• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (herregud)

Självklart skulle jag gå med på det.

Om jag skulle vara så osäker på mitt förhållande med min partner att jag funderade i de här banorna skulle jag snarare fundera på att gå skiljda vägar än något annat.

• Anonym (You wish)
    Blacknails86 skrev 2023-01-04 14:16:37 följande:
    Det här var väl ändå ironi...
    Ha ha nä.....hon är seriös. 
  • Anonym (Lissi)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:02:06 följande:

Nej, givetvis hade jag inte varit okej med det. 
    Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. Än mindre om det bara är han och en annan kvinna, nej absolut inte ok.

Skojar du? "Får" inte din man jobba ihop med kvinnor? Skumt. Hur gör han då? 

För övrigt är jag kvinna som jobbar ihop med 10 män varje dag. Inga problem. 
  • Anonym (You wish)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:02:06 följande:

Nej, givetvis hade jag inte varit okej med det. 
    Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. Än mindre om det bara är han och en annan kvinna, nej absolut inte ok.

Litar du inte på honom?  Brukar han vara otrogen? 
  • Anonym (hejohå)

Hej,

Jag arbetar med bara män, det är jag och ca 20 män runt min ålder.. min man har aldrig tyckt att det är konstigt förutom när företaget ska åka på kickoff med övernattning.

Man får väl lita på sin partner. 

linani skrev 2023-01-04 14:11:21 följande:
    Vilken rolig tanke! Hur skulle du - teoretiskt - ha säkerställt att det inte är en blandad arbetsplats? Kanske säkrast att bara dejta lastbilschaufförer så man får garanterat ensamarbete
    haha min man är lastbilschaffis och han har kvinnliga kollegor, så det är också jobbigt då Foten i munnen
  • EnAnonumius

Inga problem.

Bara för att man är med någon av motsatt kön, på arbetsplatsen,  så är det inte samma sak som att man blir attraherade av varandra per se.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Vilken rolig tanke! Hur skulle du - teoretiskt - ha säkerställt att det inte är en blandad arbetsplats? Kanske säkrast att bara dejta lastbilschaufförer så man får garanterat ensamarbete
    Kan bli svårt det med då det har kommit gott om kvinnliga lastbilschaffisar på de senaste 15-20 åren.
    Även inom sophämtaryrket finns det kvinnor i dag.

Även inom Off shore jobb så börjar det dyka upp kvinnor.

Så det enda sättet "Gullvivor" kan försäkra sig om att hennes man inte jobbar med kvinnor (här i Sverige ialf), är om han startar ett enmansföretag och inte anställer folk.. 😏🤣🤣🤣

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • linani
    EnAnonumius skrev 2023-01-04 14:44:01 följande:
    Kan bli svårt det med då det har kommit gott om kvinnliga lastbilschaffisar på de senaste 15-20 åren.
    Även inom sophämtaryrket finns det kvinnor i dag.

Även inom Off shore jobb så börjar det dyka upp kvinnor.

Så det enda sättet "Gullvivor" kan försäkra sig om att hennes man inte jobbar med kvinnor (här i Sverige ialf), är om han startar ett enmansföretag och inte anställer folk.. 😏🤣🤣🤣
    Tänkte att som lastbilsförare är man väl åtminstone huvudsakligen ensam i hytten! Men ja det kan ju såklart finnas lockande personer av motsatt kön när man lastar av eller på.... obehagligt!
  • Gullvivor
    Jag dejtar inte, annars håller jag med om att det hade varit svårt att hålla koll på. 
    Min man jobbar bara med män så på så sätt vet jag det, därav min kommentar om att jag personligen inte hade accepterat det (så det får han tänka på om han skulle få för sig att byta jobb). Det betyder ju inte att det annars är enkelt att hålla koll på vilka personen man dejtar jobbar med.
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 14:14:15 följande:
    Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
    Jag tycker inte det är konstigt iallafall, varför blir det okej att en man är i närheten av kvinnor nästan varje dag i många timmar bara för att det råkar handla om jobb?
  • Anonym (A)

Män och kvinnor ska hållas för sig... Låter som en mossig religion/kultur.

Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön