• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • J000ssan
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Wooow stort grattis till lilla knytet och bra kämpat🙏❤️❤️så härligt när ni flikar in att allt gått bra, de ger en hopp🙏
  • J000ssan

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-11-01 07:17:59 följande:

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

ÅÅÅH vad kul ändå J000ssan! :D

Ser så fram emot att se ett plus. Fattar att du är orolig men försök att se det som positivt att du kan få ett plus :) 

• Macbookpro

Är på RD 9 med en 5 dagars så borde kunna testa nu men är livrädd att det kommer vara negativt. Känner inget alls i kroppen. vet inte om jag ska dra av plåstret imorgon bara eller om jag ska vänta till testdag den 11e. Varför sätter de festdagen så pass sent egentligen? Känns nästan lite överdrivet? 

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-01 10:57:31 följande:

ÅÅÅH vad kul ändå J000ssan! :D

Ser så fram emot att se ett plus. Fattar att du är orolig men försök att se det som positivt att du kan få ett plus :) 

Tack fina du🙏🙏 TD idag och stark positivt än så länge iaf!! 

ja men verkligen!
    åh håller så tummarna för dig! Tror dem sätter längre fram för att slippa massa kemiska! Sen verkar ju alla kliniker ha olika antal dagar! 

• Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-04 08:10:52 följande:

Tack fina du🙏🙏 TD idag och stark positivt än så länge iaf!! 

ja men verkligen!
    åh håller så tummarna för dig! Tror dem sätter längre fram för att slippa massa kemiska! Sen verkar ju alla kliniker ha olika antal dagar! 

Stort grattis! Låter lovande! hade också så svårt att våga tro på det efter flera insättningar och såväl kemiska som MA. Men, nu sitter jag här i v 32 och än så länge har allt gått fint! Håller tummarna för att detta är gången det går hela vägen för dig ❤️
  • Macbookpro

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

• LMSM

äggplock igår på dag 16. De fick ut 10 ägg så var ändå nöjd eftersom vi använt lägre dos den här gången. 225 bemfola + 75 menopor så 300 totalt. 

De ringde imorse och sa att endast 4 av 10 ( 9 mogna) blivit befruktade. Katastrofal befruktningsgrad den här gången som i början av mina behandlingar. Förstår inte vrf det blir så ibland trots mogna ägg och ICSI. Känns helt kört nu som vår historik men m ånga befruktade och ingen till dag 5 av de man fortsatte odla från dag 2.

Vi hade bestämt att odla vidare och återföra på dag 5 den här gången för att se hur äggen utvecklas men nu när det bara är fyra med i matchen så känns det helt hopplöst.

Vi har alltid haft fyra som odlats vidare hade velat ha fler för att se om det faktiskt var ngn som fortsatte till dag fem.  Nu vet jag inte hur vi ska göra. Man säger att man inte ska bli förkrossad den här gången och räknar med att det inte kommer lyckas men ÄNDÅ blir man helt tom och ledsen och det känns lika tungt ändå. 

• LMSM

är det någon som vet eller upplevt att en låg befruktningsgrad betyder sämre kvalitet på äggen?

Add De som blev befruktade är av sämre kvalitet alltså. Det känns ju så som att de som blev befruktade är av mkt sämre kvalitet än tidigare omgångar då befruktningsgraden var hög eftersom så få blev befruktade...

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-05 07:36:40 följande:

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

Det är ju så svårt och veta hur kroppen och hgc ökar och reagerar! Så kan ju skilja så mkt! Jag har känt när det var negativt och litat på testet rd 10! Men som sagt det är ju sjukt olika!!! Håller alla tummar fortsatt 🙏❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023