• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Gullvivor
    Anonym (UP) skrev 2023-01-09 23:54:17 följande:
    Beklagar din uppväxt och dina barns. Den som är uppfostrad att tänka fritt är inte indoktrinerad, tvärtom. Den som uppfostrats att underkasta sig svartsjuka, kontroll och att undertrycka varje tillstymmelse till egna förnuftstankar som dåliga och uppstudsiga är förstås den indoktrinerade. Det är ett faktum, ingen åsikt, även om du vill etikettera kvinnoförtryck som "god" indoktrinering. 
    För det är ju verkligen den som problematiserar en helt normal (och viktig!) egenskap hos män som är den som uppfostrats att tänka fritt. Det är lite komiskt att du ändå tror det. 

Förresten skrev jag i inlägget du citerade, vilket du omöjligt kan ha missat, att jag inte syftade på kontroll. Så du kan genast sluta påstå eller ens anta att jag skulle hävda att någon form av kvinnoförtryck är "god". 

• Ms anybody

Ja du får gå med på det och lita på henne. Du kan inte förbjuda din partner att jobba med människor oavsett kön och om de jobbar mycket ihop eller lite då och då. 

• Anonym (You wish)
    Gullvivor skrev 2023-01-10 10:19:15 följande:
    För det är ju verkligen den som problematiserar en helt normal (och viktig!) egenskap hos män som är den som uppfostrats att tänka fritt. Det är lite komiskt att du ändå tror det. 

Förresten skrev jag i inlägget du citerade, vilket du omöjligt kan ha missat, att jag inte syftade på kontroll. Så du kan genast sluta påstå eller ens anta att jag skulle hävda att någon form av kvinnoförtryck är "god". 

Men nu gör du det igen...
    Du har lärt dig saker som fakta,  normalt och viktigt;  men när andra säger att det är fel (vetenskapligt till och med) så är det dom som är hjärntvättade. 
    Du saknar så tydligt förmåga att ifrågasätta det du  uppfostrats till att "veta". 
    HUR kan svartsjuka vara en positiv känsla? Tror du man tar glädjeskutt då? Hur känns svartsjukan i din mage? Känns det bra? 
  • Anonym (You wish)
    Anonym (You wish) skrev 2023-01-10 12:29:58 följande:
    Du har lärt dig saker som fakta,  normalt och viktigt;  men när andra säger att det är fel (vetenskapligt till och med) så är det dom som är hjärntvättade. 
    Du saknar så tydligt förmåga att ifrågasätta det du  uppfostrats till att "veta". 
    HUR kan svartsjuka vara en positiv känsla? Tror du man tar glädjeskutt då? Hur känns svartsjukan i din mage? Känns det bra? 
    Tror du verkligen att det är du som uppfostrats att tänka fritt? De med din uppfostran är ju förståndsmässsigt kidnappade och berövade på förmågan att tänka och komma till egna slutsatser. 
  • Gullvivor
    Anonym (You wish) skrev 2023-01-10 12:29:58 följande:
    Har inga problem med att ifrågasätta en del saker, det har ingenting med detta att göra. 

MANLIG svartsjuka är positiv och naturlig. Har inte skrivit samma sak om kvinnlig så nu får du ta och läsa mina inlägg igen. 
    Anonym (You wish) skrev 2023-01-10 12:33:30 följande:
    Tror du verkligen att det är du som uppfostrats att tänka fritt? De med din uppfostran är ju förståndsmässsigt kidnappade och berövade på förmågan att tänka och komma till egna slutsatser. 
    "De med din uppfostran..", vilka vi? Jag har inte skrivit någonstans om min uppfostran så vad vet du om den?
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-10 12:56:01 följande:
    MANLIG svartsjuka är positiv och naturlig. Har inte skrivit samma sak om
    Så var det dags för ditt påstående igen
    Bevisa det med objektiv källa på att ditt påstående är rätt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (You wish)
    Gullvivor skrev 2023-01-10 12:56:01 följande:
    Har inga problem med att ifrågasätta en del saker, det har ingenting med detta att göra. 

MANLIG svartsjuka är positiv och naturlig. Har inte skrivit samma sak om kvinnlig så nu får du ta och läsa mina inlägg igen. 
    Anonym (You wish) skrev 2023-01-10 12:33:30 följande:
    "De med din uppfostran..", vilka vi? Jag har inte skrivit någonstans om min uppfostran så vad vet du om den?
    Om din uppfostran vet jag en hel del eftersom jag läst dina i lägg ett tag. 
    Tror du på allvar  att det finns manlig och kvinnlig svartsjuka? Vilka fler reaktioner är olika pga kön? Glädje, saknad, sorg? Ensamhet? 
    Nervositet? 

"Manlig" svartsjuka existerar inte. Ingens svartsjuka  är  positiv. Fråga din make hur positivt det känns för honom. Skrattar han och blir glad när det sker? 

Du är oförmögen att ifrågasätta och kallar biologiska fakta som hjärntvätt. 
    Skrämmande, på riktigt. 
  • Gullvivor
    Anonym (You wish) skrev 2023-01-10 17:13:11 följande:
    Om din uppfostran vet jag en hel del eftersom jag läst dina i lägg ett tag. 
    Tror du på allvar  att det finns manlig och kvinnlig svartsjuka? Vilka fler reaktioner är olika pga kön? Glädje, saknad, sorg? Ensamhet? 
    Nervositet? 

"Manlig" svartsjuka existerar inte. Ingens svartsjuka  är  positiv. Fråga din make hur positivt det känns för honom. Skrattar han och blir glad när det sker? 

Du är oförmögen att ifrågasätta och kallar biologiska fakta som hjärntvätt. 
    Skrämmande, på riktigt. 
    Du vet inte alls "en hel del" av den enkla anledningen att jag aldrig nämnt något som rör min uppväxt.

Du förstår ju uppenbarligen inte vad jag menar eftersom du ställer frågan om han "blir glad när det sker". Det är en egenskap som alltid finns där, den dyker inte bara upp när man är osäker eller liknande som du verkar tro. Det här börjar bli väldigt OT men googla på ghayrah och läs på om du är intresserad för det är det som jag menade hela tiden när detta med svartsjuka män kom på tal och tänker inte upprepa.
  • Anonym (UP)
    Gullvivor skrev 2023-01-10 20:06:28 följande:
    Du vet inte alls "en hel del" av den enkla anledningen att jag aldrig nämnt något som rör min uppväxt.

Du förstår ju uppenbarligen inte vad jag menar eftersom du ställer frågan om han "blir glad när det sker". Det är en egenskap som alltid finns där, den dyker inte bara upp när man är osäker eller liknande som du verkar tro. Det här börjar bli väldigt OT men googla på ghayrah och läs på om du är intresserad för det är det som jag menade hela tiden när detta med svartsjuka män kom på tal och tänker inte upprepa.
    Att det finns ett specifikt ord för detta förtryck är väl varken förvånande eller stödjer din sak, tvärtom. Stöder du även s.k. njutningsäktenskap för att begreppet finns, också det i en förskönande omskrivning för något avskyvärt?

Svartsjuka är en känsla som resulterar i hållningar och oftast handlingar. Din man går alltså ständigt runt som detta känslomonster, redo att bära sig illa åt. Det låter harmoniskt och som om du får välja mellan a) finna dig och b) finna dig. 
  • Anonym (UP)
    Gullvivor skrev 2023-01-10 10:19:15 följande:

Du inleder ju med en radda svar där du motiverar din egen svartsjuka. Har du gett den ett eget positivt namn på arabiska? 
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön