Inlägg från: Anonym (Han) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han)

Varför väljer man ett sånt liv?

Varför är det så många som väljer att ha ett jobb med låg lön och samhällsstatus i 20-30-40 år när vi i Sverige har så bra tillgång till att utbilda sig högre? Varför vill man vara en slav och att folk ska se ner på en i hela ens vuxna liv? Jag har till exempel träffat folk som definitivt haft hjärna för att plugga till läkare men som sliter som undersköterskor. Jag förstår inte varför man väljer det livet och sen klagar på att man är fattig. 

• Svar på tråden Varför väljer man ett sånt liv?
  • Anonym (Han)
    Fröken Allvar skrev 2022-10-17 15:54:44 följande:
    Igår åkte jag tunnelbanan samtidigt som ett gäng på tre där killen sa att han brukade snacka bort en hel dag på jobbet men var väldigt högavlönad. Ena tjejen som han pratade med ursäktade sig, sa att folk tror att hon jobbar med det hon jobbar med för att hon har ett behov av att hjälpa andra. Hon kände att hon gjorde en god gärning sa hon, men verkade missnöjd med lönen. Den tredje i gänget tröstade henne med att säga att de två andra kände sig tämligen meningslösa. True story. 
    Högavlönad och åker tunnelbana? 
  • Anonym (Han)

Vad jag menar är att det är så enkelt att plugga i Sverige med studielån och ändå väljer normalbegåvade människor att byta blöjor på gamlingar? 

Svar på tråden Varför väljer man ett sånt liv?