LMSM skrev 2024-09-24 09:25:28 följande:
alltså jag måste säga att jag tycker det den här kliniken gör är helt ofattbart. Snacka om att inte ta hand om sina patienter och i det här tunga och känsliga som det innebär att gå igenom det här bara skita i en och kasta ut en. Du har väl inte gjort något annat att säga till att det som de gjorde var fel och inte okej ( vilket det inte var heller) men de verkar ju inte kunna ta ngn kritik. Fy fan säger jag bara. Jag hoppas för din skull att de inser att det de gör nu är fel och låter dig vara kvar som patient men tycker ändå de verkar riktigt dåliga på att hantera kritik och istället bara göra Sig av med patienter som säger ifrån.
Tack så mycket för stödet, det betyder mycket.
Det tog så himla hårt på mig det här.
Hon skrev att de hade bestämt på personalmöte att jag inte kan vara patient där längre så de lär inte ändra sig.
Men jag håller med- att inte kunna hantera att en patient blir upprörd och ledsen är väldigt märkligt. Det är mynt känslor kring dessa behandlingar.
Men jag var väldigt skakig hela förra veckan. En tidigare hyresgäst orsakade nyligen matkassar skador i min fina, nyrenoverade lägenhet. Jag behöll depositionen, och det kommer ändå inte i närheten täcka skadorna. Hon skickar massa hotfulla mail att hon ska dra in jurist och polisanmäla mig osv. Samtidigt är jag stressad över ekonomin nu med behandlingarna, och skadorna i lägenheten kunde inte vara sämre timing när jag inte har pengar.. Och sen en nära anhörig på sjukhuset, som dessutom inte fick någon vård utan jag behövde prata med läkarna och ligga på hela tiden hälsade p0 dagligen efter jobbet osv osv.
Sen hände detta på kliniken mitt i alltihopa.
Jag reagerade säkerligen starkare än jag hade gjort om det bara var en vanlig vecka.. Och det känns så orättvist att bli utslängd för att jag en dag tog det jobbiga som hände på kliniken hårdare än annars.
Nu har jag tillslut nästa vecka tid på Carl von Linnékliniken iaf. Alternativet är att göra IUI där. Dock inte kul med anonym donator, men det känns ändå helt ok.
Dock om det blir ÄD sen så vill jag verkligen göra det på Sellmer!!! Eftersom de är de enda som har extended profile på äggdonatorerna....
Och det är ju väldigt troligt att ÄD är det det blir för mig. Jag har ju mentalt förberett mig på enstaka IUI till och sen ÄD.
Det vore så himla jobbigt om jag inte får göra det å Sellmer.
Jag är fortfarande helt i chock... Jag gör ju detta ensam och kliniken är ändå något som har känts som en fast punkt...
Katastrof..:(((((