Quincey skrev 2025-02-26 15:50:00 följande:
Varför behöver du börja med p-piller om du avbryter? När vi avbröt på cvl sa de att jag skulle ta ovitrelle och försöka själva. Ja, den ordningen har man aldrig hört om men de måste veta vad de pratar om. Början av april är om en månad bara även om det kan kännas otroligt segt när du var redo för plock nu ❤️ Kan bara säga att när mina blåsor var färre än normalt och också växte långsammare än normalt blev det inte ett bra resultat. Skulle ha väntat förstår jag nu i efterhand. Även om jag blev gravid, men var på många sätt ett bortkastat försök.
Har inte trackat så noggrant när jag haft svettningar men hade det flera kvällar innan jag testade positivt i dec. Tar aldrig tidiga test längre, missfall hade varit en tröst iom att vi hade blivit gravida naturligt men även oroväckande med ännu ett kromosomfel så kanske bäst att aldrig få veta 🙈
Den är ett slags protokoll. Så jag måste inte börja med det för att vi bryter men jag måste göra det för att inte slösa en ytterligare månad.
Hon vill att nästa protokoll ska vara en månad med p piller och sen påbörja stimuleringen. Så jag kommer äta p piller en månad innan vi jag påbörjar nästa stimulering. Hon rekommenderar att vi avbryter nu.
Jag skulle ju såklart kunna ta en ovitrelle idag (fick två utskrivna)
men min livmoder är nog inte redo att ta emot ett ägg ändå. Jag påbörjade ju stimuleringen i luthealfasen den här gången på dag 21 i cykeln, hade ägglossning dag 14-15 så att ett ägg skulle kunna fastna nu är väl omöjligt. Har beräknad mens imorgon haha!
Nej det är ju inte jättelångt 6 veckor bort men allt blir så uppskjutet. Jag tror ju i princip noll på att de skulle kunna gå hos dom heller efter 8 misslyckade försök så jag är så inställd på donation i april. Det skulle innebära att det inte blir donation förens i juni med återföring i augusti i princip. Det känns inte som om jag överleves det helt ärligt. Jag är verkligen på botten och försöker i princip bara överleva varje dag .
Å gud jag vet inte, ska jag chansa på och fortsätta stimuleringen nu in i början av cykeln ´, det borde väl bli som en vanlig stimulering då? Eller avbryta och hoppas på att det går om en månad med ett annat protokoll.
Okej jag förstår men då var det ju verkligen i samband med graviditet för dig.
Å jag förstår :( Så tungt det här så ledsen för vår skull alltså.