• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Awesomeginger
    Macbookpro skrev 2024-09-24 10:04:57 följande:

RD 4 och ?spänner och drar? i magen. är det vanligt? Är så rädd att det inte ska fästa. Ändå 50% chans nu. 

När de tog sig första gången för mig hade jag massa dragande och spänningar känsla. Andra gången så kände jag inget sånt, blev dock sjuka på rd1 och låg med 38,5 graders feber i 5 dagar så vet inte vad jag kände 😅
  • Macbookpro
    Björkenli skrev 2024-09-24 10:54:28 följande:
    Vet tyvärr inte!
    Implantationen borde ha skett vid det här laget ,men det ska väl inte direkt spänna och dra...

50% är fantastiska odds!
    Håller tummarna!!!
    Verkligen? Trodde att implementation skedde efter 5-8 dagar? 
  • Björkenli
    Macbookpro skrev 2024-09-24 11:49:46 följande:
    Verkligen? Trodde att implementation skedde efter 5-8 dagar? 
    Det är väl 5-8 dagar efter befruktning?
    Om du fin fick tillbaka en 5 dagars så blir det väl inom några få dagar bara?
  • Björkenli

.... Ser att jag fått mail från kliniken i Danmark nu, men jag vågar inte läsa. 
    Det blev alltför jobbigt igår så nu klarar jag inte fler motgångar. 
    Känner fortfarande att jag inte står på stadig mark så att säga efter allt övrigt som hänt på sistone. 

Lika bra att jag förbereder mig mentalt på att hitta andra vägar än Sellmer, helt enkelt.
    Jag tror jag kommer få mindre panik om de fortfarande ger "avslag", om jag känner att jag har andra alternativ. 
    Så jag får kontakta Olgakliniken och få en tydligare plan därifrån vad jag behöver för att gå vidare. 

Också märkligt att kliniken alltid börjar med "Dear Björkenli", för att sedan skriva typ fck off... man tror ju att det ska bli ett positivt mail när det börjar med Dear....

Sen finns det ju förstås en chans att jag testar positivt nästa vecka! Det hade löst alla problem!!!

• Macbookpro
    Björkenli skrev 2024-09-24 11:52:12 följande:
    Det är väl 5-8 dagar efter befruktning?
    Om du fin fick tillbaka en 5 dagars så blir det väl inom några få dagar bara?

Ja så verkar det vara! då fattar jag. 

Jag har jätteont i magen nu och måste gå hem från jobbet. är så rädd att det blivit något fel. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Björkenli
    Macbookpro skrev 2024-09-24 16:16:25 följande:

Ja så verkar det vara! då fattar jag. 

Jag har jätteont i magen nu och måste gå hem från jobbet. är så rädd att det blivit något fel. 

Det har säkert inte med återföringen att göra?
    Det kan ju omöjligt kännas så mycket?
    Måste vara något annat?
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-09-20 08:36:20 följande:

det här är kliniken på Cypern som erbjuder detta.

https://cyprusivfcentre.com/

Jag har fått lite olika prisförslag som jag skulle kunna mejla vidare till dig om du vill. Det är såkalrt ganska dyrt. Tror det var 6500 euro om man inte köper deras paket.

paketen var i princip ett inkluderat med boende osv 

ett inkluderat bo nde ett med dina egna ägg och annars donator Ägg. Tror även det inkluderade donerad sperma om det behövs!

ett med garanterad barn. två med egna tre försök med donator garanterat antal blastocyster annars fler. detta är då med cytoplasmic och inte bara vanlig ivf. Tror det kostade 22200 euro 
    som jag förstod det inkluderar detta också donatorsperma om det behövs! 

De svarade  på mejl ganska snabbt om du vill mejla sjölv. 

Tack så mkt för länken och tipsen Hjärta
    Landat in lite därefter att jag orkar nog inte med ett sånt projekt nu längre. Det hjälper en del vilket är fantastiskt, men jag vet ju inte om det hjälper mig och just nu har jag nått så långt att jag vill inte spendera mer tid på stimuleringar och äggplock.
  • Mathilda88

Björkenli:
    Herrejävlar vilken resa! Fy tusan va besviken jag blir på dom å dina vägnar! Så där är ju inte okej att hantera sina kunder! Jag förstår att de kanske inte vill ha en massa upprörda aggiterade personer, men när det är ett tydligt misstag i kundservicen så är det ju mkt bättre att erkänna det, ge ursäkt och ta det därifrån istället.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023