• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Anonym (Tröttgladmamma)
    medioker skrev 2022-10-26 07:04:58 följande:

Hej på er, hur går det för alla?
    Jag började smygtesta igår pga en känsla. Uppfattade det som negativt men anade ändå något & fick medhåll i sån här tolka graviditetstest tråd. Tog igen imorse på morgonurin , äl+9 och idag ser jag något utan ansträngnin?🥺

Men alltså wow stort grattis 😍 så fint streck ju!! 
  • Anonym (Tröttgladmamma)

Lite känsligt men skriver ändå! 

Äl+10/11 ungefär. Och har fått så mycket flytningar 😳 de ser ut som när man ska ha ägglossning. Och från ingenstans idag blev jag (åter igen ursäkta) trög i magen. När jag varit gravid så är jag trög i magen från början till slutet. Men aldrig annars. Bara haft de så här som gravid (pga progesteron) och när jag tidigare idag gett upp hoppet om att vara gravid pga negativt test.. så fick jag liksom nytt hopp igen! Hur löjlig är man inte egentligen?

• Anonym (Foodie)
    Anonym (Tröttgladmamma) skrev 2022-10-26 14:03:42 följande:

Lite känsligt men skriver ändå! 

Äl+10/11 ungefär. Och har fått så mycket flytningar 😳 de ser ut som när man ska ha ägglossning. Och från ingenstans idag blev jag (åter igen ursäkta) trög i magen. När jag varit gravid så är jag trög i magen från början till slutet. Men aldrig annars. Bara haft de så här som gravid (pga progesteron) och när jag tidigare idag gett upp hoppet om att vara gravid pga negativt test.. så fick jag liksom nytt hopp igen! Hur löjlig är man inte egentligen?

Ja chansen finns ju fortfarande så minst symptom är ju lite bränsle till hoppet 🤭
    Du har fortfarande ingen mens så hoppet finns !
  • Anonym (Smörblomman)

Grattis till plus medioker!🤩

• EnyaLouise

Grattis till pluset! 🥰
    Jag är på Äl +6. Jag har inga symptom alls. Känns som att alla andra har massor symptom så jag ställer mig in på att det inte blev något den här månaden.

• ametisten91
    EnyaLouise skrev 2022-10-26 14:57:07 följande:

Grattis till pluset! 🥰
    Jag är på Äl +6. Jag har inga symptom alls. Känns som att alla andra har massor symptom så jag ställer mig in på att det inte blev något den här månaden.

Jag är också på Äl+6 idag!
    På Äl+6 är du med största sannolikhet inte gravid än, även om du har ett befruktat ägg i dig och att det skulle ta sig denna månaden. Så tappa inte hoppet 🙂 Tror att det är väldigt ovanligt med symptom så pass tidigt. 

Denna bilden gillar jag att ha att titta på när hjärnan spinner iväg 😅 Väldigt lugnande tycker jag. Sen kan ägget fästa ytterligare någon dag senare har jag förstått, men bilden representerar väl något slags genomsnitt/det vanligaste. 
  • Drömmar22
    medioker skrev 2022-10-26 07:04:58 följande:

Hej på er, hur går det för alla?
    Jag började smygtesta igår pga en känsla. Uppfattade det som negativt men anade ändå något & fick medhåll i sån här tolka graviditetstest tråd. Tog igen imorse på morgonurin , äl+9 och idag ser jag något utan ansträngnin?🥺

Wow! Stort grattis medioker! Trådens första plus 😍🥰

Själv är jag på ÄL +10/11 idag. Drömde inatt att jag gick på toaletten och att det kom lite blod. Vaknade, gick på toaletten, och mycket riktigt, det kom lite brunt när jag torkade mig. Hur sjukt? Har haft molvärk till och från under dagen. Håller alla tummar för att det är en nidis och inte bara en vanlig mellanblödning. 
    Har ni haft nidblödningar och hur har det sett ut i såfall? 🙂
  • trefaldigmästareikärlek

Stort grattis medioker!!
    Jag har otroligt ont i min ena äggstock, det lixom "drar" i den mest hela tiden och strålar typ ned mot ljumsken. På samma sida gjorde det ont när vi mös på äl... 😐 Börjar bli orolig det är en cysta där.

Idag och igår har jag varit lamslående trött även, knappt så jag kan hålla ögonen öppna. Lite ligament-värk har jag haft men det kan jag även ha när jag ska ha mensen. Bättre aptit vilket är tacksamt. 

Vägrar dock fantisera om att det är symptom men man analyserar ju ALLT nu.
    Hur mår ni andra? Någon som fått symtom?

• Anonym (Foodie)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-26 17:18:20 följande:

Stort grattis medioker!!
    Jag har otroligt ont i min ena äggstock, det lixom "drar" i den mest hela tiden och strålar typ ned mot ljumsken. På samma sida gjorde det ont när vi mös på äl... 😐 Börjar bli orolig det är en cysta där.

Idag och igår har jag varit lamslående trött även, knappt så jag kan hålla ögonen öppna. Lite ligament-värk har jag haft men det kan jag även ha när jag ska ha mensen. Bättre aptit vilket är tacksamt. 

Vägrar dock fantisera om att det är symptom men man analyserar ju ALLT nu.
    Hur mår ni andra? Någon som fått symtom?

Det jag känt denna gång som är lite annorlunda än vanligt, vad jag kan minnas, är att jag har ont i ryggen typ i svanken och ilningar i benet där nere Ibland. Men tänker att de kanske är för att jag suttit konstigt när jag jobbat.. men aldrig haft de tidigare. Ont i brösten också. Som du säger fantiserar att det är symptom haha.
    Äl+9 idag för min del
Svar på tråden BIM november 2022