LMSM skrev 2024-11-05 11:19:34 följande:
Tack för svar
Hur menar du att det var er sämsta omgång? Var de ägg som blev befruktade av sämre kvalitet och hade sämre utveckling generellt än de gånger då befruktningsgraden varit högre?
Önskar att de kunde ge oss besked om varför befruktningen var så låg den här gången. IOM att man gjorde ICSI och kunde se att äggen var mogna så antar jag att det är kvaliteten på äggen alternativt dåliga spermier. Tror dock inte det är fel på antalet spermier och antagligen är det mina ägg som vanligt.
Ja det räcker ju med 1 såklart men känns som att det krävs 400 för att en ska ha en chans att dela sig till dag fem för oss.
Känns så jäjlka surt jag har lagt 6 000 på akupunktur senaste månaden och över 1000 kr på Q10 (8 tabletter om dagen) I VECKAN och ändå blir det så här dåligt.
Ja vi hade generellt bra embryon dag 3 som inte blev något till dag 5 men den omgången var det bara en som såg ok ut på dag 3. Detta har jag sett i efterhand när jag kollat protokollet. Kan tillägga att 6 ägg också var omogna den gången och jag tog maxdos så det kändes inte helt rätt från början. Jag blev spontant gravid enda gången i livet två månader tidigare så var förbryllande med den dåliga utvecklingen.
Vet ni när ni ska göra återföring? Fy jag förstår, vissa får dock aldrig dag 5 och får ändå barn ❤️❤️
Förstår det är så dyrt när man hållit på ett tag, ändå kan man inte sluta för man vill inte ta risken att inte göra allt man kan.