• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-11-16 09:48:26 följande:
    Hur går det för dig? ❤️
    Det blir ingen färsk återföring för mig idag, pga att jag var lite överstimulerad och hade vätska i buken när jag var där och kikade i fredags så de vill ju såklart inte ta den risken. Men hade gärna velat testa färsk. Nu har vi en resa till Portugal (min mans föräldrar bor där) som infaller precis när jag fördmoligen skulle göra återföring i december, vi ska jobba därirfrån sista veckan innan jul. Så vet inte riktigt hur vi ska göra och om vi ska skjuta fram den för att hinna med en till.  Kliniken pratade också om att ville göra Lupron/nedreglring innan FET. Har någon erfarenhet eller kunskap kring det och vad är isf för och nackdelarna? 

Men väntar först på besked i morgon om vi ens har några blaston, är dag 5 idag!! 

Läste också att du väntar på donatorns odling, håller tummarna att det blir bra och att du får någon blasto så att du hinner innan jul.
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-14 10:42:49 följande:
    Tack fina du🙏❤️

åh men gud vilka bra odds 🙏🙏håller alla tummar för många blastisar och en återföring på söndag!❤️❤️
    Hur mår du? 
    Vart tyvärr ingen färsk återföring för mig, pga vätska i buken. Så inväntar mens och sen får vi se om planen blir Lupron eller om vi ska försöka med ett FET i naturlig cykel först, det är nästan min önskan om det blir många blaston. Vill gå på så lite horomner som möjligt pga mår skit av det.
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-11-17 09:43:56 följande:
    Hur mår du? 
    Vart tyvärr ingen färsk återföring för mig, pga vätska i buken. Så inväntar mens och sen får vi se om planen blir Lupron eller om vi ska försöka med ett FET i naturlig cykel först, det är nästan min önskan om det blir många blaston. Vill gå på så lite horomner som möjligt pga mår skit av det.

Jo jag mår helt ok, trött som fan, ömma bröst och så fortf! Tog test igår som fortf var 3+! men så rädd ändå! Ska på nytt VUL imorgon och se om hjärtat slår🙏sjukt nervöst! 

åh jävla skit:( jag har aldrig gjort en färsk heller?. Också viljat prova det! Vet hormonerna kan få en och må skit men samtidigt, tagit mest hormoner denna gång och aldrig kommit så långt iaf! Så ngt måste det ju hjälpa🙏nästan rädd för och sluta nu ist! 

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-17 09:36:07 följande:
    Grattis!!! så härligt att det går bra ❤️❤️

Tack❤️❤️men vågar verkligen inte va glad alls! 

bytt VUL imorgon för och se om hjärtat slår! Såååå nervös! Hur mår du?

• Macbookpro

Lycka till idag. berätta hur det gick! 

jag mår okej ändå. Måste vänta till nästa mens för nästa insättning och då kommer det tyvärr att krocka med julledighet på sophiahemmet. Det kommer tyvärr inte bli insättning förrän  januari, men vi får försöka på vanligt sett så länge. 

J000ssan skrev 2024-11-17 16:06:51 följande:

Tack❤️❤️men vågar verkligen inte va glad alls! 

bytt VUL imorgon för och se om hjärtat slår! Såååå nervös! Hur mår du?

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-18 07:27:18 följande:

Lycka till idag. berätta hur det gick! 

jag mår okej ändå. Måste vänta till nästa mens för nästa insättning och då kommer det tyvärr att krocka med julledighet på sophiahemmet. Det kommer tyvärr inte bli insättning förrän  januari, men vi får försöka på vanligt sett så länge. 

Tack🙏🙏
    vi Fick se hjärtat picka🙈🙈Dock hade han svårt och mäta korrekt så han var osäker på om det växt tillräckligt:( så ska dit igen på torsdag!❤️❤️
  • TheC123

Hej alla kämpar,
    jag har tidigare varit aktiv i tråden när jag började IVF resan i juni 2023, men på senaste tiden bara följt. 

jag och min sambo har försökt få barn i snart 3 år. 3 IVF som resulterat i totalt 5 blast och 4 hittills insättningar, varav 1 inte fäste, 2 & 3 MA och nu 4e som inte fäst (dag 7 idag) Och ett väldigt negativt tidigt test. 

mina förra har jag haft symtom och fått positiv vid detta laget så nu tänkte jag sluta med proggisarna för att få mens så fort som möjligt.. 

fan för denna resa.. hur ska man orka kämpa?.. 7 st vänner/bekanta är gravida samtidigt, helt spontant, direkt efter att de tagit ut spiralen. Fan vad jag bara hatar just nu, är så otroligt trött på gravid-besked gång på gång.. 

ville mest bara skriva av mig inför er som fattar, förlåt för negativt inlägg, men känner mig så arg, besviken och förtvivlad.  

• Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-18 13:13:18 följande:
    Tack🙏🙏
    vi Fick se hjärtat picka🙈🙈Dock hade han svårt och mäta korrekt så han var osäker på om det växt tillräckligt:( så ska dit igen på torsdag!❤️❤️
    Åhh, underbart!! Det är väl något av de mest kritiska momenten, att hjärtat ska börja slå ❤️ det är ju väldigt tidigt och de är så små så inte konstigt att det är svårt att mäta. Håller tummarna på torsdag att den vuxit ❤️
  • LMSM
    TheC123 skrev 2024-11-18 13:47:56 följande:

Hej alla kämpar,
    jag har tidigare varit aktiv i tråden när jag började IVF resan i juni 2023, men på senaste tiden bara följt. 

jag och min sambo har försökt få barn i snart 3 år. 3 IVF som resulterat i totalt 5 blast och 4 hittills insättningar, varav 1 inte fäste, 2 & 3 MA och nu 4e som inte fäst (dag 7 idag) Och ett väldigt negativt tidigt test. 

mina förra har jag haft symtom och fått positiv vid detta laget så nu tänkte jag sluta med proggisarna för att få mens så fort som möjligt.. 

fan för denna resa.. hur ska man orka kämpa?.. 7 st vänner/bekanta är gravida samtidigt, helt spontant, direkt efter att de tagit ut spiralen. Fan vad jag bara hatar just nu, är så otroligt trött på gravid-besked gång på gång.. 

ville mest bara skriva av mig inför er som fattar, förlåt för negativt inlägg, men känner mig så arg, besviken och förtvivlad.  

Hej!

beklagar att det inte gått för dig! 
    Jag har själv gjort 8 iver 79 ägg utan en enda blastocyst och börjar känna hur jag börjar bli riktigt riktigt deprimerad.

Samma här, min pojkväns bror och hans tjej fick barn förra veckan. Min bästis meddelade i helgen att hon är gravid. Ingen av dessa par hade ens träffat varandra när vi gjorde vår första ivf för två år sedan. Är så jäkla arg och ledsen för min egen skull. Är så orättvist att man kämpar med exakt allt man har så går det inte medan andra bara råkar få till det... Jag hatar också. så mkt. Det är så svårt att v ara glad för ens sorg är så himla stor. Så får man dåligt samvete för det också. Vet inte vad jag ska säga mer än att du inte är ensam
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023