Anonym (Tekoppen) skrev 2025-03-06 19:15:39 följande:
Intressant att följa allas resor. Mycket igenkänning i mycket av väntan och motgångar. Jag påbörjade resan 2023. Gjort ett antal plock och flera insättningar. Ruvar just nu och hoppas detta är gången det ska gå vägen. Inbillningssjuk och tycker jag har alla bokens symptomet men vågar inte hoppas för mycket när det är en vecka kvar till testdag. Hur gör ni alla för att hålla ut under ruvningen utan att bli tokiga?
Har insett att det inte går :D
Så jag tänker och njuter med att jag är gravid tills dess att jag testar. Har insett att jag blir lika besviken oavsett om jag är positiv eller pessimistisk, så varför inte välja glädjen.
Jag har i all fall varit på UL idag och de ser 9 blåsor varav 7 är stora. Lite utav en besvikelse då jag hoppades att bytet till menopur skulle göra att jag fick större och fler blåsor - inte färre. Sist fick jag 18 blåsor men bara 7 ägg som togs ut. Så jag skulle definitivt säga att detta känns mycket sämre odds.. läkaren är som vanligt bara positiv och säger att det viktigaste är att det är bra kvalite. Börjar bli lite mätt på den outtröttlige optimismen som bara skriker "det är bara att fortsätta försöka".
Funkar det inte denna insättning tänker jag kolla upp mina NK-celler privat och eventuellt kombinera nästa behandling med immunterapi.