• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-05 17:02:36 följande:
    Fast det skrev jag inte, utan reagerade på ordet jobba där för kunde inte komma på något annat man skulle "jobba" med på sådana ställen. Det tillhör knappast allmänbildningen att veta att det finns dörrvakter utanför. 
     Och för att tro en sådan sak så måste man ju tro att personen (den du svarade) syftade på prostitution när hon skrev gayklubb.

Alltså vad har det med allmänbildning att göra alls?
    Om du inte förstod så kunde du ha frågat..  SÅ skyll inte din egna oförmåga att fråga på "det tillhör knappast allmänbildning".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-05 17:08:56 följande:
    Vadå "annat"? Det finns ingen som jobbar som prostituerad på gayklubb/gaybar! Det är helt vanliga uteställen som när heteropersoner går på krogen!
    Precis så..

Sedan så får man ju inte heller förglömma att det är ju olagligt att köpa sex med i Sverige. Så bara där faller det ju på sin egna orimlighet att "trodde det handlade om prostitution" med att jobba på en gayklubb/gaybar.

• Gullvivor
    EnAnonumius skrev 2023-01-05 17:19:44 följande:
     Och för att tro en sådan sak så måste man ju tro att personen (den du svarade) syftade på prostitution när hon skrev gayklubb.

Alltså vad har det med allmänbildning att göra alls?
    Om du inte förstod så kunde du ha frågat..  SÅ skyll inte din egna oförmåga att fråga på "det tillhör knappast allmänbildning".
    Okej, nästa gång kommer jag fråga först. Något mer du vill klaga på? 
  • Embla twopointoh
    Gullvivor skrev 2023-01-05 16:55:38 följande:
    Det är personen som lyckades bli lurad av Satan, och då är det givetvis människans fel. Jag förstår inte varför det ska behöva handla om vems fel det är när själva poängen är att en sådan situation kan uppstå. Det i sig är problemet och förstör en relation, inte vems fel det var. 
    Jo, med ditt tankesätt så är det viktigt vems "fel" det är, till så vida att du verkar resonera som så att människan saknar fri vilja och inte kan bestämma själv om denna ska agera på en känsla (eller frestelse) eller inte. Då behöver man utreda vem det är som egentligen har ansvaret. Att människor alltså är totalt oförmögna att inte hoppa i säng med någon av andra könet om det bara är ensamma ihop tillräckligt länge.

Det är en väldigt märklig syn, som jag anses baseras på att människor (oftast män) vill skylla på någon annan för att de kladdar på en kvinna, Det är absolut inte deras fel, de gjorde det ju bara för att de inte kunde kontrollera sina egna handlingar för att kvinnan inte täckte håret, eller vad det nu handlar om.
  • Anonym (beror på det)
    Embla twopointoh skrev 2023-01-05 17:44:54 följande:
    Jo, med ditt tankesätt så är det viktigt vems "fel" det är, till så vida att du verkar resonera som så att människan saknar fri vilja och inte kan bestämma själv om denna ska agera på en känsla (eller frestelse) eller inte. Då behöver man utreda vem det är som egentligen har ansvaret. Att människor alltså är totalt oförmögna att inte hoppa i säng med någon av andra könet om det bara är ensamma ihop tillräckligt länge.

Det är en väldigt märklig syn, som jag anses baseras på att människor (oftast män) vill skylla på någon annan för att de kladdar på en kvinna, Det är absolut inte deras fel, de gjorde det ju bara för att de inte kunde kontrollera sina egna handlingar för att kvinnan inte täckte håret, eller vad det nu handlar om.
    Kvinnor skyller det på att dom inte blir sedda som kvinnor av sina män.
  • Ordinär Man
    Anonym (beror på det) skrev 2023-01-05 08:25:36 följande:
    Där jag bor finns det kvinnor som är ute på fältet så att säga. Attraktiva kvinnor, som tränar och är i bra form.
    Ack ja! Den sista manliga har fallit!
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-05 17:31:25 följande:
    Okej, nästa gång kommer jag fråga först. Något mer du vill klaga på? 
    Inte alls klagande på dig, förklarade viss skillnad.
    Men vill du ta det på det sättet att det var klagomål, så får det stå för dig.

• Anonym (Falabella)

Jag svarade "beror på".

Om min man frekvent jobbade ensam med en attraktiv kvinna som var singel och lite yngre så skulle jag nog om jag är ärlig tyckt det var lite jobbigt, i alla fall om jag själv hade tappat greppet om looken en del sen bröllopet.

Men därifrån till att försöka påverka situaitonen är steget långt- man kan inte äga sin partner och de måste själva ta ansvar för den relation de är i.

Är det å andra sidan en stenhårt och lyckligt gift kvinna, någon som inte alls är hans typ utseendemässigt eller en vän som han har känt sen många år så känns det inte alls lika hotfullt. 

• Gullvivor
    Embla twopointoh skrev 2023-01-05 17:44:54 följande:

Människan saknar inte fri vilja, det är ett aktivt val att vara otrogen och en del människor är svagare än andra när det kommer till att frestas. 

Jag vet inte vad anledningen är, men märker att det är väldigt sexfixerat när det kommer till det här med otrohet. Otrohet är inte bara sex, otrohet kan ske utan sex. Det måste inte automatiskt handla om att man skulle ha en sliskig partner som bara väntar på första bästa kvinna att hoppa i säng med. 
    Är man två kollegor av motsatt kön som träffas på jobbet regelbundet så kan känslor fortfarande uppstå.
  • Anonym (Livet)
    Anonym (Falabella) skrev 2023-01-05 20:05:42 följande:

Jag svarade "beror på".

Om min man frekvent jobbade ensam med en attraktiv kvinna som var singel och lite yngre så skulle jag nog om jag är ärlig tyckt det var lite jobbigt, i alla fall om jag själv hade tappat greppet om looken en del sen bröllopet.

Hur gammal är du? Jag gjorde en tråd som handlar lite om det. Åldrande och att man kanske har haft sina bästa år redan utseendemässigt. Många hävdar att utseendet inte är så viktigt. Enligt mina erfarenheter så stämmer inte det.
    Fick någon annan de bästa åren? (familjeliv.se)
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön