• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-09-20 02:59:53 följande:
    Vilken klinik har du kontakt med? Tänker att nu när jag inte behöver ha sambon i åtanke längre så kanske jag borde prova det med.
    Vad var oddsen för att lyckas med detta tillvägagångssätt? Hjärta

det här är kliniken på Cypern som erbjuder detta.

https://cyprusivfcentre.com/

Jag har fått lite olika prisförslag som jag skulle kunna mejla vidare till dig om du vill. Det är såkalrt ganska dyrt. Tror det var 6500 euro om man inte köper deras paket.

paketen var i princip ett inkluderat med boende osv 

ett inkluderat bo nde ett med dina egna ägg och annars donator Ägg. Tror även det inkluderade donerad sperma om det behövs!

ett med garanterad barn. två med egna tre försök med donator garanterat antal blastocyster annars fler. detta är då med cytoplasmic och inte bara vanlig ivf. Tror det kostade 22200 euro 
    som jag förstod det inkluderar detta också donatorsperma om det behövs! 

De svarade  på mejl ganska snabbt om du vill mejla sjölv. 

• Björkenli

LMSM

Jag har varit så i chock hela veckan (massa annat privat som hände dagarna innan IUI också,  som att en nära anhörig var svårt sjukt), så jag missade helt att du skrev att du fick 2 toppembryon tillbaka!!! Vilken ruvardag är du på nu? Så himla roligt! Blev det nåt till frysen också?
    Har inte hängt med riktigt 

• Meddelande borttaget
  • LMSM
    Björkenli skrev 2024-09-20 18:36:18 följande:

LMSM

Jag har varit så i chock hela veckan (massa annat privat som hände dagarna innan IUI också,  som att en nära anhörig var svårt sjukt), så jag missade helt att du skrev att du fick 2 toppembryon tillbaka!!! Vilken ruvardag är du på nu? Så himla roligt! Blev det nåt till frysen också?
    Har inte hängt med riktigt 

Ja precis men gav upp hoppet när jag fick reda på att det tredje tio p embryot slutade dela sig vid sex celler och alla andra tidigare än så. Igen.

är på Ruvardag 10 idag men har redan testat negativt med testa tidigt som är tillförlitligt sedan flera dagar tillbaka Så det är redan kört den här gången. Har faktiskt ingen lust att fortsätta längre är helt over it. 

träffade en vän igår med hennes tre månaders och kände bara att Ne nu får det faktiskt vara nog kan inte fortsätta så här för evigt så tror jag är redo att ge upp mina och fortsätta med donation nu. Orkar bara inte mer försök när det är så här långt ifrån. Kände igår att det absolut vikigaste är faktiskt att få en liten bebis oavsett om den har mina gener eller inte. så sjukt att man svänger så mkt men könslan efter igår är att det är ganska oviktigt hehe

• Björkenli

LMSM 

Oj oj vilka känslostormar...

Så himla tråkigt att att det blev negativt nu!!

Tuffa besked,  efter att ha fått upp hoppet.
    Hjärta

Skönt ändå att kunna känna att din gräns är nådd? 
    Allting är alltid mycket jobbigare när man är mer.. lost.. och inte vet vilken väg man ska gå..kanske inte känner av sina gränser...

Men jag känner verkligen samma- att det viktigaste för mig faktiskt är att få ett barn. 

Det var en så märklig känsla när jag hittade en äggdonator jag verkligen gillade på Olgakliniken, så kände jag faktiskt att hennes gener ändå är bättre än mina haha. Lite halvt skämtsamt men lite så kändes det. Att det vore helt fantastiskt att få uppfostra ett barn som kommer från henne.  Vet att många helst inte vill veta så mycket om äggdonatorn men för mig gjorde det snarare att jag kände mig redo när jag hittade en donator som kändes rätt. 

Fast trots att jag fajt ändå tror att jag psykologiskt är redo att gå vidare med ÄD, så insåg jag efter sommaren att det ändå kändes för tidigt. 

Jag har inte försökt så mycket ändå. Många blir ändå gravida vid 40 och det finns inget som talar för att mina ägg är sämre än någon annan 40 årings. Och skulle jag ta emot ett embryo från donator så skulle mina äggstockar inte bara ligga i dvala tills äggen definitivt blir för gamla...

För min del var det bara rent ekonomiskt. 
    Att eftersom ÄD är så dyrt så kände jag att jag inte kunde lägga mer pengar på egna ägg.  Då kommer jag hamna närmare en halv miljon totalt, om jag inte lyckas med egna och sen kör ÄD...

Men dessa månader nu när jag inte"tagit tillvara" på varje ägglossning, har varit sååå tuffa känslomässigt... Det har typ känts som om det vore ett missfall... vilket ju är konstigt att jag känner... Men det var så jobbigt att veta möjligheten att bli gravid naturligt finns för mig,  men inte ge det chansen pga pengarna...

Jag tror att jag börjar luta åt att göra 3 IUIer. De säger ju att om man inte lyckas på 3 är chansen väldigt liten att lyckas därefter. Fast ifs, en läkare ca 6 stycken till mig..

Jag har dock fortfarande inte pengarna men hoppas få låna...

Jag tror att skuldsättningen känns mindre jobbig nu efter dessa cykler jag "missade" att försöka på... För det fick mig att inse  hur jobbigt det kommer kännas resten av livet att jag inte försökte...

Nu känns det väldigt bra att ha gjort en IUI. Och att jag fick för äggblåsor än tidigare (förutom en gång), känns som ett tecken på att jag gjorde rätt val. 

Kanske betyder det att jag inte är redo psykologiskt för ÄD.. Men jag tror verkligen jag hade känt annorlunda om jag gjort flera ivf er och fått ut många ägg och sett svart på vitt att de inte klarar sig.. 
    Nu är det bara 6 ägg totalt jag fått ut ivf på,  och de sa att alla såg bra/mogna ut. 

Nu blev det långt här ....

Men ja när jag läser det du skrivit i senaste inläggen känns det verkligen som att du känner att det räcker.  Då blir nästa steg spännande istället- tänk att göra en återföring och veta att chansen för graviditet är >50%!!!

Så häftigt att faktiskt helt plötsligt kunna ha goda chanser att bli gravid...!!

• Macbookpro

Återinföring i fredags. Tåg inga sprutor denna gång. ägget såg fint ut, till skillnad från de senaste 2 som ej klarade upptining (1% risk).

Vill testa så tidigt som möjligt Istället för att vänta tills vad kliniken sa. När är det ens rimligt att kunna Ana något med testa tidigt?  Funderar på att börja vid RD 7? vad tror ni

• Awesomeginger
    Macbookpro skrev 2024-09-22 07:17:13 följande:

Återinföring i fredags. Tåg inga sprutor denna gång. ägget såg fint ut, till skillnad från de senaste 2 som ej klarade upptining (1% risk).

Vill testa så tidigt som möjligt Istället för att vänta tills vad kliniken sa. När är det ens rimligt att kunna Ana något med testa tidigt?  Funderar på att börja vid RD 7? vad tror ni

Jag fick faktiskt ett super svagt positivt på RD6 med test tidigt. Efter FET med 5dagars. 
    Men sen är de ju väldigt olika, men vid mitt tidigare missfall så hade jag ju super höga hormonvärden så tänkte att jag får hög halt väldigt snabbt. 
  • Femling
    Macbookpro skrev 2024-09-22 07:17:13 följande:

Tror det skiljer sig väldigt mycket, men på RD 7 bör väl en relativt stor andel iaf få ett positivt test med en 5-dagars FET 😊 . Vid vår FET med 5-dagars i februari så testade jag första gången på eftermiddagen på RD 4 med ett babyplan testa tidigt (utan koncentrerad urin, hade inte förväntat mig att se något ändå så tidigt) och det var inte starkt men ändå tydligt positivt. Lägger med bild här. Fick även då 1-2 veckor på digitalt test. 
  • Macbookpro
    Awesomeginger skrev 2024-09-22 11:41:47 följande:
    Jag fick faktiskt ett super svagt positivt på RD6 med test tidigt. Efter FET med 5dagars. 
    Men sen är de ju väldigt olika, men vid mitt tidigare missfall så hade jag ju super höga hormonvärden så tänkte att jag får hög halt väldigt snabbt. 
    Femling skrev 2024-09-22 13:36:13 följande:
    Tror det skiljer sig väldigt mycket, men på RD 7 bör väl en relativt stor andel iaf få ett positivt test med en 5-dagars FET 😊 . Vid vår FET med 5-dagars i februari så testade jag första gången på eftermiddagen på RD 4 med ett babyplan testa tidigt (utan koncentrerad urin, hade inte förväntat mig att se något ändå så tidigt) och det var inte starkt men ändå tydligt positivt. Lägger med bild här. Fick även då 1-2 veckor på digitalt test. 

Spännande! ska testa om någon v då. De sa att det var 50% chans denna gång så hoppas verkligen
  • Macbookpro
    Awesomeginger skrev 2024-09-22 11:41:47 följande:
    Tack för info!! ser Fram emot att testa
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023