Gullvivor skrev 2023-01-09 23:43:39 följande:
Jag har väl inte påstått någonstans att alla ser det som något naturligt, det är ju fullt förståeligt att man inte gör det när man hjärntvättats till att manlig svartsjuka (den som är beskyddande och inte innefattar misshandel/kontroll) är fel. Det som diskuterades var ju om männen som saknar denna egenskap bryr sig om sina kvinnor eller inte.
Läs lite vad jag faktiskt skriver istället för att gång på gång besvara med tjuriga inlägg bara för att det är jag som råkat skriva inläggen.
Glömde att ta med detta..
Du som säger åt mig att läsa vad du faktiskt skriver i stället.
Om du hade valt följa dina egna ord och läsa vad andra faktiskt skriver så hade du sett att denna mening i ditt inlägg här:
"Det som diskuterades var ju om männen som saknar denna egenskap bryr sig om sina kvinnor eller inte. "
(slut citat)
är helt överflödig, och totalt kontraproduktiv, för det är inget jag har missat alls.
Jag står fast vid att en man som inte är "beskyddande svartsjuk", kan visst bry sig om sin kvinna och skydda henne ändå.
Ursäkta, vad är det som säger att det är VI andra som är hjärntvättade som anser att manlig "beskyddande svartsjuka" är fel, medan du och dina "medsystrar/medbröder" inte skulle vara då hjärntvättade för att ni anser att det "är rätt och naturligt att en man är beskyddande svartsjuk".
Du kommer med en radda påståenden här,
Har du objektiv (d.v.s icke religiösa/politiska) källa som kan baka upp dina direkta påståenden?