Anonym (Stina) skrev 2022-10-17 17:44:52 följande:
Nu är det ju inte så att lön är något statiskt och att vissa yrken med självklarhet ska vara lågavlönade.
Att folk klagar kan leda till att lönerna höjs - det är vad som bl a hänt med lärarlönerna.
Nja det där är en sanning med modifikation ..ditt exempel haltar… trots att läraryrket kräver lika lång högskoleutbildning som många andra klassiskt manliga akademikeryrken så ligger lärarlönerna låååångt under de lönerna ..men visst vi har fått upp lönerna liiite framför allt i storstadsregionerna…och då framför allt fått upp ingångslönerna ..för de av oss som jobbat i många år hänger inte lönerna med..
( o apropå TS… jag skrev inte 2.0 på högskoleprovet…dock 1.9..men att jobba administrativt och bli rektor har aldrig lockat mig..jag vill jobba praktiskt med våra barn..att möta dessa barn varje dag och lyckas nå fram med min undervisning till varje barn - det är det som ger mig arbetsglädje …o läkare…nej…allt för mycket matte

… sen skulle jag kunnat tjäna bra mycket mer på ett mycket mindre kvalificerat jobb….det hade räckt att ställa mig på golvet och jobba skift på ett av våra större företag ..)