en ganska rak och kantig kroppsform, kvinnor är mer runda och mjuka, alltså anses kurviga kvinnor vara 'kvinnliga' och därför attraktiva för män. På samma sätt är män i allmänhet längre än kvinnor, alltså anses långa män vara extra 'manliga'.

Sedan är såklart längd relativt, speciellt i dessa globala dagar då vi inte längre lever relativt isolerat i en enda folkgrupp, så i har större variation i utseende i populationen.

Jag tycker det är väldigt manligt med långa män (och med 'lång' menar jag typ >190 cm). Å andra sidan kan jag tycka att korta män (<175 cm) ofta har väldigt tilltalande proportioner. Det enda jag helst velat är att min partner är längre än vad jag är, men det är inte så svårt eftersom de flesta män faktiskt är det, då jag är 160cm (även om jag har mött män som varit kortare än jag).

Men, jag antar att TS bara är den senaste i raden av trådar på ämnet "Kvinnor är dumma och inkonsekventa och det är deras överdrivna kräsenhet som gör att jag inte får ligga och de är dumma mot mig och det är jättesynd om mig. Nämnde jag att kvinnor är dumma?"

Eftersom kurviga kvinnor är detsamma som tjocka kvinnor. Så har du fel där.
    De flesta män gillar inte tjockisar.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-01-07 15:58:01 följande:

Män under 185 cm göre sig icke besvär har jag på min Tinder bio. Bättre det än att upptäcka det på första dejten.

"Kvinnor med BMI över 20 göre icke besvär".  Det skulle jag vilja skriva på min Tinder profil.  Bättre det än att upptäcka att hon var mullig/tjock på första dejten. 
    Tyvärr, är vikt så känsligt för kvinnor att man sorterar att bort de som uppfyller mina krav också.  
    Trots att vikten går att påvisa men inte längden.
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?