Macbookpro skrev 2025-01-25 09:53:31 följande:
Vad spännande! Då kan vi följas åt ruvandet. Idag är det rd 8 och Det känns tyvärr inte som något har blivit. Har lärt känna min kropp rätt bra under Den här tiden, Å andra sidan har jag ju aldrig blivit gravid Så jag vet väl inte hur det ska kännas:)
Vad kul att vi båda är på Sofiahemmet. Det känns som du har så mycket mer informationen jag? Du pratar om dina progestoron och proklatinvärden tex. Är det något som du kollar upp på sophiahemmet?
Och vad menar du Egentligen med 4AA? Är det någonting du har fått fått reda på på Sofiahemmet?
Håller med om det där med oddsen, när jag kom in så i princip garanterade dem att jag skulle bli gravid. Men nu hoppas vi!
Ruvardagarna går så långsamt, inte långt kvar för dig nu innan du vet resultatet, hoppas så mycket för er skull att detta är er gång ❤️
Förstår vad du menar med att man lär känna sin kropp, det intressanta för min del dock var att den enda gången jag blev gravid så var det den gången som jag var som mest säker på att det inte hade gått vägen för hade 0 symptom, så man vet aldrig.
Jag får inte heller mycket information från SH egentligen, de har säkert bra anledningar för det, men upplever att deras approach är att inte dela med sig så mycket info till patienten om inte patienten ber om det, i alla fall vad gäller landstingsfinansierade försök, ingen aning om hur upplevelsen är om man går där privat eller om man har en annan diagnos är ?oförklarlig infertilitet?. Under mitt första äggplock och första försöken så fick jag ingen info, men efter detta andra äggplock så frågade jag läkaren om vår embryo grading och då sa läkaren det.
Vad gäller blodprov så har SH aldrig proaktivt bett mig ta blodprov heller, utan jag tar medicin för sköldkörteln sen innan jag började gå hos SH och får därför ta blodprov regelbundet. Vad gäller prolaktin så upptäckte jag själv att jag hade förhöjda prolaktin-värden genom att ta blodprov privat och nu går jag hos endokrin för det, så det är inte heller via SH.
Jag känner mig väldigt kluven i hur mycket jag ska hålla på med olika privata utredningar / behandlingar / vitaminer / kost / livstil. Har ju försökt få barn i 3 år nu, så har testat en del under åren och inget har ju funkat, vilket är varför jag är kluven och går i perioder där jag försöker vara min egen läkare, medan jag i andra perioder bara släpper det.