• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-23 16:27:22 följande:
    Åh! Hjärtat slår fint och mätte exakt på rätt dag 🙏den hade flyttat sig lite så lättare att mäta! ❤️❤️
    Åh, underbart!! fantastiska nyheter! Stort grattis igen ❤️ om man ser hjärtat slå och allt ser fint ut vid denna tiden så ökar chanserna jättemycket att det ska gå bra även framåt sa de till mig! Vilken vecka/dag är du i nu?
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-23 16:27:22 följande:
    Åh! Hjärtat slår fint och mätte exakt på rätt dag 🙏den hade flyttat sig lite så lättare att mäta! ❤️❤️
    Åh, så fint!! ❤️ heja lilla embryo!
  • J000ssan
    Sola13 skrev 2024-11-23 19:20:22 följande:
    Åh, underbart!! fantastiska nyheter! Stort grattis igen ❤️ om man ser hjärtat slå och allt ser fint ut vid denna tiden så ökar chanserna jättemycket att det ska gå bra även framåt sa de till mig! Vilken vecka/dag är du i nu?
    Tack🙏❤️❤️
    åh hoppas verkligen det, har haft lite små blödningar/bruna flytningar men sett bra ut på vul, men stressar klart en! Nu koll imorgon!
    v7+2 idag! 
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-11-24 16:51:45 följande:
    Åh, så fint!! ❤️ heja lilla embryo!
    ❤️❤️
  • Quincey
    BaeA skrev 2024-11-19 19:56:13 följande:
    Tack så mycket för svar, när jag pratade med sköterskan och frågade så hon nämligen 50%, men hon är också ny. för vid en snabb googling läste jag 40-75%. Men vi fick tre fina blaston iaf och innan jag stressar över framtiden så ska vi se till att återföra dem! men gillar alltid att vara steget före. 

hur länge ska du stimuleras? 
    Vet du hur spermierna sett ut efter tvätt? Tror det är det viktigaste men med ICSI ska det ändå gå. Känner igen det där med att vara steget före 🥲 Gör ni återföring december eller januari?

Stimulerades i 15 dagar totalt vilket är 5 dagar längre än vad jag brukar ha. Äggen växte sååå långsamt. Fick ut 7 ägg, tidigare omgångar har det varit 12-18 så var helt förstörd trots att jag vet att det inte säger något om kvaliteten. Men med tanke på hur svårt det varit för oss att få blastocyster vill jag gärna ha många ägg. Sist var liksom 1 av 18 ägg bra på dag 5..
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-11-20 05:10:58 följande:

Puh, hur länge har du tagit sprutor nu då? ❤️ Nej eller hur, absolut inget kan man ta för givet här på vägen.. 😳 Håller tummarna! 

Tack fina du ❤️ Eller hur, tänkte så med. Man har ju ändå läst om alla som blir gravida på första IVFen med många blastocyster då deras problem varit typ stängda äggledare, ngt sådant resultat var mer det jag hade i åtanke. Men man slutar aldrig att förvånas över hur mkt som kan gå fel trots de bästa intentioner och världens finaste människor ställer upp. ❤️

Det var 15 dagar totalt, länge för mig 😆

Såg att du ska få ny donator, håller tummarna att det går bättre! Också att du kör stimulerad cykel, förstår att det är tufft men om läkarna sa att det ger bättre resultat så kan du försöka fokusera på det för att ta dig igenom det. Chanserna borde vara rekordhöga nu?! Heja heja heja!! ❤️❤️
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-24 20:35:45 följande:
    Tack🙏❤️❤️
    åh hoppas verkligen det, har haft lite små blödningar/bruna flytningar men sett bra ut på vul, men stressar klart en! Nu koll imorgon!
    v7+2 idag! 
    Det är väl rätt vanligt med små blödningar i det skedet! Så länge det ser bra ut på VUL så borde det inte vara några konstigheter! Hur gick det idag? ❤️
  • Sola13
    Quincey skrev 2024-11-25 17:51:38 följande:
    Vet du hur spermierna sett ut efter tvätt? Tror det är det viktigaste men med ICSI ska det ändå gå. Känner igen det där med att vara steget före 🥲 Gör ni återföring december eller januari?

Stimulerades i 15 dagar totalt vilket är 5 dagar längre än vad jag brukar ha. Äggen växte sååå långsamt. Fick ut 7 ägg, tidigare omgångar har det varit 12-18 så var helt förstörd trots att jag vet att det inte säger något om kvaliteten. Men med tanke på hur svårt det varit för oss att få blastocyster vill jag gärna ha många ägg. Sist var liksom 1 av 18 ägg bra på dag 5..
    Håller tummarna för fina blastocyster! ❤️ 
  • J000ssan
    Sola13 skrev 2024-11-25 17:56:27 följande:
    Det är väl rätt vanligt med små blödningar i det skedet! Så länge det ser bra ut på VUL så borde det inte vara några konstigheter! Hur gick det idag? ❤️
    Ja de är det! Alltså såg fint ut idag och växer som den ska🙏på fredag ska vi på rmc på de vul dem gör innan man ?lämnar? dem! ❤️❤️❤️❤️
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-25 20:23:44 följande:
    Ja de är det! Alltså såg fint ut idag och växer som den ska🙏på fredag ska vi på rmc på de vul dem gör innan man ?lämnar? dem! ❤️❤️❤️❤️
    Underbart! Blir det uppehåll i UL sen innan kub, eller kommer du fortsätta gå ofta? 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023