• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-10-05 20:35:01 följande:
    Ja, det var en glädje Hjärta. Men kortvarig tyvärr. Hon var planerad för plockning och kunna få in embryona till min klinik nästa vecka, men igår fick jag besked via mail att hon inte reagerat på stimuleringen och därför har försöket avbrutits för att göra ett nytt försök nästa månad.

Ja o livet leker lite i allmänhet just nu Tungan uteFlörtObestämd Igår fick jag också veta att mitt bemanningsbolag ev kursar, är just nu under rekonstruktion, så får se om jag får betalt för mina extra pass under september och ett under oktober so far. Ringde en massa samtal så förhoppningsvis har jag kunnat få bytat övriga extrapass under oktober från det bolaget till mitt gamla bolag. 

Oklart om vi kommer ligga så bra i synk till nästa månad då jag inte vet hur lång hennes cykel är. Mina är på drygt 25 dagar så inte korta men inte långa heller. Så tar lite primolut nu för att skjuta lite till på mensen så att jag iallafall inte hinner springa om henne och vänta en hel cykel till ovanpå allt annat som ändå går åt helvete just nu Oskyldig

Ja och hörde konstiga nyheter kring sambons utsaga som han förnekar, vet inte vad som är sanning längre. Upptäckte även att adressändringen ännu inte genomförts även om han säger sig ha gjort det, men står ännu på min adress. Så har själv fått förflytta honom på Skatteverket nu, hoppas det funkar. 

Allt som händer jus nu får en absolut till att fundera över om det inte är meningen att jag ska ha barn? Varför kan ingenting funka?
    Åh fy fan vad tufft! Ibland händer verkligen allt dåligt samtidigt. Men det kommer vända såklart. Är helt säker på att det är meningen att du ska ha barn och du kommer bli en helt fantastisk mamma! Livet är bara så grymt ibland. När bebisen kommer kommer det vara menat att den skulle komma några månader senare bara.

Hoppas det löser sig med att du får ut lönen från dina pass! Adressändrade själv nyligen och det tog en vecka innan jag fick en bekräftelse från Skatteverket, blev förvånad att det tog sådan tid. Men bra att du har tagit tag i det själv så du är säker på att det är gjort.
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-10-06 08:24:31 följande:
    Ja så är det ju såkalrt och man kan fortsätta försöka hemma och kanske vara lite hoppfull man samtisigt känner jag ba vad är det för fel då!
    hade varit lättare för mig att acceptera och gå över till donation om jag visste att det inte fanns ngn chans men jag tror faktiskt inte jag kan det o det här läget. Det är väl det enda, att jag kommer köra totalt slut på mig sjölv med försök med egna och så kanske det ändå inte går men aja. Donation är ju inte försent på många år i alla fall .
    har du kommit igång med nästa stimulering?
    Det är så frustrerande att man inte vet vad felet är. Undrar hur IVF kommer se ut i framtiden, hoppas det inte kommer finnas någon "oförklarlig infertilitet" utan att man går till botten med problemet. Förstår att det är ett tufft beslut nu, som du säger så kan ni göra donation längre fram och ni fick väl även ekonomisk hjälp från din mans jobb. Så frågan är vad du orkar med. Är själv orolig att jag kommer vara ett vrak den dagen jag väl får barn.. Hoppas ni kommer fram till något som känns bra Hjärta

Ska börja med stimulering den här veckan, har vanskött min diet under semestern så är orolig över det men tanken på att gå framåt känns såklart bra.
  • Macbookpro

Ligger i samma fas som du. Eller, hade testdag för Två dagar sen och fick minus. Har googlat och googlat för att hitta hopp om att få ett minus på rd7 att bli plus men om det är insatt i en naturlig cykel så verkar det tyvärr som att de allra flesta fått positiv då. men chansen finns såklart!! 

jag måste tyvärr köra nytt äggplock nu.. inte säker på hur det kommer se ut tidsmässigt för oss..

HannaHQ skrev 2024-10-05 08:55:59 följande:

Hej allihop,

Jag var mer aktiv här i vintras men efter ett relativt sent missed abortion som vi upptäckte i samband med NiPT samt en återföring på försommaren som inte tog sig har jag mest följt er andras resa.

Nu gjorde vi vårt 3:e försök med en 5-dagarsembryo för en vecka sedan och testade negativt idag på rd7.
    Är det någon av er som har erfarenhet av att ha gjort ett negativt test vid denna tidpunkten för att sedan få ett positivt? Tidsmässigt är det ju 12 dagar efter befruktning så testet borde ju vara rätt säkerställt men vår officiella testdag är först om 5 dagar.

Mentalt har man ju nu ställt in sig på ytterligare ett misslyckat försök men hade samtidigt varit bra att få läsa om flera erfarenheter och kanske kunna bygga ett litet hopp i några dagar :)

• LMSM
    Quincey skrev 2024-10-07 16:19:31 följande:
    Det är så frustrerande att man inte vet vad felet är. Undrar hur IVF kommer se ut i framtiden, hoppas det inte kommer finnas någon "oförklarlig infertilitet" utan att man går till botten med problemet. Förstår att det är ett tufft beslut nu, som du säger så kan ni göra donation längre fram och ni fick väl även ekonomisk hjälp från din mans jobb. Så frågan är vad du orkar med. Är själv orolig att jag kommer vara ett vrak den dagen jag väl får barn.. Hoppas ni kommer fram till något som känns bra Hjärta

Ska börja med stimulering den här veckan, har vanskött min diet under semestern så är orolig över det men tanken på att gå framåt känns såklart bra.
    Ja jag vet , funderar så mkt på det. Tänk om det bara kunde ha kommit lite längre redan nu eller att man var i den här svängen senare så man kanske hade kommit på ngt mirakel eller sätt att ta reda på vad som är fel. Läkaren sa igår att man inte får testa äggen men det skulle kunna vara ett sätt att testa embryon redan dag 2. Man tar visserligen sönder dom då men om man gjorde det med ngt enstaka efter så här många försök kanske man hade fått ngt svar. Det han sa var att det är förhoppningsvis ngt slumpmässigt fel på äggen. jag tänkte bara jaha förhoppniningsvis. Så då kan det alltså vara fel på i princip alla mina ägg ute att det syns på kromosomtesterna vi tog också. gud alltså.

ja exakt vi fick ca 180 k tror jag och 90 k har ju redan gått. Tror planen blir att göra ett till här på Cvl så fort jag får min mens om ca 2 veckor.
    Hade gärna väntat men åker i väg 5/12 och så kan inte vänta en månad till risken är att jag inte hinner med då eftersom mina stimuleringar är så långa. 

Går inte det (8e gången) så kommer vi köra tandem på Cypern runt februari. 
    Det innebär att jag och donatorn stimuleras samtidigt och man befruktar båda våra ägg. Har jag några så tar man mina först och går inte det så tar man donatorns.

På det sättet får jag en chans till med egna men kan ändra få donatorn om de skiter sig. DÅ har jag gjort 9 ICSI/IVF totalt och mkt mer än så kan man ju inte göra tänker jag. 

Jag vet exakt vad du menar när du säger att du vanskött dieten hehe. Jag tänker dock att du skött sig så extremt länge så vad kan två veckor göra. Själv gav jag upp dieten helt efter mitt misslyckade resultat i juni. Åkte på semester i 2 månader och åt allt jag ville. Skötte mig under förra ivf men när det inte gick tappade jag allt och sen dess har jag fikat varje dag haha. Kände mig så deppig och tänkte att det var sista gången så nu spelar inget ngn roll. Sån extrem ångest över det hehe. 

försökt ta 800 g Q10 men märker att jag har svårt att sova då eller vaknat mkt. 
    NMN
    Omega 3
    Mac nu senaste 

tog DHEA några få dagar förra veckan som jag fick från en kollega som köpt de i USA men blev orolig oc h slutade igen. kliniken på cypern sa dock att jag kan ta det men rädd att det ska förstöra mer än att hjälpa. 
    Vi får väl se. Går det inte nu så harjag i alla fall en chans på cypern sen. Tills dess from nu kommer jag sköta mig. exemplariskt blir ju i alla fall några månader
  • BaeA

Då var ruvardagarna över för mig denna gång, och så även vårt femte och sista embryo. Fick tyvärr min mens idag, hade egentligen testdag 16/10. Gick på utrogestan denna gång, trots det kom min mens ändå enligt sitt schema. Blir det så för er andra med?

Kör direkt på äggplock, så tanken är att köra i morgon på CD2, väntar bara på stimschema och kontrakt! Är lite nojig, men ändå hoppfull! 

• J000ssan
    BaeA skrev 2024-10-09 14:04:18 följande:

Då var ruvardagarna över för mig denna gång, och så även vårt femte och sista embryo. Fick tyvärr min mens idag, hade egentligen testdag 16/10. Gick på utrogestan denna gång, trots det kom min mens ändå enligt sitt schema. Blir det så för er andra med?

Kör direkt på äggplock, så tanken är att köra i morgon på CD2, väntar bara på stimschema och kontrakt! Är lite nojig, men ändå hoppfull! 

Åh vad tråkigt 💔💔💔
    grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången! 

❤️❤️

• BaeA
    J000ssan skrev 2024-10-10 12:33:31 följande:

Åh vad tråkigt 💔💔💔
    grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången! 

❤️❤️

ja, så tråkigt! men var typ inställd på det, så när mensen kom så kände jag bara att nu kör vi 3.0 och hoppas på att äggen och stim kommer fungera bättre denna runda. jag vet ju faktiskt att jag kan bli gravid och det är det som håller mig motivationen och hoppet uppe. har precis tagit min första spruta. menopur 225, ska tillbaka på tisdag för att se hur det går. men betydligt lägre dos än sist, för nu är ambitionen att få 5-7 st istället för 30st som senast. Hur mår du? 
  • Zaro

Hej alla! Har fortsatt följa er efter att själv ha hängt här en del förra året och i början på detta år. Känner väldigt med dig Mathilda som jag ju hörts med innan Hjärta

• J000ssan
    BaeA skrev 2024-10-10 21:19:08 följande:
    ja, så tråkigt! men var typ inställd på det, så när mensen kom så kände jag bara att nu kör vi 3.0 och hoppas på att äggen och stim kommer fungera bättre denna runda. jag vet ju faktiskt att jag kan bli gravid och det är det som håller mig motivationen och hoppet uppe. har precis tagit min första spruta. menopur 225, ska tillbaka på tisdag för att se hur det går. men betydligt lägre dos än sist, för nu är ambitionen att få 5-7 st istället för 30st som senast. Hur mår du? 
    Men va härligt och tänka så🙏hejja dig!❤️ 3.0 låter magiskt och klokt med färre bra ägg ist🙏🙏håller alla tummar för denna omgången, uppdatera gärna 🙏

jo jag mår helt ok, mkt tabletter varje kväll och onsdag är det dags för kontroll inför insättning, tyvärr inte alls peppad denna gång, nog undermedvetet att skydda sig för ännu ett misslyckande! ❤️💔
  • JohannisenIVF

Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla. Hjärta

kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar. 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023