• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (B)
    Anonym (U) skrev 2023-01-04 17:37:01 följande:

Men hur gör ni om det plötsligt börjar jobba en kvinna där?

Eller om närmsta manliga kollegan visar sig vara en riktig hunk!? :-P
  • mammabitch
    Anonym (beror på det) skrev 2023-01-04 17:00:16 följande:
    Tror du att det anses vara mer ok om kvinnor attraheras av män på jobbet och kanske t o m flirtar med dom, jämfört med tvärtom?
    Att man attraheras kan man väl inte rå för oavsett kön, men en någorlunda vuxen individ tänker med hjärnan och inte med könet .

• Anonym (beror på det)
    Anonym (B) skrev 2023-01-04 17:41:38 följande:
    Eller om närmsta manliga kollegan visar sig vara en riktig hunk!? :-P
    Då är det fritt fram för kvinnor att spana in hunken. Flirta med honom. Kanske att det känns lite pirrigt. Spännande... Fniss.
    Jag har sett kvinnor här säga att det är ok att inleda nåt med en manlig kollega, även om nån av dom (eller båda) är upptagna.
    Fniss.
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-04 16:33:35 följande:
    Har man det bra hemma så lär man inte aktivt söka upp andra, nej. Men här pratar vi om att vara med samma person nästan dagligen i flera timmar. Man kan inte styra sina känslor, så vem vet om känslor skulle uppstå eller inte? Varför ens ta den risken? Det är inte alls samma sak när man träffar en läkare eller en kassörska i typ 10 min någon gång.
    Nej man kan ju inte styra över vem man blir attraherad av.
    Fast man kan styra/kontrollera hur man agerar på dessa känslor.
    Känner sig attraherad av någon, så har man som människa två val:

*) Aldrig agera på sina känslor

*) Agera på sina känslor

Människor som har utvecklats förbi grottmänniskostadiet klara av att ha kontrollen och aldrig agera på sina känslor om de har ett förhållande.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gullvivor
    EnAnonumius skrev 2023-01-04 18:18:54 följande:
    Människor som har utvecklats förbi grottmänniskostadiet klara av att ha kontrollen och aldrig agera på sina känslor om de har ett förhållande.

Vad innebär att "agera"/inte "agera" på sina känslor, enligt dig?
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-04 18:27:41 följande:
    Vad innebär att "agera"/inte "agera" på sina känslor, enligt dig?
    Okey då, då formulerar jag om meningen då.

Människor som har utvecklats förbi grottmänniskostadiet klara av att ha kontrollen och aldrig ge efter för sina känslor om de har ett förhållande.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 16:33:35 följande:
    Har man det bra hemma så lär man inte aktivt söka upp andra, nej. Men här pratar vi om att vara med samma person nästan dagligen i flera timmar. Man kan inte styra sina känslor, så vem vet om känslor skulle uppstå eller inte? Varför ens ta den risken? Det är inte alls samma sak när man träffar en läkare eller en kassörska i typ 10 min någon gång.
    Fast kassörskorna träffar man ju väldigt ofta faktiskt.

Jag kan bara tolka inlägget som att du inte anser att er relation är så pass bra att du vågar låta din man träffa andra kvinnor regelbundet. Trist.

Igen, vad jobbar han med eftersom du lyckas hindra honom från detta?
  • Anonym (B)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 19:34:26 följande:

Jag kan bara tolka inlägget som att du inte anser att er relation är så pass bra att du vågar låta din man träffa andra kvinnor regelbundet. Trist.

Gayklubb? 
  • Gullvivor
    EnAnonumius skrev 2023-01-04 19:30:24 följande:
    Okey då, då formulerar jag om meningen då.

Människor som har utvecklats förbi grottmänniskostadiet klara av att ha kontrollen och aldrig ge efter för sina känslor om de har ett förhållande.
    Jag bad dig inte att omformulera utan att svara på frågan. 
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 19:34:26 följande:

Nä knappast. 

Så kan du tolka det, jag ser det snarare som att efter nästan 10 års äktenskap och barn så är det ju synd att allt var förgäves om han skulle börja få känslor för en kvinna han umgås med nästan dagligen (vilket jag ändå inte hade kunnat klandra honom för egentligen, man styr sina handlingar men inte känslor), då jag inte förlåter snedsteg. Man ser väl till att minimera risker INNAN, inte sitta och vänta på att något kanske sker.

Hade jag ansett att vår relation varit dålig så hade det snarare varit det mest ultimata, att slänga honom till kvinnorna och hoppas på att känslor uppstår så att han går med på att separera. Så jag förstår inte hur du menar faktiskt. 
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (H) skrev 2023-01-04 15:56:45 följande:

Jag skulle aldrig kunna vara gift med någon jag inte litar på - så ja, jag hade "tillåtet" (om det nu finns någon som hindrar sin partner att arbeta) det

Du kan lita på att din man inte kommer vara otrogen. Men du kan aldrig vara säker på att inte känslor till en kvinnlig kollega byggs upp, och till slut blir så starka att ert förhållande inte längre kan fortsätta. Sina känslor råder man inte över. 
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön