• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2025-01-15 20:09:28 följande:
    Ja, tack o lov var den lindrig, brun och slutade under dagen igår, så mindre än 24h. Hjärta
    Quincey skrev 2025-01-15 11:55:44 följande:
    Tänker på dig Mathilda ❤️❤️❤️

Dom såg en liten svart prick på 5mm på ultraljudet! Så läkaren var relativt positiv om att det kunde vara embryot Hjärta (men vågade inte lova till 100%). 
    Dessutom hade Hcg stigit från 407 den 9/1 till 5690 igår Hjärta Så känns lovande det med Hjärta
    Åh vad skönt att höra, hoppas du ska slippa fler blödningar, när är nästa ultraljud? ❤️
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-01-16 10:33:23 följande:
    Va hade ni ingen paus allts emellan stimulering och abort? Var det Cvl som sa det? Jag vet det blir svårare och svårare hela den här resan. Det skrämmer mig för det värsta har säkert inte varit ännu för min del. När man väl lyckas med donation eller egna sedan så känns det som om allt bara kommer komma över en. Längtar så mkt efter att det här ska vara över och man bara ska få känna lycka igen. Den glädje vi kommer känna kommer inte gå att förstå om man inte varit igenom det här. 

Februari/mars kommer snart, inte långt bort. Lättare sagt än gjort men vi får försöka underhålla oss med annat och fylla huvudet med annat. Jag kan själv inte göra det men försöker. hehe

Ja det känns bättre så slipper man kasta bort massa pengar på ingenting. Jag tror de testar i väldigt många faktiskt. Spanien Cypern Riga vet jag. 
    Olga säger att de brukar kunde få sina recept översätta av sturebadet. Jag har inte varit i kontakt med dom men jag hoppas att det stämmer. Annars vet jag inte hur jag löser det hehe. 

Ja det verkar så, jag har tagit melatonin hela tiden sedan i våras eller kanske tom ännu längre. De menar att sömnen är a och o och det är mkt därför också. 

Ja man har ju hört om andra som lyckats efter en hormonbehandling. Min kollega hade fått höra att hon i princip aldrig skulle kunna bli gravid på grund av sina hormonvärden men blev det naturligt direkt efter en misslcyakd ivf. Snacka om tur. Detta är dock 20 år sedan hehe. Hade du så många ägg befruktade innan ni fick blasto eller var det totalt plockade? 
    De tyckte vi kunde köra stimulering i nästa normala cykel, men valde att vänta två cykler och då fanns det ändå inga ägg att plocka. Förstår vad du menar, känner att jag kommer vara ett vrak när och om vi väl lyckas, inte så jag hade föreställt mig det skulle vara. Tror man är snabb också med att tänka att det kommer gå fortsatt dåligt eftersom man baserar det på tidigare erfarenheter men kan också vara så att helvetet är slut snart. Jag hoppas det. Tiden går så extremt långsamt nu, har svårt att ta mig upp ur sängen.

Visste inte att de hade läkare där men googlade nu och de verkar ha en hel del, är det hos dem du ska göra ultraljud också?

Haha wow, så kul för din kollega, vilket mirakel! Tog 31 befruktade ägg innan vi fick blastocyster. 
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2025-01-16 14:49:52 följande:
    Åh vad skönt att höra, hoppas du ska slippa fler blödningar, när är nästa ultraljud? ❤️
    Tack så mycket Hjärta! Nästa är på onsdag den 22/1 nästa vecka, i vecka 6+2. Jag har fått återbesökstid till Blödningsmottagningen på Kvinnokliniken då nämligen Hjärta
    Och sen 3/2 i v.8+0 på Sellmer. Hjärta
  • Mathilda88

Ångest, ny brun blödning ikväll upptäckte jag nu på toan! Lite mer än sist. Jag som kände mig lugn och njöt.. ❤️ Kortvarigt!

• Quincey
    Mathilda88 skrev 2025-01-17 00:17:28 följande:

Ångest, ny brun blödning ikväll upptäckte jag nu på toan! Lite mer än sist. Jag som kände mig lugn och njöt.. ❤️ Kortvarigt!

Usch jag förstår ångesten, så bra att du ska göra nytt UL om några dagar. Hoppas allt ser fortsatt bra ut. Läste mycket om blödningar nu när jag hade det senast och många hade det och allt såg bra ut ❤️ Men omöjligt att veta säkert utan ultraljud. Hoppas dagarna går snabbt fram till dess ❤️
  • LMSM

Å nej!! Kan du inte bara få komma till läkare för ultraljud direkt ska du behöva vänta och vara orolig. Har du ont också? kan inte föreställa mig men lider med dig 
  • Macbookpro

Ja, ring in och kolla med läkaren om du inte kan få komma igen?
  • Macbookpro

Hade återföring av en (mitt sista) 5 dagars blasto idag. Nu hoppas vi att det äntligen fastnar för mig!

• Mathilda88
    Quincey skrev 2025-01-17 01:19:07 följande:
    Usch jag förstår ångesten, så bra att du ska göra nytt UL om några dagar. Hoppas allt ser fortsatt bra ut. Läste mycket om blödningar nu när jag hade det senast och många hade det och allt såg bra ut ❤️ Men omöjligt att veta säkert utan ultraljud. Hoppas dagarna går snabbt fram till dess ❤️
    Tack Hjärta Ja det känns betryggande. Dock senarelagd något. De ringde igår förmiddags om att Hcg hade stigit mkt bra (11'041, hade 5'690 förra gången), så de la om ultraljudet från den 22/1 (v.6+2) till 27/1 (v.7+0). Förklarade om det som de kallar för bruna flytningar, men de avvaktade ändå. Blir säkert bra.. 
    Däremot fått från Sellmer att jag kan få ultraljud tidigare om blödningarna fortsätter för att se om det kommer från livmodern eller annanstans ifrån. Så vi tar en dag i taget. Det gjorde som sist och ebbade ut under eftermiddagen. Haft enbart minimalt under morgonen och lugnt resten av dagen. 
    Ja hoppas dagarna går fort Hjärta Enda nackdelen med att veta tidigt om man är gravid eller ej - alla milstolpar är så långt borta!
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-17 09:12:44 följande:
    Å nej!! Kan du inte bara få komma till läkare för ultraljud direkt ska du behöva vänta och vara orolig. Har du ont också? kan inte föreställa mig men lider med dig 
    Nej de var ganska lugna då Hcg stiger så bra och inget mer än min värk i vänster sida tyder på ett utomkveds. Min värk kan även bara vara sammanväxningar efter sommarens operation. Så för att vara säkra på att kunna se med större säkerhet så sköt dom på ultraljudet. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023