• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-11-13 18:31:30 följande:

Vilken härlig läsning J000SSAN, stort grattis till er. låt den lille krabaten stanna där nu när allt ser så fint ut!

själv gjorde jag mitt fjärde plock igår, denna gång fick vi ut 18 ägg med 15 mogna och 12 som befruktats. så väntar nu med spänning på att det ska bli dag 5 och hoppas att någon av dem kommer bli blaston. om de Blir det och allt ser bra ut på min VUL uppföljning kör vi färsk återföring på söndag!! 

Så spännande! Vilka toppenfina siffror! ❤️❤️ Håller alla tummar och tår! ❤️❤️
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-13 12:49:21 följande:
    Ja alla de där extra testerna och undersökningarna fick mig till att ge upp, tid, hitta och kostnad - men jag är helt enkelt så slutkörd efter allt hittills så har ingen kraft kvar till det med. Samma med Cypern. Plus att det tar så lång tid vilket jag kände mig färdig med.. Heja dig om du orkar! ❤️ 
    Jag vet precis vad du menar, ör helt jäkla slut och allt detta utomlands känns övermäktigt.Stor anledning till att jag valde Cvl redan förra året och inte gick vidare med Olga då. Jag önskar dock nu i efterhand att jag valt Olga redan då då jag faktiskt hade en hel del kvar i mig jämfört med nu. Att ens hitta en gynekolog och ens orka läsa mejlet med alla tester de vill ha och förstå hur en behandling och kontroller ska gå till från Sverige gör mig helt matt haha.

Igår berättade min partner att hans brors flickvän skulle göra kejsarsnitt idag. Bröt ihop helt och har int sovit någonting och idag vill jag bara gråta. Känner mig hemsk som inte ens kan känna lite lite glädje för dom men är så jävla ledsen och arg för min egen skull att det tar över allt annat. Skäms men det är så här jag känner. De hade inte ens träffats när vi gjorde vår första ivf. Känner att de inte förtjänar detta de försökte inte ens. Är bara så arg och ledsen och samtidigt vet jag att dt här är helt sjukt att känna... 

orkar inte med hela dt här helvetet längre så trött på det här alltså haha Livet var så härligt innan. 

Är det dags för din donation snart?:) så spännande! 
  • J000ssan
    Mathilda88 skrev 2024-11-13 12:45:26 följande:
    Åh så underbart att höra! ❤️❤️
    Tack! 🙏 
    smått nojig bara då jag sen ultraljudet haft pytte lite bruna flytningar och ibland ngn rosa?. Man blir knäpp av det här❤️❤️
  • J000ssan

Vilken härlig läsning J000SSAN, stort grattis till er. låt den lille krabaten stanna där nu när allt ser så fint ut!

själv gjorde jag mitt fjärde plock igår, denna gång fick vi ut 18 ägg med 15 mogna och 12 som befruktats. så väntar nu med spänning på att det ska bli dag 5 och hoppas att någon av dem kommer bli blaston. om de Blir det och allt ser bra ut på min VUL uppföljning kör vi färsk återföring på söndag!! 

Tack fina du🙏❤️

åh men gud vilka bra odds 🙏🙏håller alla tummar för många blastisar och en återföring på söndag!❤️❤️
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-14 10:21:02 följande:
    Jag vet precis vad du menar, ör helt jäkla slut och allt detta utomlands känns övermäktigt.Stor anledning till att jag valde Cvl redan förra året och inte gick vidare med Olga då. Jag önskar dock nu i efterhand att jag valt Olga redan då då jag faktiskt hade en hel del kvar i mig jämfört med nu. Att ens hitta en gynekolog och ens orka läsa mejlet med alla tester de vill ha och förstå hur en behandling och kontroller ska gå till från Sverige gör mig helt matt haha.

Igår berättade min partner att hans brors flickvän skulle göra kejsarsnitt idag. Bröt ihop helt och har int sovit någonting och idag vill jag bara gråta. Känner mig hemsk som inte ens kan känna lite lite glädje för dom men är så jävla ledsen och arg för min egen skull att det tar över allt annat. Skäms men det är så här jag känner. De hade inte ens träffats när vi gjorde vår första ivf. Känner att de inte förtjänar detta de försökte inte ens. Är bara så arg och ledsen och samtidigt vet jag att dt här är helt sjukt att känna... 

orkar inte med hela dt här helvetet längre så trött på det här alltså haha Livet var så härligt innan. 

Är det dags för din donation snart?:) så spännande! 

Förstår dig till hundra procent ❤️! Samtidigt som man undrat om man inte provat CVL.. Ja svår den där avvägningen och hinna välja de större valen medans orken faktiskt fortfarande finns.. 

Åh så himla tufft att höra nu mitt i allt! ❤️ Tänker på dig ❤️. Vad hjärnan tänker och vad hjärtat skapar för känslostormar är två vitt skilda ting ❤️. Va snäll mot dig själv, evolutionen har skapat dessa känslor för oss för att vilja reproducera oss.. Vilket blir ett helvete när det inte fungerar fysiskt. 😢
    Eller hur, så oskyldigt innan! 

Jo det är på gång, bara hoppas det går..

• Mathilda88

Hur går det för dig? ❤️
  • Mathilda88

Äggdonatorn donerade i torsdags 10 ägg, 8 mogna varav 5 tog sig med ICSI. 

Bortfallet skrämmer mig, bara hoppas att det blir några blastocyster. Är så orolig för att det inte blir någon, eller bara en och bara får en chans som inte tar sig och måste jobba ihop 100?000 till för nytt försök.. 

• Anonym (Samma)
    Mathilda88 skrev 2024-11-16 09:52:45 följande:

Äggdonatorn donerade i torsdags 10 ägg, 8 mogna varav 5 tog sig med ICSI. 

Bortfallet skrämmer mig, bara hoppas att det blir några blastocyster. Är så orolig för att det inte blir någon, eller bara en och bara får en chans som inte tar sig och måste jobba ihop 100?000 till för nytt försök.. 

När vi gjorde proceduren fick vi 10 mogna ägg från donatorn. 5 tog sig med ICSI och 4 klarade sig till dag 5. En till frysen och en sattes in och blev en bebis.
    Så jag tror inte du behöver vara orolig över bortfallet. Får du betala för hela proceduren även om det inte blir någon blastocyst? 
    jag var också lite orolig över bortfallet men på vår klinik hade vi inte behövt betala fullt pris om det inte blev någon som klarade sig till dag 5.

• Mathilda88
    Anonym (Samma) skrev 2024-11-16 13:19:31 följande:

När vi gjorde proceduren fick vi 10 mogna ägg från donatorn. 5 tog sig med ICSI och 4 klarade sig till dag 5. En till frysen och en sattes in och blev en bebis.
    Så jag tror inte du behöver vara orolig över bortfallet. Får du betala för hela proceduren även om det inte blir någon blastocyst? 
    jag var också lite orolig över bortfallet men på vår klinik hade vi inte behövt betala fullt pris om det inte blev någon som klarade sig till dag 5.

Tack så mycket för pepp Hjärta Hjärta!
    Nej, jag är garanterad en blastocyst för kostnaden. Så det är betryggande. Mer oro om det inte blir ngt att man kommer behöva på en ny donator och mer tid går.. Sen hoppas man såklart även på fler än en blastocyst så man har mer än en chans ifall det inte tar sig första gången.
    Har ni kvar den den andra blastocysten i frysen? Är det länge sen ni gick igenom det? Hjärta
  • Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-11-11 20:45:06 följande:
    Jaaa verkligen🙏❤️ja min privata gynekolog är så snäll och förstår oron och att man vill följa det! Så tacksam för honom🙏❤️tack snälla du!! Hoppas verkligen det är vår tur nu!
    Grattis!!! så härligt att det går bra ❤️❤️
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-11-16 09:48:26 följande:
    Hur går det för dig? ❤️
    Det blir ingen färsk återföring för mig idag, pga att jag var lite överstimulerad och hade vätska i buken när jag var där och kikade i fredags så de vill ju såklart inte ta den risken. Men hade gärna velat testa färsk. Nu har vi en resa till Portugal (min mans föräldrar bor där) som infaller precis när jag fördmoligen skulle göra återföring i december, vi ska jobba därirfrån sista veckan innan jul. Så vet inte riktigt hur vi ska göra och om vi ska skjuta fram den för att hinna med en till.  Kliniken pratade också om att ville göra Lupron/nedreglring innan FET. Har någon erfarenhet eller kunskap kring det och vad är isf för och nackdelarna? 

Men väntar först på besked i morgon om vi ens har några blaston, är dag 5 idag!! 

Läste också att du väntar på donatorns odling, håller tummarna att det blir bra och att du får någon blasto så att du hinner innan jul.
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-14 10:42:49 följande:
    Tack fina du🙏❤️

åh men gud vilka bra odds 🙏🙏håller alla tummar för många blastisar och en återföring på söndag!❤️❤️
    Hur mår du? 
    Vart tyvärr ingen färsk återföring för mig, pga vätska i buken. Så inväntar mens och sen får vi se om planen blir Lupron eller om vi ska försöka med ett FET i naturlig cykel först, det är nästan min önskan om det blir många blaston. Vill gå på så lite horomner som möjligt pga mår skit av det.
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-11-17 09:43:56 följande:
    Hur mår du? 
    Vart tyvärr ingen färsk återföring för mig, pga vätska i buken. Så inväntar mens och sen får vi se om planen blir Lupron eller om vi ska försöka med ett FET i naturlig cykel först, det är nästan min önskan om det blir många blaston. Vill gå på så lite horomner som möjligt pga mår skit av det.

Jo jag mår helt ok, trött som fan, ömma bröst och så fortf! Tog test igår som fortf var 3+! men så rädd ändå! Ska på nytt VUL imorgon och se om hjärtat slår🙏sjukt nervöst! 

åh jävla skit:( jag har aldrig gjort en färsk heller?. Också viljat prova det! Vet hormonerna kan få en och må skit men samtidigt, tagit mest hormoner denna gång och aldrig kommit så långt iaf! Så ngt måste det ju hjälpa🙏nästan rädd för och sluta nu ist! 

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-17 09:36:07 följande:
    Grattis!!! så härligt att det går bra ❤️❤️

Tack❤️❤️men vågar verkligen inte va glad alls! 

bytt VUL imorgon för och se om hjärtat slår! Såååå nervös! Hur mår du?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023