LMSM skrev 2024-09-28 09:33:43 följande:
Jag pratade ju med cvl i torsdags och frågade om letrozol. De sa då att man inte får göra iui på mer än 3 ägg så är nog samma sak här i Sverige. (de menade att det var olagligt att jag försökte hemma om jag hade mer än tre ägg up)
De sa också att de alltid råder att göra ivf om det inte är en normal fertilitet och man i princip är samkönad eller att mannen har svårt att få erektion och utlösning.
Jag tycker fortfarande inte du ska nämna utredningen. De kan väl bedöma dina
förutsättnibgar utan att veta vad en annan klinik tidigare sagt. de har väl inget emd det att göra egentligen?
ttcker inte det är att ljuga heller
Tack för infon!
Ändå positivt att de gör iui men 3 äggblåsor, och inte hade ändå hårdare krav.
Att det skulle vara olagligt att försöka själv med först än 3 verkar osannolikt...! Vem skulle man begå ett brott mot, en själv?
De kommer de fråga vilka behandlingar jag redan gjort och vad tidigare utredning visade.
Om jag säger att jag gjort behandling i Danmark måste jag då trots allt ändå ljuga om jag inte vill säga att jag gjort utredningen i Sverige...
Det känns bara så jobbigt...
Alternativ en annan slags lögn och jag påbud utredningen i Sverige men om de frågar om tidigare psykosocial utredning, att nämna att jag aldrig gjorde den eftersom jag visste att jag ändå ville ha behandlingen i Danmark.
Men jag avskyr verkligen att behöva tänka på hur jag ska säga allting så att det då inte blir uppenbart att jag inte berättar allt.
Hade varit så mycket skönare att kunna säga som det är
Nu är det ändå 1.5 år sedan jag gjorde den utredningen, så det är ju inte konstigt att ens förutsättningar kan ändras?
Sa de något annat relevant ni till dig på cvl? Som du hade nytta av?
Jag förstår att de hellre vill göra ivf..
Sellmer har ju sagt samma till mig..
Men när jag sa då att om jag gör ivf en gång , är chanserna verkligen högre än iui x flera, och då blev de tysta.. de hade ändå sagt 20% chans för mig bud IUI med 3 äggblåsor, och jag kan göra minst 2 IUI för samma pris som en ivf... på 2 IUI med 3 äggblåsor kommer chansen up till 40%. Medan chanserna för ivf är betydligt mindre!
Så för mig känns det som du väldigt lätt beslut.
Önskar i efterhand, nu med mer kunskap, att jag lagt pengarna på bara IUI istället. Totala chansen hade blivit högre!