• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-09 14:04:18 följande:

Då var ruvardagarna över för mig denna gång, och så även vårt femte och sista embryo. Fick tyvärr min mens idag, hade egentligen testdag 16/10. Gick på utrogestan denna gång, trots det kom min mens ändå enligt sitt schema. Blir det så för er andra med?

Kör direkt på äggplock, så tanken är att köra i morgon på CD2, väntar bara på stimschema och kontrakt! Är lite nojig, men ändå hoppfull! 

Beklagar! Gråter Men så skönt att köra på direkt igen och inte behöva vänta iallafall! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Hur har det gått?
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-10-16 09:51:55 följande:

Ja om det var möjligt hade jag verkligen kunnat offra ett tidigt embryo för testning  men man testar inte embryon då de dels förstör embryona och i Sverige även av etiska skäl. Precis som man inte testat blastocyster här. vi hade ju kunnat testa på dag fem utomlands men vi får ju ändå inte några blastocyster så i vårt fall är det dessvärre helt omöjligt.

ja nu kör vi på här en gång till i Sverige  inom någon vecka  och annars känns tandem som det bästa alternativet. kostar ändå lika mkt (ink resor inprincip) som det för med endast donation här hemma. 

de vill dock köra på med 375 (nu bemfola istället för gfonal f) men vill så gärna ha Max 300 men de verkar omöjliga. känns bara skit att köra på med samma sak gång på gång. 

ja jag vet har låst mkt bra men också hört många som menar att det kan försämra också. Det gäller att ha koll på sina värden och när jag testade mitt DHEA föe ett år sedan låg det precis i mitten på skalan. Inte testat testosteron nyligen men har för mig att jag haft relativt högt tidigare i livet och tror jag generellt har det. dhea kan ju höja testosteronet och har läst att det inte är så positivt då de olika förhållandena mellan hormonen ska vara bra. 

har du kört igång ännu?

Låter betryggande med en plan framöver, håller tummarna för detta försöket Hjärta

Va intressant med balansen mellan DHEA och testosteron. Förstår att du är försiktig med att ta extra då.
  • Mathilda88
    JohannisenIVF skrev 2024-10-11 17:40:13 följande:

Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla. Hjärta

kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar. 

Stort grattis!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta Så fantastiskt att höra!!
  • Meddelande borttaget
  • BaeA
    Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig. 
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-17 23:31:47 följande:
    Beklagar! Gråter Men så skönt att köra på direkt igen och inte behöva vänta iallafall! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Hur har det gått?
    Tack, det gick bra gjorde ÄP idag. 
  • Macbookpro

Ultraljud idag, de ser 18 äggblåsor vilket känns toppen! 

ÄP på måndag :) hoppas på denna gång!

• Femling

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

• BaeA
    Femling skrev 2024-10-18 19:59:17 följande:

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

Åh, vad fint att få läsa detta! minns när du delade er förlust och alla utmaningar ni varit igenom. Men att ert mirakel och storebror är här nu är otroligt! stort grattis, blir alldeles rörd av detta. njut av bebisbubblan och den nya fasen i livet och tack för hejaropen  ❤️
  • BaeA
    BaeA skrev 2024-10-18 21:05:57 följande:
    Åh, vad fint att få läsa detta! minns när du delade er förlust och alla utmaningar ni varit igenom. Men att ert mirakel och storebror är här nu är otroligt! stort grattis, blir alldeles rörd av detta. njut av bebisbubblan och den nya fasen i livet och tack för hejaropen  ❤️
    Menade givetvis lillebror! ❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023