LMSM skrev 2024-11-05 11:19:34 följande:
Önskar att de kunde ge oss besked om varför befruktningen var så låg den här gången. IOM att man gjorde ICSI och kunde se att äggen var mogna så antar jag att det är kvaliteten på äggen alternativt dåliga spermier. Tror dock inte det är fel på antalet spermier och antagligen är det mina ägg som vanligt.
Ja det räcker ju med 1 såklart men känns som att det krävs 400 för att en ska ha en chans att dela sig till dag fem för oss.
Känns så jäkla surt jag har lagt 6 000 på akupunktur senaste månaden och över 1000 kr på Q10 (8 tabletter om dagen) I VECKAN och ändå blir det så här dåligt.
Förstår precis känslan
Både önskan om svar om varför befruktningsgraden varierar, att man typ behöver så himla många fler ägg för att ens ha en chans på att få en - och frustrationen över hur mkt man lägger i både pengar och tid för att verkligen optimera sina chanser - och ändå händer sånt som dålig befruktning etc
Har gjort detsamma som dig, lagt stora summor på akupunktur och den dyrare varianten av Q10 utöver andra tillskott med pendlande resultat, men aldrig bra nog för att lyckas hela vägen
.. Mognadsgraden var ju annars så bra!