• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-01 05:28:55 följande:
    å så glad och Pirrig jag blev av att läsa detta!!
    äntligen! 

njut nu du har oerhört stora chanser att vara gravid snart!!  
    Hjärta Åh fina du!

Tack så mycket! Det ska jag! Hjärta Njuter av att jag på nyårsaftons morgon vaknade vid 04:50 av stark värk i magen. Den har jag fortfarande i mer eller mindre grad. Med tanke på att den dök upp efter att embryot bör ha implanterat om allt gått bra så hopas jag på att det är embryot som växer och inte bara hastigt påkommen biverkan av cyclogesten (har ändå tagit sedan 23/12 utan den känslan). Hjärta
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2025-01-02 18:46:11 följande:
    Åh äntligen! så fint resultat, hoppas att ruvandet går bra! När är TD?

Tack så mkt Hjärta 
    Det är den 9/1, så mindre än en vecka kvar.. Hjärta
  • Tingel
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Wow vad underbart!! Håller alla tummar och tår nu❤️
  • Tingel
    Noelani skrev 2024-12-31 15:15:42 följande:

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

Stort stort grattis! Minns ditt fl-namn sedan något år tillbaks, och nu syskondags. Helt fantastiskt ju!!❤️
  • GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2024-12-30 22:51:16 följande:

Fick mens idag :(

så tråkigt

Beklagar :( Hur gör ni nu kommande cykeln?

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Hoppas med allt jag har att 2025 äntligen blir året för oss i 2023-tråden!!! ❤️
  • Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-03 16:31:57 följande:

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

• Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-03 16:31:57 följande:

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

• LMSM
    Macbookpro skrev 2025-01-04 21:47:56 följande:

Åh hoppas Verkligen detta är vårat år. Så trött på den här skiten. och samma här ALLA runt mig är gravida de kände inte ens varandra när jag påbörjade mina ivfer. Min brors flickvän och min bästa vän. är så ledsen men så arg också faktiskt för det är så jävöa orättvist. Sen orkar jag inte höra folk klaga på illamående heller som de trycker upp i mitt ansikte varje dag. Känner ba om du bara visste hur tacksamma ni ska vara över att ni mår illa för att nu är gravida. Haha
  • LMSM
    Noelani skrev 2024-12-31 15:15:42 följande:

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

Wow? otroligt vilken lycka! Kan inte föreställa mig 

grattis Hjärta

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2025-01-03 02:21:07 följande:
    Hjärta Åh fina du!

Tack så mycket! Det ska jag! Hjärta Njuter av att jag på nyårsaftons morgon vaknade vid 04:50 av stark värk i magen. Den har jag fortfarande i mer eller mindre grad. Med tanke på att den dök upp efter att embryot bör ha implanterat om allt gått bra så hopas jag på att det är embryot som växer och inte bara hastigt påkommen biverkan av cyclogesten (har ändå tagit sedan 23/12 utan den känslan). Hjärta

så spännande! det verkar ju konstigt om biverkningarna började så sent. så nära testdag nu! läste även att du varit på en lyckad dejt! Helt fantastiskt ! det här är ditt år !! 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023