• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-04 20:11:36 följande:
    Jag bad dig inte att omformulera utan att svara på frågan. 
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 19:34:26 följande:
    Fast kassörskorna träffar man ju väldigt ofta faktiskt.

Jag kan bara tolka inlägget som att du inte anser att er relation är så pass bra att du vågar låta din man träffa andra kvinnor regelbundet. Trist.

Igen, vad jobbar han med eftersom du lyckas hindra honom från detta?
    Nä knappast. 

Och omformuleringen ÄR svaret på din fråga.
    För det är exakt så jag menar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Absolut)

Jag jobbar på en stor avdelning men vi jobbar ofta i par, två olika roller så att säga. Rätt ofta är den ene man och den andre kvinna. Den kollega jag jobbar bäst med och tycker bäst om är av motsatt kön. Vår arbete är en ständigt pågående dialog och hen är både vän och kollega, men det är totalt oladdat mellan oss. Ingen tillstymmelse till sexuell attraktion trots att hen är både snygg och en genuint bra person. 

Den på mitt jobb som jag faktiskt skulle hoppa i säng med om möjlighet gavs, det är min chef, som är helt otroligt attraktiv- hen är dock av samma kön som jag? 🤣

• Anonym (20+ år tillsammans)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-01-04 13:19:02 följande:
    Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Varför skulle man ha problem med det? Har man inte den tilliten till sin partner är nog inte relationen mycket att ha.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 20:11:36 följande:
    Så kan du tolka det, jag ser det snarare som att efter nästan 10 års äktenskap och barn så är det ju synd att allt var förgäves om han skulle börja få känslor för en kvinna han umgås med nästan dagligen (vilket jag ändå inte hade kunnat klandra honom för egentligen, man styr sina handlingar men inte känslor), då jag inte förlåter snedsteg. Man ser väl till att minimera risker INNAN, inte sitta och vänta på att något kanske sker.

Hade jag ansett att vår relation varit dålig så hade det snarare varit det mest ultimata, att slänga honom till kvinnorna och hoppas på att känslor uppstår så att han går med på att separera. Så jag förstår inte hur du menar faktiskt. 
    Så det är alltså så att efter tio år så litar du inte på att din man inte skulle agera på sina känslor. Det är iofs lika tragiskt som någon annan förklaring.

Vad jobbar han med?
  • Anonym (H)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2023-01-04 20:17:20 följande:
    Du kan lita på att din man inte kommer vara otrogen. Men du kan aldrig vara säker på att inte känslor till en kvinnlig kollega byggs upp, och till slut blir så starka att ert förhållande inte längre kan fortsätta. Sina känslor råder man inte över. 
    Nej, det finns aldrig några garantier och min man kan få känslor utanför arbetet också. Blixten kan också slå ner i vårt hus. Som tur är inväntar jag inga katastrofer, sker det så sker det. Hans förlust
  • Gullvivor
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 21:54:30 följande:
    Så det är alltså så att efter tio år så litar du inte på att din man inte skulle agera på sina känslor. Det är iofs lika tragiskt som någon annan förklaring.

Vad jobbar han med?
    Problemet uppstår väl redan innan man agerar/inte agerar på sina känslor?? Problemet är ju att man får känslor för en annan människa när man redan är i ett förhållande. 
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 22:34:08 följande:
    Problemet uppstår väl redan innan man agerar/inte agerar på sina känslor?? Problemet är ju att man får känslor för en annan människa när man redan är i ett förhållande. 
    Fast det kan du inte hindra oavsett. Det du pratade om var att agera på sina känslor.

Vad jobbar han med?
  • Gullvivor
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 22:39:15 följande:
    Fast det kan du inte hindra oavsett. Det du pratade om var att agera på sina känslor.

Vad jobbar han med?
    Inte helt och hållet hindra, men risken minskar betydligt om man ser till att inte jobba med med en massa kvinnor eller ha kvinnliga vänner. 

Nej, läs mina inlägg. Har tagit upp att få känslor för en annan och inte att agera på sina känslor.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 22:51:07 följande:
    Inte helt och hållet hindra, men risken minskar betydligt om man ser till att inte jobba med med en massa kvinnor eller ha kvinnliga vänner. 

Nej, läs mina inlägg. Har tagit upp att få känslor för en annan och inte att agera på sina känslor.
    Naturligtvis, men känns det inte fel att tvinga din man på det här sättet? Vad tycker han om denna begränsning, att han inte ens får jobba var som helst? Och igen, vad jobbar han med?? Jag kan inte komma på många yrken där man inte träffar kvinnor. Bårhuset kanske, med bara manliga kollegor?

Ja, och så länge han inte agerar på sina känslor så är det väl bra? Du vet ju inte om han är kär i någon annan, tekniskt sett skulle det redan nu kunna vara så.
  • Ordinär Man
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 22:39:15 följande:

Vad jobbar han med?
    Numera är det väl bara brandmansyrket som är enkönat? Men risken finns att det kan finnas administrativ personal på stationen.
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön