Quincey skrev 2025-01-12 17:59:19 följande:
Googlade nu och verkar vara samma som NK-celler, vet att det går att kolla på Fertilitetplus. Har inte kommit upp alls att det skulle kunna vara mitt immunförsvar, läkaren sa nu senast att jag inte verkar ha så bra äggkvalitet. Samtidigt har jag läst att tidiga missfall ofta kan bero på DNA-skador i spermien men det verkar som att skulden alltid hamnar på äggen som dessutom inte kan utredas.
1 av 5 är så sjukt få speciellt när man kämpar som en dåre för att få blastocyster. Vi har 5 i frysen nu, de flesta är från dag 6. Vi gjorde vårt tredje plock i november, fick bara en 3BB blastocyst så inget till frysen den gången. Önskar jag hade väntat längre med plock. Äggen var få och långsamma jämfört med tidigare.
Ska bli så intressant att följa hur det går! Tror det är bra med ny klinik och en ny start. Jag fick ju inga blastocyster förrän vi bytte klinik och då var det med samma dos och allt som tidigare så tror verkligen det kan göra skillnad. Nej haha betalade också samma dag på cv. hur länge gäller kontraktet? Om det är 18 mån kan ni alltid göra försöket till nästa barn, om ni skulle lyckas på egen hand? Ska ni köra med babygaranti nu? Förstår att det inte känns så kul om de tjatar om betalning redan, men kanske är många som hoppar av..?
Tänker att man kan väl inte ha problem med allt så hoppas resten går smidigt när ni väl fått blastocyster!
Ja det stänger. nog NK celler = natural killer cells. Jag förstår att det inte kommit upp men i ditt fall kanske det ändå kan vara värt att kontakta fertilitetsplus.
Jag frågade min vän som då hade en vän som testat bli behandlad för detta och som sedan lyckats två gånger om hon brukade vara sjuk och hon sa att hon var sjuk och att det inte alltid fanns några symtom på att man har NK utan att man måste testa för det och sedan behandlas. Sen förstår jag såklart att det känns övermäktigt och kostar såklart en del men kanske kan vara värt det.
Önskar verkligen att du fick testa dina embryon. Dålig kvalitet låter så konstigt, du har ju helt klart lyckats få bra antal blatocyster de senaste tre rundorna på CvL. Sedan är det ju ngt kromosommässigt eller med NK celler som då gör så de fäster men blir missfall. 6 stycken kvar är ju så bra och om man ska tro Olgas statistik så finns det ju ngt bra där men det gäller bara att välja rätt. Sen är det en alldeles för tung onödig process att behöva återföra blastocyster som ändå leder till missfall men vad han man för val här i Sverige. Någonstans där finns ett bra embryo!
Jag läste om någon influenser nyligen som gjort iver och fått missfall men som nu är gravid och verkar få behålla det efter att ha fått behandling mot NK celler.
ja 1 av 5 låter lite minns inte exakt vad de sa men det var definitivt några blastoxyster som krävdes för att hitta ett enda bra. Därför de testar för att undvika att behöva gå igenom detta gång på gång och spara tid.
Jag vet du var verkligen ett hopp för mig men vi bör också till CvL och fhar fortfarande inte lyckats få en enda blaso trots 79 ägg ut. Helt förkrossande bryter ihop varje dag haha. Hoppas verkligen det sker ett mirakel.
Olga har även rekommenderat oss att ta Mys insotol båda två trots att jag långt ifrån har PCOS.
Jag vet faktiskt inte hur långt kontrokater räcker har inte riktig orkat läsa igenom det får nog ta och göra det hehe. Vi valde att inte köpa paketpris med 4 försök och garanti med egna ägg trots att vi nöev erbjudna det. För det första så orkar jag verkligen inte 4 gånger till och dessutom så finns det en hel den kryphål för kliniken så de kommer aldrig någonsin behöva betala tillbaka en krona ändå. Tyckte det lät lite för bra för att vara sant hehe.
testar en gång och om resultatet skulle vara otroligt mkt bättre än innan med flera blastocyster så kommer vi såklart testa en gång till på Olga. Men det tar vi då.
Om man verkligen funderar. oskyddat sex sedan jag var typ 20 år (korkat jag vet men eftersom det aldrig hända ngt förstod jag att ngt var fel) , idag 36 snart 37 i april. Tre olika pojkvänner sen dess varav två har fått barn med andra idag.
7 ivfer med 79 ägg ut och 38 39 befruktade utan en enda böastocyst. Ngt är ju extremt fel på äggen eftersom de inte har att göra med att äggen inte blir befruktade. Det är egentligen dags för donation så ett paket känns helt orimligt nu.