• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    Tingel skrev 2025-01-03 09:15:03 följande:
    Wow vad underbart!! Håller alla tummar och tår nu❤️
    Tack så mycket! ❤️
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-05 22:14:46 följande:

så spännande! det verkar ju konstigt om biverkningarna började så sent. så nära testdag nu! läste även att du varit på en lyckad dejt! Helt fantastiskt ! det här är ditt år !! 

Tack! 🙏 ❤️ Eller hur, var väl märklig taiming med sen start och just bara enstaka dygn efter återföringen, lägligt efter potentiell inplantering.. ❤️ Ja det känns väldigt lovande för detta året med denna starten iallafall ❤️🙏 Känns väldigt bra med dejten från bådas sidor hittills ❤️
  • Mathilda88

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

• Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 02:46:37 följande:

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

Grattis Mathilda!! Du är en sån jäkla kämpe, detta plus är det du som åstadkommit! Blir så himla glad för din skull!!
    2025 händer det ❤️❤️
  • LMSM

wow!!! Stort stort stort mega grattis! Som du kmäpat för det här och varit så sjukt stark! jag förstår att det kanske kan kännas läskigt ångest osv men det är nog helt naturligt. Jag tycker du är en förebild och jag hoppas jag kan bli lite mer som du snart! 

• Sola13

Yay!! STORT grattis!!! ❤️ så fantastiskt! om jag hade varit i den sitsen hade jag nog försökt få det tidiga ultraljudet innan då åker iväg, i vecka 8 någon gång, sen är du ju hemma igen innan det är dags för kub 🥰 
  • BaeA

Mathilda, nu vänder det!!!! stort stort grattis, vad glad jag blir som du kämpat och vänt ut och in på allt! håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu ❤️
  • SierraLeone

Grattis Mathilda! Efter allt kämpande är du i mål! 
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2025-01-06 07:05:37 följande:
    Grattis Mathilda!! Du är en sån jäkla kämpe, detta plus är det du som åstadkommit! Blir så himla glad för din skull!!
    2025 händer det ❤️❤️
    Stort tack! ❤️❤️
    LMSM skrev 2025-01-06 10:57:02 följande:

wow!!! Stort stort stort mega grattis! Som du kmäpat för det här och varit så sjukt stark! jag förstår att det kanske kan kännas läskigt ångest osv men det är nog helt naturligt. Jag tycker du är en förebild och jag hoppas jag kan bli lite mer som du snart! 

Tack så hemskt mycket!! ❤️❤️ Du är så himla stark du med! ❤️
    Sola13 skrev 2025-01-06 11:38:50 följande:
    Yay!! STORT grattis!!! ❤️ så fantastiskt! om jag hade varit i den sitsen hade jag nog försökt få det tidiga ultraljudet innan då åker iväg, i vecka 8 någon gång, sen är du ju hemma igen innan det är dags för kub 🥰 

Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt? 

BaeA skrev 2025-01-06 11:43:32 följande:
    Mathilda, nu vänder det!!!! stort stort grattis, vad glad jag blir som du kämpat och vänt ut och in på allt! håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu ❤️

Tack så hemskt mycket! ❤️❤️ Ja bara ni är medvetna om hur mkt man vänt ut och in på sig själv, sökt kunskap, testat en massa grejer och lusläst saker för att kunna nå hit en dag.. ❤️❤️

SierraLeone skrev 2025-01-06 21:52:10 följande:
    Grattis Mathilda! Efter allt kämpande är du i mål! 

Stort tack! ❤️❤️ Åh så långt vågar jag inte tänka än,❤️ var på samma punkt i somras och det var ett utomkveds, så har en del oro för att det ska ha hänt igen. Men har iallafall blivit gravid vilket jag är otroligt tacksam för! ❤️ Så hoppas vi det räcker hela vägen ❤️🙏

• Sola13
    Mathilda88 skrev 2025-01-08 02:46:14 följande:

Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt? 

Det tycker jag låter klokt med hänsyn till att du varit med om utomkveds tidigare! har du fortsatt ta tester eller håller du dig borta från det innan första VUL? 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023