Fröken Allvar skrev 2022-10-18 15:04:21 följande:
När jag jobbade på golvet skämtades det mycket om det där med bemötande. De flesta är inte dummare än att man ser igenom härskartekniken som lärs ut.
Intressant också att du ser på ditt tidigare arbete som slavarbete. Jag känner igen mentaliteten både från vissa på golvet som därmed blir självhatiska, och från andra som kommit upp sig ett par snäpp för att låta golvet falla i glömska.
Jag kan förstå glädjen över att ha fått det bättre det på ett individuellt plan, samtidigt som jag upplever det som cyniskt och osolidariskt att inte stå på arbetarnas sida. Men det är klart, ingen är skyldig att ansluta sig till ett kollektiv i ett demokratiskt och liberalt samhälle.
Det är inte riktigt så kurerna fungerar, det handlar om att se den anställde, via enkla frågor som hur är allt idag osv. man pratar positivt med den anställde, lyssnar o ställer allmänna frågor.
Men jag hjälper mina arbetare, vi har jourtider, vad ingen berättat är att vi har en inställelse tid, man får larm kanske kl 02:00, det menas inte att man ska snabba sig o rusa till arbetet, man har timmar på sig att inställa sig, man kan lugnt somna om 1-2 timme till, få betalt medans man sover denna en till två timme. för att sedan gå upp på full jourtiden när man anländer.
Sedan detta med flextid, man kanske ska serva bilen, man kan lugnt göra det på arbetstid, man flexar, ingen frågar varför man flexa. man har möten, det menas en massa skitsnack där man passa på att ta med en kaffekopp. bolla lite idéer och nya mål man kan säga 1 av 3 möten är viktiga. Möten handlar ofta om att hålla sig vaken, du ser det även på regeringen, ibland blundar dom till.