• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (H)

Vi lever i Sverige år 2023 och vi är ett demokratiskt land där jämställdhet är ett mål. Hur kan någon kvinna/man bestämma var sin respektive ska  jobba och med vilka och vem i detta moderna samhälle skulle acceptera ett sådant kontrollerande?  Så jävla tramsigt, människor är fria till eget ansvar, bestämmande och val och allt annat hör inte hemma i Sverige eller är inte ett sunt modernt tänkande

• Gullvivor
    Anonym (UP) skrev 2023-01-10 20:36:24 följande:
    Du inleder ju med en radda svar där du motiverar din egen svartsjuka. Har du gett den ett eget positivt namn på arabiska? 
    Jag är inte särskilt svartsjuk av mig, var har du fått det ifrån? 
  • Anonym (You wish)
    Gullvivor skrev 2023-01-10 20:06:28 följande:
    Du vet inte alls "en hel del" av den enkla anledningen att jag aldrig nämnt något som rör min uppväxt.

Du förstår ju uppenbarligen inte vad jag menar eftersom du ställer frågan om han "blir glad när det sker". Det är en egenskap som alltid finns där, den dyker inte bara upp när man är osäker eller liknande som du verkar tro. Det här börjar bli väldigt OT men googla på ghayrah och läs på om du är intresserad för det är det som jag menade hela tiden när detta med svartsjuka män kom på tal och tänker inte upprepa.
    Det var ju en positiv känsla enligt dig. Svartsjuka är inte  en egenskap som alltid finns, "som du verkar tro". Män i förhållande är inte alltid svartsjuka och det är sannerligen inte positivt eller naturligt att vara det. 

Jag och övriga som läst dina inlägg vet en hel del om vad hävdar  är korrekt vad gäller flera olika saker. 
    En del rent felaktiga fakta precis som i den här där du påstår att "manlig svartsjuka" är positiv och naturlig. 
    Att bortförklara protester  med att vara hjärntvättad är ett skrämmande bevis på hur vansinnigt du uppfostrats. 

Kunde du förklara vilka övriga  känslor som var  olika för män och kvinnor? Eller är det bara svartsjuka som är olika? 

Jag börjar tro du driver med mig, ditt resonemang är så skruvat. Samtidigt är det tragiskt att det finns människor som lärt sig allt detta märkliga du visar prov på. 
  • Gullvivor
    Anonym (You wish) skrev 2023-01-10 22:24:03 följande:
    Det var ju en positiv känsla enligt dig. Svartsjuka är inte  en egenskap som alltid finns, "som du verkar tro". Män i förhållande är inte alltid svartsjuka och det är sannerligen inte positivt eller naturligt att vara det. 

Jag och övriga som läst dina inlägg vet en hel del om vad hävdar  är korrekt vad gäller flera olika saker. 
    En del rent felaktiga fakta precis som i den här där du påstår att "manlig svartsjuka" är positiv och naturlig. 
    Att bortförklara protester  med att vara hjärntvättad är ett skrämmande bevis på hur vansinnigt du uppfostrats. 

Kunde du förklara vilka övriga  känslor som var  olika för män och kvinnor? Eller är det bara svartsjuka som är olika? 

Jag börjar tro du driver med mig, ditt resonemang är så skruvat. Samtidigt är det tragiskt att det finns människor som lärt sig allt detta märkliga du visar prov på. 
    Att det finns män som inte känner att de vill beskydda sina kvinnor, som tycker det är något bra att visa upp dem för andra män eller inte bryr sig om de har förhållanden med andra män säger ingenting om ifall det är naturligt eller inte att känna denna svartsjuka.
    Normalt är det iallafall inte. 

Du har läst mina åsikter ja, inte någon faktatext om min uppväxt så återigen hittar du på.

Nej, nu skriver jag om detta och inte om några andra känslor.
  • EnAnonumius
    Gullvivor skrev 2023-01-10 22:45:38 följande:
    Du har läst mina åsikter ja, inte någon faktatext om min uppväxt så återigen hittar du på.
    Problemet är att du aldrig har presenterat detta med "manlig svartsjuka" som en åsikt.
    Du påstår (hävdar) att det är något bra och "naturligt" i flera inlägg.

Du har ju sjunkit så lågt i ett av dina svar (som är nu raderat tack och lov) att vi  som inte höll med ditt påstående hade blivit "hjärntvättade att tro så".

När skall du komma med objektiva bevis på dina påståenden om att "manlig svartsjuka" är rätt?

Du har påstått, bevisbördan ligger his dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gullvivor
    EnAnonumius skrev 2023-01-10 23:07:59 följande:
    Problemet är att du aldrig har presenterat detta med "manlig svartsjuka" som en åsikt.
    Du påstår (hävdar) att det är något bra och "naturligt" i flera inlägg.

Du har ju sjunkit så lågt i ett av dina svar (som är nu raderat tack och lov) att vi  som inte höll med ditt påstående hade blivit "hjärntvättade att tro så".

När skall du komma med objektiva bevis på dina påståenden om att "manlig svartsjuka" är rätt?

Du har påstått, bevisbördan ligger his dig.
    Jag hoppas att du menar inlägg 126 som fortfarande är kvar, om inte så är det otroligt ful stil att ljuga om att jag skrivit saker men att de inläggen tagits bort. Jag har inte fått ett enda inlägg från denna tråd raderat. 

Jag syftade inte på denna tråd med "åsikter" utan personen menade ju att denne sett mig i andra trådar. 
    Nej, det med manlig, beskyddande svartsjuka är ingen egen åsikt utan fakta och den kommer från Gud. Att jag undvek frågan är för att jag helst inte vill att tråden ska börja handla om religion, skapa en egen tråd om du är intresserad för det är inte särskilt snällt att ta över andras trådar. 
  • Anonym (You wish)
    Gullvivor skrev 2023-01-10 23:16:39 följande:
    Nej, det med manlig, beskyddande svartsjuka är ingen egen åsikt utan fakta och den kommer från Gud. 
    Du är inte hjärntvättad? Nej inte alls....
  • EnAnonumius
    Jag hoppas att du menar inlägg 126 som fortfarande är kvar, om inte så är det otroligt ful stil att ljuga om att jag skrivit saker men att de inläggen tagits bort. Jag har inte fått ett enda inlägg från denna tråd raderat. 
    Oh missade det inlägget när jag satt och letade efter det..
    Sedan så är inte du rätt käft att klanka på att andra ljuger.. Du själv har använt direkta lögner om vad jag har skrivit i mina inlägg när du svarat mig. Vid ett par tillfällen.
    Jag syftade inte på denna tråd med "åsikter" utan personen menade ju att denne sett mig i andra trådar. 
    Nej, det med manlig, beskyddande svartsjuka är ingen egen åsikt utan fakta och den kommer från Gud. Att jag undvek frågan är för att jag helst inte vill att tråden ska börja handla om religion, skapa en egen tråd om du är intresserad för det är inte särskilt snällt att ta över andras trådar. 
    Hittade det inlägget #126, och citera de orden där ifrån:

"Jag har väl inte påstått någonstans att alla ser det som något naturligt, det är ju fullt förståeligt att man inte gör det när man hjärntvättats till att manlig svartsjuka (den som är beskyddande och inte innefattar misshandel/kontroll) är fel."

(slut citat)

Sedan så såg jag citatboxen du hade i inlägg #126 också.. Det var mig du hade citerat i inlägg #126 och jag hade inte i det inlägget eller något annat inlägg ordat något om andra trådar där jag sett dig. Så vad får du det ifrån?

Att du vägrar att acceptera vetenskapen är en sak, och väljer din religion är också ensak.

Fast kalla folk för hjärntvättade för att de inte följer (någon) Gud och hens "regler", tyder på du vägrar att acceptera andra inte delar "din religion" och saknar helt tolerans och acceptans mot människors olikheter.
    Då borde du ju inte sjunka så lågt att kräva att andra skall acceptera dina åsikter och de orden du påstår är "fakta" för att de skulle komma från "någon Gud" heller.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Virriga Vera
    Gullvivor skrev 2023-01-10 22:45:38 följande:
    Att det finns män som inte känner att de vill beskydda sina kvinnor, som tycker det är något bra att visa upp dem för andra män eller inte bryr sig om de har förhållanden med andra män säger ingenting om ifall det är naturligt eller inte att känna denna svartsjuka.
    Normalt är det iallafall inte. 

Nej, nu skriver jag om detta och inte om några andra känslor.
    Under alla våra år tillsammans har han ALDRIG visat upp mig och hade han så hade det varit den dagen det slut mellan oss. Jag är inget våp som behöver  beskydd eller visas upp. Skulle jag mot all förmodan ha ett förhållande med en annan man än den jag är gift med, så hade det tagit slut den dagen jag erkände eller han kom på mig. Och det har absolut inget med svartsjuka att göra utan att förtroendet och tilliten mellan oss inte fanns längre. Svartsjuka är endast och enbart en känsla av äganderätt.
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön