• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-12-26 11:55:07 följande:

5 ägg är ju ändå 5 ägg! Håller tummarna där! 

Vad kul med dejtandet! 

För mig blinkar smileyn på ägglossningstestet fortfarande? enligt min kalender borde jag haft ägglossning den 21a så fattar inte riktigt varför det är så. Någon gissning?

Tack, känns som att alla tummar och tår kan komma behövas Hjärta 

Tack! Ja känns så underbart! Hjärta 

Hm, den är svår! Min första gissning är att den helt enkelt är försenad. Min var ju också det nu i december.. Med en vecka och hade utslag likt ditt alla dagarna.. För hade den kommit så borde det bar vara en rund ring kvar. Hoppas det släpper snart!
  • Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-12-26 22:20:37 följande:
    Tack, känns som att alla tummar och tår kan komma behövas Hjärta 

Tack! Ja känns så underbart! Hjärta 

Hm, den är svår! Min första gissning är att den helt enkelt är försenad. Min var ju också det nu i december.. Med en vecka och hade utslag likt ditt alla dagarna.. För hade den kommit så borde det bar vara en rund ring kvar. Hoppas det släpper snart!
    Var blinkande imorse också. Hoppas att det släpper snart. När jag googlar tycker att det ser ut som att östrogen Ökar i två omgångar under en cykel. Så stämmer det verkligen att det måste vara En rund ring?
  • GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2024-12-27 23:13:03 följande:
    Var blinkande imorse också. Hoppas att det släpper snart. När jag googlar tycker att det ser ut som att östrogen Ökar i två omgångar under en cykel. Så stämmer det verkligen att det måste vara En rund ring?

Hej Macbookpro! Det behöver verkligen inte vara det, men man kan få blinkande smiley många dagar i rad Ifall man har PCOS. Kanske värt ändå att nämna till din läkare nästa gång att du fått blinkande smiley många dagar i rad och se vad de säger. 

Håller tummarna för ert julmirakel <3

/ Hälsningar från en annan som hoppas på ett julmirakel 

• Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-12-28 11:40:46 följande:

Hej Macbookpro! Det behöver verkligen inte vara det, men man kan få blinkande smiley många dagar i rad Ifall man har PCOS. Kanske värt ändå att nämna till din läkare nästa gång att du fått blinkande smiley många dagar i rad och se vad de säger. 

Håller tummarna för ert julmirakel <3

/ Hälsningar från en annan som hoppas på ett julmirakel 

Jag har inte PCOS men jag höll ju på med alla sprutor För ett par cyklar sedan. Kan ju fortfarande fortfarande vara påverkad av det. Vi får se sen när jag får mens.

Vad hände med dig då då? :) Har du precis gjort en återinföring Eller försöker ni naturligt Denna cykel? När har du BIM? 
  • GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2024-12-28 16:25:06 följande:
    Jag har inte PCOS men jag höll ju på med alla sprutor För ett par cyklar sedan. Kan ju fortfarande fortfarande vara påverkad av det. Vi får se sen när jag får mens.

Vad hände med dig då då? :) Har du precis gjort en återinföring Eller försöker ni naturligt Denna cykel? När har du BIM? 

Min senaste återföring var i mars 2024, men fick MA i maj och har sen dess försökt naturligt pga utredningar och ledigheter. Hade såklart hoppats på att jag skulle bli gravid naturligt under den här perioden, men nu när det inte hänt så hoppas vi jättemycket på vår nästa IVF runda, vi har inget i frysen, så tanken är nytt äggplock och återföring i januari. Brukar ha regelbunden cykel, så brukar veta vad min BIM är, men den här cykeln har varit väldigt märklig, fick positivt LH-test några dagar senare än vanligt och tempen höjdes inte förrän 4 dagar efter det positiva LH-testet. Har varit förkyld nyligen och gjorde en hysteroskopi förra cykeln som kanske kan vara förklaringen, men osäker. Har någon som tempar varit med om att höjningen kommer flera dagar efter att man tror att man haft ägglossning? 

Det kan bli så att mensen dyker upp första dagen på 2025 och att jag sätter igång med sprutor 2 januari! Om nån annan också ska starta upp ny stimulering eller FET snart, håll oss uppdaterade <3

• Mathilda88
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Men wow!!! Det är verkligen så märkligt på denna resan, ens situation kan ändras så snabbt! troligtvis det embryo med bäst chans som du någonsin fått återfört? och 3 fina blastocyster i frysen!! Håller verkligen tummarna för dig nu, att den fäster inom kort ❤️ så spännande! När har du testdag? Tänker du börja testa tidigt eller hålla dig? Jag gjorde olika varje runda 😂
  • Macbookpro

Hurra Mathilda!! Stort grattis 🙌 nu hoppas vi
  • GrönaLjuslyktan

Hoppas hoppas hoppas, håller tummarna <3
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023