• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Macbookpro
    Femling skrev 2024-10-18 19:59:17 följande:

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

Tack för att du berättar! Vad glad jag blir!!! ❤️❤️❤️
  • Mathilda88

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

Stort grattis!!! Så underbart att få höra att det gått hela vägen! Hjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-10-18 19:18:14 följande:

Ultraljud idag, de ser 18 äggblåsor vilket känns toppen! 

ÄP på måndag :) hoppas på denna gång!

Många blåsor! Spännande! Stort lycka till på måndag! Hjärta
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-18 15:38:38 följande:
    Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig. 
    Så spännande! Vad är Zymot? Hjärta Håller tummar och tår! Hjärta
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-19 21:49:18 följande:
    Så spännande! Vad är Zymot? Hjärta Håller tummar och tår! Hjärta
    Det är tekniken som de använder för att välja ut de bästa spermierna inför ICSI.

hur mår du nu efter allt och exet är ute och så? 
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-20 07:47:42 följande:
    Det är tekniken som de använder för att välja ut de bästa spermierna inför ICSI.

hur mår du nu efter allt och exet är ute och så? 
    Spännande, inte hört om innan, får läsa på om.

Sliten. Stökigt på jobbet. Börjat få utmattnings-känningar. Så jobbar på återhämtningen nu. Men måste samtidigt kika på alternativa jobb fram till mars vilket är stressande. Mycket stressande. Går nog att lösa på ett eller annat sätt, finns alltid jobb som sjuksköterska. Men trivs ju samtidigt där för övrigt, samt kikar ju på hus för mig och djuren (nedgraderat från gård till liten villa inne i samhället), vilket inte är en bra kombination. Väntar på nästa donations-försök med. Allt bara hänger i luften just nu.

Hur mår du? Hjärta
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-10-16 09:51:55 följande:

Ja om det var möjligt hade jag verkligen kunnat offra ett tidigt embryo för testning  men man testar inte embryon då de dels förstör embryona och i Sverige även av etiska skäl. Precis som man inte testat blastocyster här. vi hade ju kunnat testa på dag fem utomlands men vi får ju ändå inte några blastocyster så i vårt fall är det dessvärre helt omöjligt.

ja nu kör vi på här en gång till i Sverige  inom någon vecka  och annars känns tandem som det bästa alternativet. kostar ändå lika mkt (ink resor inprincip) som det för med endast donation här hemma. 

de vill dock köra på med 375 (nu bemfola istället för gfonal f) men vill så gärna ha Max 300 men de verkar omöjliga. känns bara skit att köra på med samma sak gång på gång. 

ja jag vet har låst mkt bra men också hört många som menar att det kan försämra också. Det gäller att ha koll på sina värden och när jag testade mitt DHEA föe ett år sedan låg det precis i mitten på skalan. Inte testat testosteron nyligen men har för mig att jag haft relativt högt tidigare i livet och tror jag generellt har det. dhea kan ju höja testosteronet och har läst att det inte är så positivt då de olika förhållandena mellan hormonen ska vara bra. 

har du kört igång ännu?

Ah ok då förstår jag. Vilka är det som vill köra med 375 Bemfola, cvl eller Cypern?

Ja förstår att man vill vara försiktig då innan man tar det.

Jag är igång igen. Skulle ta samma dos som sist och bara ett ultraljud eftersom de förväntade sig samma resultat som sist. Bad om ett tidigare ultraljud som jag brukar ha och där kom en liten chock. Har ungefär hälften så många blåsor som jag haft vid IVF1-5? De är dessutom små och läkaren nämnde att vi kanske får avbryta? något känns ju fel, vet inte om det är för nära inpå aborten. Ska höja till maxdos nu 😩 
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-10-17 22:19:53 följande:
    Tack så hemskt mkt för omtanken! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Tack Hjärta Det ser lovande ut iallafall och fått nytt bolag så kommande pass bör bli bra. 
    Fick bild fån exets brev efter 2 veckor som visade sig krävde bli signerat och inskickat igen - vilket han inte gjort då han bara trodde det var en bekräftelse, men inte läst det. Så fick löst det och samtidigt även fixa det inne på Skatteverkets hemsida. Så nu är det löst och kan snart andas ut på den fronten, så snart de sista grejerna är hämtade ur källaren.
    Ja man kan inte lita på någon annan än en själv att få ngt gjort.. 
    Åh vad struligt, förstår att det är mycket som händer nu. Bra att det löste sig med nytt bolag och hoppas du får andas ut snart igen och även kan gå framåt med donation. Vad är nästa steg där? ❤️
  • Quincey

Åh så underbart ❤️❤️❤️ Är så glad för din skull och så fint att han kom nästan exakt ett år senare!
  • Quincey
    BaeA skrev 2024-10-18 15:38:38 följande:
    Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig. 

Skönt att plocket gick bra, håller tummarna för bra blastocyster!

Varför kunde du inte göra ET efter gonapeptyl, är det ökad risk för överstimulering? Jag har tagit två st gonapeptyl och Ovitrelle vid senaste två plocken och gjort ET båda gångerna.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023