• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-11-05 07:36:40 följande:

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

Hade provat med ett testa tidigt innan jag vågat tänka att det är kört. Jag fick mitt plus först på testdagen.
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-05 11:19:34 följande:
    Önskar att de kunde ge oss besked om varför befruktningen var så låg den här gången. IOM att man gjorde ICSI och kunde se att äggen var mogna så antar jag att det är kvaliteten på äggen alternativt dåliga spermier. Tror dock inte det är fel på antalet spermier och antagligen är det mina ägg som vanligt. 

Ja det räcker ju med 1 såklart men känns som att det krävs 400 för att en ska ha en chans att dela sig till dag fem för oss. Gråter

Känns så jäkla surt jag har lagt 6 000 på akupunktur senaste  månaden och över 1000 kr på Q10 (8 tabletter om dagen) I VECKAN  och ändå blir det så här dåligt.  
    Förstår precis känslan Gråter Både önskan om svar om varför befruktningsgraden varierar, att man typ behöver så himla många fler ägg för att ens ha en chans på att få en - och frustrationen över hur mkt man lägger i både pengar och tid för att verkligen optimera sina chanser - och ändå händer sånt som dålig befruktning etc Gråter Har gjort detsamma som dig, lagt stora summor på akupunktur och den dyrare varianten av Q10 utöver andra tillskott med pendlande resultat, men aldrig bra nog för att lyckas hela vägen Skäms.. Mognadsgraden var ju annars så bra! Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-05 12:03:56 följande:
    Okej jag förstår. Kanske är 9 mogna ägg av 10 plockade ändå på grund av allt man gjort så det kan ju ha givit något såklart men blir ås ledsen när man bara har 4 som är med. När jag kollar tidigare embruoprotokoll så är det flera som blivit befruktade men som inte fortsatt vidare dag två så man blir ju så rädd att det kanske inte ens finns ngt imorgon.

Jag tror vi väntar till dag 5 ändå. Thomas säger att de ska börja övergå till det i samtliga fall ändå nu snart och att det inte spelar ngn roll om det är i labbet eller livmodern. orkar inte gå runt med hormoner 2 veckor nu i onödan och jag mår ändå skitdålgit under ruvartiden så kan lika gärna ta smällen direkt dag fem i sånt fall känner jag.  
    Ja det kan det vara Hjärta

Jag hade börjat tänka i samma banor och gjort detsamma om jag hade genomfört fler IVFer.. Va intressant att dom tänker så. Och som Quincey säger, skönt på ett sätt att inte sätta in något som kanske ändå inte klarat sig mer än till nästa dag och gå med i två veckor. 
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Åh så spännande, stort lycka till! Hjärta Kör ni likadant som senaste rundan eller några förändringar? Hjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-11-08 10:22:57 följande:

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

Åh nej, jag beklagar HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-08 12:54:34 följande:

Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat

håller tummarna för att det går bra med stimuleringen den här gången!! 
    Nej, tudelat det där på så vis.

Åh nej! Gråter Beklagar! Hjärta Ska ni ha något samtal om resultatet, nytt försök eller hur ser det ut framöver? Hjärta
  • Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-11-09 08:33:36 följande:
    Milstolpe för oss idag att få 3+ på veckoteste!är i v 5+1 om jag räknat rätt!  aldrig fått det innan🙏men fortf försiktigt glada🙏❤️
    Fantastiskt!! HjärtaHjärta
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2024-11-10 21:50:30 följande:
    Jisses vad tiden går, redan vecka 32?! Hjärta Känns inte som så länge sedan!
    Ja, den första tiden gick sååå långsamt, men nu tycker jag det går undan! 

hur går det för dig? ❤️
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-10 17:00:54 följande:
    Ja du har rätt, jag som nojjar över precis allt just nu🙈❤️❤️åh vad underbart, jag tror inte man kan se hjärtat så tidigt som imorgon, utan mer att det sitter där det ska och är rätt storlek på säcken Kanske? Tror vi kommer få åka dit igen en vecka efter för att se om hjärtat slår med🙏❤️
    Hur gick det idag? ❤️
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-10 23:33:56 följande:
    Nej, tudelat det där på så vis.

Åh nej! Gråter Beklagar! Hjärta Ska ni ha något samtal om resultatet, nytt försök eller hur ser det ut framöver? Hjärta
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023