• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (H)

Jag skulle aldrig kunna vara gift med någon jag inte litar på - så ja, jag hade "tillåtet" (om det nu finns någon som hindrar sin partner att arbeta) det

• Anonym (Orolig)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 15:19:07 följande:
    Och jag svarade på den frågan, att jag inte tycker det är okej.
    EnAnonumius skrev 2023-01-04 15:08:29 följande:
    Ja uch och fy vad oförskämda vi svenskar är som kan skilja på olika roller man kan ha som person genom livet. 🙄
    Tråkigt med självhat.
    Ska en man och en kvinna kunna skaka hand när det hälsar på varandra?
  • Gullvivor
    Mandel skrev 2023-01-04 15:47:44 följande:
    Blir du kåt/attraherad/kär i varje människa av manligt kön som du råkar vara nära?
    Tycker ditt resonemang är mansförnedrande och du förutsätter att din egen man är ett djur som inte kan stå emot sina lustar som han ev skulle kunna känna inför en annan kvinna. Och varför skulle han tända på alla sorters kvinnor? Får han ens gå och handlat mat för dig med tanke på att de flesta kassörskor är kvinnor och man ofta går till samma affär...

Min erfarenhet är att om man har det bra hemma så är man inte intresserad av andra, men börjar det knaka hemma är det lätt att se sig om efter annat, så se till att vara en perfekt fru så är inte din partner intresserad av någon annan...
    Har man det bra hemma så lär man inte aktivt söka upp andra, nej. Men här pratar vi om att vara med samma person nästan dagligen i flera timmar. Man kan inte styra sina känslor, så vem vet om känslor skulle uppstå eller inte? Varför ens ta den risken? Det är inte alls samma sak när man träffar en läkare eller en kassörska i typ 10 min någon gång.
  • Anonym (beror på det)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 16:33:35 följande:
    Har man det bra hemma så lär man inte aktivt söka upp andra, nej. Men här pratar vi om att vara med samma person nästan dagligen i flera timmar. Man kan inte styra sina känslor, så vem vet om känslor skulle uppstå eller inte? Varför ens ta den risken? Det är inte alls samma sak när man träffar en läkare eller en kassörska i typ 10 min någon gång.
    Det händer ganska ofta att män och kvinnor attraheras av varandra när man ses ofta på jobbet.
    När kvinnor attraheras av män på jobbet så anses det vara mer ok.
  • mammabitch

Min man har övervägande kvinnliga arbetskamrater, en del av dem unga och söta. En kvinna umgicks han med lite utanför jobbet tidigare.

Jag har absolut inga problem med det, litar fullt på att han har vett att hålla fingrarna borta från kakburken!

Detsamma gäller för mig själv, jag umgås både på och utanför arbetet med personer av båda könen och har inga problem att skilja på socialt umgänge, vänskap och begär.

• Anonym (beror på det)
    mammabitch skrev 2023-01-04 16:58:23 följande:

Min man har övervägande kvinnliga arbetskamrater, en del av dem unga och söta. En kvinna umgicks han med lite utanför jobbet tidigare.

Jag har absolut inga problem med det, litar fullt på att han har vett att hålla fingrarna borta från kakburken!

Detsamma gäller för mig själv, jag umgås både på och utanför arbetet med personer av båda könen och har inga problem att skilja på socialt umgänge, vänskap och begär.

Tror du att det anses vara mer ok om kvinnor attraheras av män på jobbet och kanske t o m flirtar med dom, jämfört med tvärtom?
  • Anonym (Hin håle)

Stackars alla bisexuella som aldrig några vänner få ha. 

• Anonym (U)

Jag har varit en av dem. I företaget var bara jag, en manlig kollega och vår manliga chef. Jag reste bort i jobb varje vecka, ibland var någon av de andra med. Inga konstigheter, ansåg min man. 

• Anonym (U)

Men hur gör ni om det plötsligt börjar jobba en kvinna där?

Gullvivor skrev 2023-01-04 14:56:28 följande:
    Jag dejtar inte, annars håller jag med om att det hade varit svårt att hålla koll på. 
    Min man jobbar bara med män så på så sätt vet jag det, därav min kommentar om att jag personligen inte hade accepterat det (så det får han tänka på om han skulle få för sig att byta jobb). Det betyder ju inte att det annars är enkelt att hålla koll på vilka personen man dejtar jobbar med.
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 14:14:15 följande:
    Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
    Jag tycker inte det är konstigt iallafall, varför blir det okej att en man är i närheten av kvinnor nästan varje dag i många timmar bara för att det råkar handla om jobb?
  • Anonym (B)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-01-04 17:20:47 följande:

Stackars alla bisexuella som aldrig några vänner få ha. 

Så länge de inte gifter sig med Gullvivor så går det nog bra. :) (Att Gullvivors man skulle kunna vara bi och pippa hej vilt med alla snygga grabbar på jobbet verkar inte ha föresvävat henne...) 
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön