• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Gullvivor
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-05 14:48:28 följande:
    Nej jag syftade på en gaybar eftersom jag skrev det.
    Ja, och därför trodde jag att du menade prostitution för jag förstod inte vad man annars skulle "jobba" med på en gayklubb. Men som sagt det var ett missförstånd.
  • Embla twopointoh
    Virriga Vera skrev 2023-01-05 12:54:56 följande:
    Under våra mer än 40 år tillsammans så har jag brytt mig om honom varje dag. Jag visar det i handling, omtanke, förtroende och tillit. Att förbjuda sin partner att arbeta tillsammans med det motsatta könet är inte omtanke på något sätt, Det är enbart svartsjukt, kontrollerande och barnsligt. Vad blir nästa sak att förbjuda?

Vad har du för syn på människor? Att de är lealösa våp som slänger sig över alla av motsatt kön så snart de kan, att de inte kan annat än att falla för vem som helst bara de tillhör det andra könet? Att de inte är professionella i sitt arbete om det finns personer av det andra könet på arbetsplatsen? Vilka låga tankar du måste ha om din man, eller är det så att som man känner sig själv känner man andra?
    Min upplevelse är att vissa religiösa grupperingar har den människosynen, att folk på något sätt skulle vara slavar under sitt begär, och att kanske främst män blir så till sig i trasorna av att se en kvinnas hår eller anklar eller kroppsform under kläder, att de helt enkelt inte kan hålla sig utan bara måste ha sex där och då.
  • Gullvivor
    Embla twopointoh skrev 2023-01-05 15:03:08 följande:
    Min upplevelse är att vissa religiösa grupperingar har den människosynen, att folk på något sätt skulle vara slavar under sitt begär, och att kanske främst män blir så till sig i trasorna av att se en kvinnas hår eller anklar eller kroppsform under kläder, att de helt enkelt inte kan hålla sig utan bara måste ha sex där och då.
    Satan finns ju alltid närvarande när en kvinna och en man som inte är familj är ensamma. Det måste inte innebära att någon av dem har en dålig avsikt, utan mer att finns Satan närvarande så finns alltid risken att något händer. Du kanske tycker att det är skitsamma men jag skulle inte riskera alla år med min man för ett snedsteg som jag vet att jag aldrig skulle kunna förlåta.
  • Virriga Vera
    Gullvivor skrev 2023-01-05 15:23:31 följande:
    Satan finns ju alltid närvarande när en kvinna och en man som inte är familj är ensamma. Det måste inte innebära att någon av dem har en dålig avsikt, utan mer att finns Satan närvarande så finns alltid risken att något händer. Du kanske tycker att det är skitsamma men jag skulle inte riskera alla år med min man för ett snedsteg som jag vet att jag aldrig skulle kunna förlåta.
    Jag skulle inte heller kunna förlåta ett snedsteg, men till skillnad mot dig så tror jag på människans fria vilja. Vill man inte vara otrogen, så är man det inte. Att skylla sina egna tillkortakommanden på Satan eller Gud är bara löjligt och ett sätt att slippa ta konsekvenserna av sina val.
  • Embla twopointoh
    Så du ser människor som viljelösa spån som inte kan sätta emot varken Satan eller Gud? Att faller man för en frestelse är det inte ens eget fel (oavsett om man satt sig i situationen medvetet eller ej), utan Satans?
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-05 14:52:39 följande:
    Ja, och därför trodde jag att du menade prostitution för jag förstod inte vad man annars skulle "jobba" med på en gayklubb. Men som sagt det var ett missförstånd.
    VA???

Hur kan man ens tro att "gaybar/gayklubb" är att syfta på prostitution?

Skyll nu inte på att du inte "visste" vad gayklubb var för något. Om du inte visste vad det var för något så kunde du ha frågat...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gullvivor
    Embla twopointoh skrev 2023-01-05 16:23:34 följande:
    Så du ser människor som viljelösa spån som inte kan sätta emot varken Satan eller Gud? Att faller man för en frestelse är det inte ens eget fel (oavsett om man satt sig i situationen medvetet eller ej), utan Satans?
    Det är personen som lyckades bli lurad av Satan, och då är det givetvis människans fel. Jag förstår inte varför det ska behöva handla om vems fel det är när själva poängen är att en sådan situation kan uppstå. Det i sig är problemet och förstör en relation, inte vems fel det var. 
  • Gullvivor
    EnAnonumius skrev 2023-01-05 16:49:04 följande:
    VA???

Hur kan man ens tro att "gaybar/gayklubb" är att syfta på prostitution?

Skyll nu inte på att du inte "visste" vad gayklubb var för något. Om du inte visste vad det var för något så kunde du ha frågat...
    Fast det skrev jag inte, utan reagerade på ordet jobba där för kunde inte komma på något annat man skulle "jobba" med på sådana ställen. Det tillhör knappast allmänbildningen att veta att det finns dörrvakter utanför. 
  • EnAnonumius
    Vi är många ateister som aldrig skulle förlåta otrohet.
    Fast till skillnad från många religiösa människor så skyller vi inte på någon "Satan". Vi, till skillnad från religiösa, anser att det är personen själv som bär ansvar för sina handlingar. Och det är den otrognes fel att denne begår otrohet.

Att skriva "...att finns Satan närvarande så finns alltid risken att något händer." anser jag är samma sak som att säga att "människan är en marionettdocka" slav under någon Gud/Satans som rycker i dockans trådar...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 17:02:36 följande:
    Fast det skrev jag inte, utan reagerade på ordet jobba där för kunde inte komma på något annat man skulle "jobba" med på sådana ställen. Det tillhör knappast allmänbildningen att veta att det finns dörrvakter utanför. 
    Vadå "annat"? Det finns ingen som jobbar som prostituerad på gayklubb/gaybar! Det är helt vanliga uteställen som när heteropersoner går på krogen!
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön