• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Macbookpro
    JohannisenIVF skrev 2024-09-26 07:55:03 följande:
    Jag testade positivt med 10imu/ml sticka på kvällen RD 4 jättesvagt med fryst 5 dagars i naturlig cykel. På RD5 var det tydligt på morgonen. Men är ju såklart olika för alla. Håller tummarna för dig 
    Hur vet jag om det är ett 5dagars?
  • LMSM
    JohannisenIVF skrev 2024-09-26 14:06:30 följande:
    Jag har 3 förpackningar Gonal-F 900enheter som går ut 01/25 och 1 st Menopur 1200 enheter som går ut 04/25 iallafall. Har även 6st Ganirelix som går ut 2026 :) 
    Å jag tar jättegärna emot det om det fungerar för dig! 
  • LMSM

Precis haft samtal med läkare på CvL. De säger i princip att det är väldigt svårt att avgöra hur de tycker vi ska göra framåt. Vanligtvis brukar de kunna säga men i vårt fall är de tydligen svårt. Jag frågade vad de baserar det på och de sa typ att

" ni är unga och ni får bra antal ägg och embryon och flera som har bra kvalitet dag två, sen hör jag att ni är väldigt trötta"

jag börjar känna mig ganska gammal nu när det kommer till ivf och fertilitet. Fyller ju 37 i april och redan vid 35 ska det ju bli mkt svårare så förstår inte vrf de tycker att vi är unga. om det inte gick när jag var 34-35 varför skulle det gå när jag nästan är 37 plötsligt. Sen dessutom om det inte gick naturligt när jag var 20-30 vrf skulle det gå nu!?

Har fortfarande inte fått svar på kromosomtesterna men hon menar att vi bör vänta in dom men att hon verkligen inte tror att de kommer visa ngt för det händer i princip aldrig. Känner mig helt förvirrad vet inte vad jag ska göra. Kan man ge upp sina egna ägg när det KAN gå? jag vet fan inte och vet inte hur mkt jag orkar längre.

frågade om letrozol för att kanske få möjligheten att utveckla 2-3 blåsor då det ändå ökar chansen hemma men hon vägrade då de tar för mkt resurser och är för liten chans. Den är ju ändå dubbel tänker jag och dessutom mkt mindre hormon tänk om det är det som faktiskt fungerar för mig det har man ju hört om förut....

• Meddelande borttaget
  • Björkenli

Mathilda88 

Tack för stöd

Jag är helt knäckt. Känns så hemskt att ha blivit borttagen från deras ÄD väntelista . Är helt förkrossad verkligen. 

Det var en väldigt känslomässig dag, både deras brist på info och själva faktumet att de gick in och förstörde vad de sa var en perfekt äggblåsa.
    Jag tycker verkligen de borde ha överseende med att jag tog det hårt. 

Jag tror att speciellt när jag står ensam i detta  utan stöd från familj, och sporadiskt från vänner, så får kliniken en stor betydelse. 

Känns nästan som att det inte är meningen att jag ska hålla på med detta när alla är emot mig, typ den känslan fick jag nu.

Får se om chocken lägger sig och jag kan gå vidare..

• Quincey

Hej bästa gänget, varit bortrest och kom hem för att göra hydrosonografi. Sa att jag skulle berätta hur det gick och det var en väldigt snabb och enkel process. Betalade vanlig patientavgift, kände ingen smärta och fick höra att allt såg jättebra ut. Säkert onödigt att jag gjorde det men behövde för att kunna gå vidare mentalt.

• Quincey

Försökt läsa ikapp med allt som hänt.

mathilda88, såg att din situation förändrats. Skönt att din mamma är ett stort stöd och du vet att vi också finns här och stöttar ❤️❤️❤️

björkenli, lider med dig att du inte får göra den behandling du önskar. Blir illa berörd när jag läser om din klinik. Tänk om de hade gjort ett ännu större fel som de inte vill ta ansvar för. Så onödigt och oprofessionellt.

lmsm, beklagar att det inte gick denna gång. Har de ingen teori om hur embryona kan gå från skolboksexempel till att sluta dela sig, måste vara ovanligt eller? 

• Björkenli
    Quincey skrev 2024-09-26 20:20:41 följande:

Försökt läsa ikapp med allt som hänt.

mathilda88, såg att din situation förändrats. Skönt att din mamma är ett stort stöd och du vet att vi också finns här och stöttar ❤️❤️❤️

björkenli, lider med dig att du inte får göra den behandling du önskar. Blir illa berörd när jag läser om din klinik. Tänk om de hade gjort ett ännu större fel som de inte vill ta ansvar för. Så onödigt och oprofessionellt.

lmsm, beklagar att det inte gick denna gång. Har de ingen teori om hur embryona kan gå från skolboksexempel till att sluta dela sig, måste vara ovanligt eller? 

Tack snälla!

Skönt att undersökningen gick bra!
    Var befinner du dig nu på resan? Är det FET som väntar, om jag minns rätt...? 
  • Meddelande borttaget
  • Quincey
    Björkenli skrev 2024-09-26 21:07:50 följande:
    Tack snälla!

Skönt att undersökningen gick bra!
    Var befinner du dig nu på resan? Är det FET som väntar, om jag minns rätt...? 
    Det lutar åt att vi gör ett till plock i oktober/november. Plocken är så tidskrävande och jobbiga psykiskt så känns skönt att få det avklarat. Har ett plock och en FET kvar i vårt paket. Har du börjat kolla på andra kliniker eller vet du hur du ska gå vidare? ❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023