• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (N)
    Anonym (Oo) skrev 2023-01-07 11:11:38 följande:

Vad är det med längd som är så viktigt för kvinnor?

Vissa tycker det ät attraktivt. 

Vad är det med stora bröst , långa ben , långt hår , smal midja mm som är så viktigt för män? 

• Anonym (Långa)
    Anonym (N) skrev 2023-01-07 11:22:57 följande:

Vad är det med stora bröst , långa ben , långt hår , smal midja mm som är så viktigt för män? 

Det är viktigt för en del män med stora bröst. Många kvinnor blir provocerade om män kollar på stora bröst och gillar det.
  • Anonym (N)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-07 10:55:56 följande:
    Flera av dom sexigaste männen är runt 178. Längre än Tom Cruise, som är 170.
    En del kvinnor tyckte att Al Pacino var sexig. 168 cm.

Att korta män kan också vara sexiga beror oftast inte på att mannen är kort , utan att personen har annat som gör att längden är oviktigt.

De flesta korta män som inte är Al Pacino , Michail Barysjnikov mm blir bara sexiga om man känner dem och deras personlighet är attraktiv.

• Anonym (Långa)
    Anonym (N) skrev 2023-01-07 11:30:00 följande:

Att korta män kan också vara sexiga beror oftast inte på att mannen är kort , utan att personen har annat som gör att längden är oviktigt.

De flesta korta män som inte är Al Pacino , Michail Barysjnikov mm blir bara sexiga om man känner dem och deras personlighet är attraktiv.

Ja, många attraheras av mer än bara utseendet. Fast inte om det handlar om unga tjejer och äldre män. Då handlar allt om utseendet. Från båda håll.
  • Anonym (N)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-07 11:25:30 följande:
    Det är viktigt för en del män med stora bröst. Många kvinnor blir provocerade om män kollar på stora bröst och gillar det.
    Precis som många korta män med låg självkänsla blir provocerade om kvinnor föredrar långa män.

Det är oftast kvinnor med låg självkänsla som provoceras av att alla tycker inte att just de är snyggast på hela världen.

Givetvis är det en sak att ha en preferens och att tala om för andra människor att de ej duger / är inte attraktiva.

Man behöver såklart inte upplysa människor oombedd att de är för korta , har för små bröst enligt ens personlig åsikt.
  • Anonym (Oo)
    Anonym (N) skrev 2023-01-07 11:22:57 följande:

Jag hör inte så ofta att män uttalar det som ett krav för en relation. Jag tror det skulle uppfattas sexistiskt, sunkigt och ytligt. Har heller aldrig sett en dejtingsida som har bröststorlek som en siffra att fylla i under personliga uppgifter. Kroppsvikt ja, men inte bröststorlek eller midjemått.
  • Anonym (Tall)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-07 10:52:28 följande:

Allt är relativt. Hur långt är ett snöre?

De flesta kvinnor verkar föredra män som är längre än de själva, men de betyder ju inte att han måste vara lång. Själv är jag 168 cm, maken är 177 cm. Har träffat män som har varit både längre och kortare än han. Längden är inte avgörande, men jag skulle föredra någon närmare min egen längd, än runt 2 meter. Stor längdskillnad är bara opraktiskt .

Min förra var 196, jag är 163. Såg konstigt ut och var opraktiskt. Vi kunde inte kramas och pussas stående. Jag satt på köksbänken för att få det att funka. Liggande var inga problem. 
  • Anonym (Tall)
    Anonym (Oo) skrev 2023-01-07 11:43:19 följande:
    Jag hör inte så ofta att män uttalar det som ett krav för en relation. Jag tror det skulle uppfattas sexistiskt, sunkigt och ytligt. Har heller aldrig sett en dejtingsida som har bröststorlek som en siffra att fylla i under personliga uppgifter. Kroppsvikt ja, men inte bröststorlek eller midjemått.
    Jodå, jag var medlem i en där valfria uppgifter angående  byst och kuk men även kroppsform  kunde fyllas i. 
  • Embla twopointoh

Det är väl som det mesta som anses attraktivt, att det är det som särskiljer könen som man dras till. Män har en ganska rak och kantig kroppsform, kvinnor är mer runda och mjuka, alltså anses kurviga kvinnor vara 'kvinnliga' och därför attraktiva för män. På samma sätt är män i allmänhet längre än kvinnor, alltså anses långa män vara extra 'manliga'.

Sedan är såklart längd relativt, speciellt i dessa globala dagar då vi inte längre lever relativt isolerat i en enda folkgrupp, så i har större variation i utseende i populationen.

Jag tycker det är väldigt manligt med långa män (och med 'lång' menar jag typ >190 cm). Å andra sidan kan jag tycka att korta män (<175 cm) ofta har väldigt tilltalande proportioner. Det enda jag helst velat är att min partner är längre än vad jag är, men det är inte så svårt eftersom de flesta män faktiskt är det, då jag är 160cm (även om jag har mött män som varit kortare än jag).

Men, jag antar att TS bara är den senaste i raden av trådar på ämnet "Kvinnor är dumma och inkonsekventa och det är deras överdrivna kräsenhet som gör att jag inte får ligga och de är dumma mot mig och det är jättesynd om mig. Nämnde jag att kvinnor är dumma?"

• Anonym (Långa)
    Anonym (Tall) skrev 2023-01-07 12:13:12 följande:
    Jodå, jag var medlem i en där valfria uppgifter angående  byst och kuk men även kroppsform  kunde fyllas i. 
    Var också medlem på en sån sida. Jag trodde jag skulle hitta en kvinna att ligga med där. Det kunde jag fetglömma.
    Jag är övertygad om att kvinnor tycker det är mer om att män uppger sin snabel-storlek än att kvinnor ska uppge hur stora bröst dom har.
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?