Inlägg från: ametisten91 |Visa alla inlägg
  • ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • ametisten91
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-10-08 22:36:38 följande:

Är osäker på när BIM är då jag haft 30,25 och nu 29 dagar som cykel. 

Har köpt hem clearblues digitala ÄL test nu!  

BIM-lista: 

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

Spännande med ÄL-test! Jag har reggat min mens i tre års tid i appen Maya. Men nu när jag har testat med ÄL-test i två månader så ser jag att jag inte har ägglossning när Maya förutspår att jag ska ha det. Så nu för jag in mina positiva ÄL-test i appen Flo (går tyvärr inte att göra det i Maya) och får då helt annat BIM än vad Maya förutspått. Så det kan verkligen göra stor skillnad att köra med ÄL-test Glad
  • ametisten91
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-17 19:43:43 följande:

Borde vara dags för ÄL för mig snart enl kalendern, mina CB-tester (digitala) visar dock inte en tillstymmelse av ökning.
    Sist jag tog ältest fick jag pos prick två v innan mensen, dock kollade jag inte dagarna efter utan endast den dagen (båda linjerna var lika starka). Då hade vi sex dagen innan och dagen efter men det tog sig inte då jag fick min mens.

Har endast 4 stickor kvar, ska jag vänta och ta ett varannan dag eller ska jag köra på med testerna och bara fortsätta producera efter det testerna är slut? Sambon är ingen maskin direkt så jag får försöka tajma det så gott det går xP

Om jag hade testat varannan dag förra månaden hade jag missat ÄL, för det gick från väldigt svagt till positivt och sen tillbaka till väldigt svagt på 24 h. Men det verkar ju som att ÄL-test funkar lite olika för olika personer. Jag ser liksom ingen ökning på mina, medans andra kan följa en tydlig stegring. Så, väldigt lurigt helt klart!
  • ametisten91

Kul att vi redan är så många i tråden! Hoppas det exploderar massa Plus här sen i november! 

Jag närmar mig också ÄL, borde vara inom några dagar. Och min plan denna månaden är att försöka vara lite mer chill under tvåveckosväntan mellan ÄL och BIM. Det är långt ifrån säkert att jag lyckas men det är iaf min ambition hehe Tungan ute

Men det är därför inte säkert att jag hänger här lika mycket som jag gjorde förra månaden. Skriver inte så mycket här men läser allt. Min plan är också att inte testa så tidigt denna månaden utan försöka hålla mig till BIM. Har bett min man också att hjälpa mig hitta på saker att göra på helgerna/kvällarna, så att inte hjärnan får så mycket tid att tänka och kroppen att känna. Vi får se hur det går Solig

• ametisten91
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-18 08:39:19 följande:

Verkar inte kunna citera men, Ametisten91 min plan är densamma som din. Brukar börja testa på äl+4 med massa besvikelse när det visar neg fram tills mensen kommer 🤯
    Sambon kommer hem idag efter en natt borta och i morse såg ältestet tydligare ut, inte pos än men misstänker att det blir pos inom 24-48h,så äl borde bli på tors-fre denna vecka. Bara köra på för att öka chanserna nu 😍
    Har ätit mer järn samt B-komplex denna månad, hoppas att det ger effekt. Blir det inte nu tror jag att vi pausar till efter jul någon gång 😊

Att citera från mobilen funkar väldigt sällan, riktigt störigt! 

äl+4 lät väldigt tidigt att testa haha, men jag förstår känslan precis! Hoppet som är fyllt till bredden och sen rinner det ut mer och mer för varje dag som testet visar negativt. Vidrigt! Men det är verkligen en insikt hos mig efter två månaders försök, att försöka ta hand om den mentala hälsan fast att det är jättesvårt. Kan inte föreställa mig dem som försökt i flera år, lider så med alla dem! 

Håller tummarna för att du får positivt äl-test snart Glad

• ametisten91
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-10-19 12:05:18 följande:
    Hej alla! och tack cykelhjul för stöd! Hjärta

Idag är jag på cykeldag 4? Är otålig. När ska jag börja ÄL testa? Har bara gjort det en gång förut, våren 2020 då jag blev gravid, och minns inte hur jag testade då. Min cykel brukar vara ganska exakt 30 dagar och min bim är 15 november.  

Berätta också gärna mer om D vitamin boost ni som skrev om det! Är mycket nyfiken. Har följt vulverinekoos på instagram i många år och sett henne skriva om det men alla konkreta tips som när varför och hur mycket är bakom dyra betalväggar. Jag tar nu vanliga D vitamintabletter från apoteket, 20 mikrogram vilket motsvarar 800 IE om dagen. Är det för lite? Tar även magnesium och folsyra! 

Vad tar ni? När börjar ni testa ÄL? Vill veta allt Oskyldig

Jag börjar testa på cd 10/11. Har använt äl-stickor i tre månader nu och har fått positivt på cd 13, 15 och 12. Min menscykel är i snitt 27 dagar men den varierar med några dagar från månad till månad. 

Har inte läst på om D-vitaminboost så det vet jag inget om Glad

• ametisten91

Tacksam över min kropp som sköter sig såhär långt! Är på cd 12 idag och såg direkt på stickan att den skulle bli positivt efter att jag doppat den, teststrecket kom fram snabbare än kontrollstrecket 😁

Så vi ska försöka få till det ikväll och imorgon bitti. Ev imorgon kväll också. Sen börjar den fantastiska väntan 🤪
  • ametisten91
    EnyaLouise skrev 2022-10-26 14:57:07 följande:

Grattis till pluset! 🥰
    Jag är på Äl +6. Jag har inga symptom alls. Känns som att alla andra har massor symptom så jag ställer mig in på att det inte blev något den här månaden.

Jag är också på Äl+6 idag!
    På Äl+6 är du med största sannolikhet inte gravid än, även om du har ett befruktat ägg i dig och att det skulle ta sig denna månaden. Så tappa inte hoppet 🙂 Tror att det är väldigt ovanligt med symptom så pass tidigt. 

Denna bilden gillar jag att ha att titta på när hjärnan spinner iväg 😅 Väldigt lugnande tycker jag. Sen kan ägget fästa ytterligare någon dag senare har jag förstått, men bilden representerar väl något slags genomsnitt/det vanligaste. 
  • ametisten91
    Andromeda326 skrev 2022-10-29 17:49:36 följande:

Ska bli intressant att se om jag är gravid eller om mensen kommer nästa helg. Har drömt så mycket om graviditet senaste veckan och känner mig allmänt konstig men det i sig behöver inte vara något så klart. Så jobbigt att gå omkring och tänka "jag är nog gravid" om mensen sen kommer som vanligt.

Hade kalas för dottern idag och fick hålla i min kompis 4 månader gamla bebis, fick fan hjärtsnörp. Vill så gärna ha ett litet syskon Obestämd

Jag sitter lite i samma båt. Har märkt de senaste dagarna att mitt tandkött har blött (känns jättefel att blöda böjs till blött xD) varje gång jag har borstat tänderna. Mitt tandkött kan absolut blöda i vanliga fall några gånger/år men inte fyra-fem borstningar i rad som det gjort nu. Har googlat och sett att det faktiskt kan vara ett första tecken på en graviditet. Men jag har inte känt någonting annat, så jag vill ju verkligen inte tänka att "Jag är nog gravid!". För om jag släpper på de känslorna kommer jag ju bli jätteledsen när/om mensen kommer... BIM är på fredag - en EVIGHET bort...
  • ametisten91
    ametisten91 skrev 2022-10-29 18:58:26 följande:
    Jag sitter lite i samma båt. Har märkt de senaste dagarna att mitt tandkött har blött (känns jättefel att blöda böjs till blött xD) varje gång jag har borstat tänderna. Mitt tandkött kan absolut blöda i vanliga fall några gånger/år men inte fyra-fem borstningar i rad som det gjort nu. Har googlat och sett att det faktiskt kan vara ett första tecken på en graviditet. Men jag har inte känt någonting annat, så jag vill ju verkligen inte tänka att "Jag är nog gravid!". För om jag släpper på de känslorna kommer jag ju bli jätteledsen när/om mensen kommer... BIM är på fredag - en EVIGHET bort...
    ... och såklart blödde jag inget när jag borstade tänderna nu på kvällen 🤪 
  • ametisten91

Kunde inte stå emot haha, så tog ett test nu på morgonen (äl+10/BIM-5). Toknegativt 🤪 Får se hur många dagar jag kan stå ut tills nästa test... 

• ametisten91
    Sanlin90 skrev 2022-10-30 14:27:47 följande:

Ametisten91 med min dotter var blödande tandkött typ enda symtomet sen fick jag lote molvärk efter plus ochnonda tuttar några dagar i v 7-8 annars inga symtom alls

Iih, hoppet ba 📈 😁

Men det negativa testet imorse drog ner hoppet så jag fortsätter vara väldigt försiktig i mina förhoppningar 🤪😅

Men det är ett väldigt spännande graviditetstecken jag aldrig hört talas om förens jag googlade på det igår! 
  • ametisten91
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-10-31 12:24:46 följande:

Det går skit för mig! Hatar mina ÄL-tester! Har inte testat sånna innan, så jag började testa på cd 10 för att vara på den säkra sidan. Rfsus tester kör jag. Är på cykeldag 16 idag och enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon, men testerna är jättesvaga!! fick liten stegring igår, då var det ett tydligt streck men teststrecket var fortfarande starkare, men idag är det borta! Testat nu runt lunch 11-12 tiden varje dag. Det stressar mig att dom inte stegrar! Har haft sex varje dag sedan cd 13 så får väl bara fortsätta med det antar jag? men hur länge då liksom? 

För mig så blir det ingen direkt stegring på äl-testen utan de går snabbt från väldigt svaga till väldigt positivt. Så ge inte upp än Glad
  • ametisten91
    Cocachins skrev 2022-10-31 13:45:05 följande:
    Alla känslor på en och samma gång; massa glädje och också så omtumlande och livsförändrande att få ett positivt graviditetstest. ❤️❤️❤️ Wow det känns så overkligt. Tog ett ?vanligt? imorse och anade något men tänkte det lika gärna kunde vara inbillning. Köpte ett testa tidigt och ett digitalt på apoteket som jag tog nu vid lunchtid. Tog första testa tidigt och när jag såg ett streck där med (dock mkt svårt att se i bild), slet jag upp även det digitala som jag egentligen tänkt spara haha och fick då upp ordet gravid!! ❤️❤️❤️ 
    Stort grattis Hjärta
  • ametisten91

Omg... 

Första gången i livet jag är gravid. Tacksamheten just nu 🙏❤️ och ödmjukheten jag känner inför min kropp är obeskrivlig. Vi klarade steg 1, att bli gravid! 😍

Är på Äl+12/BIM-3 

• ametisten91
    Grönaste skrev 2022-11-02 20:02:18 följande:

Måste få skriva av mig lite till er som kanske är i samma sits. Jag använder både CB advanced och stickor. Stickorna visar inget som helst tecken på att ÄL är på gång medan jag fick blinkande gubbe på CB igår och idag. Men den kan ju vad jag förstår blinka ett tag innan den känner av att LH stiger och ge fast gubbe. 

Jag känner mig så stressad inför helgen. Enligt mina appar och tidigare ÄL så bör ÄL ske på lördag och då förstår jag ju att det inte är fast gubbe än eller att stickorna börjat visa något. 
    Problemet är att min sambo nu ska iväg fre-sön. Så typiskt när jag tänkt att vi ska skaffa barn hela helgenOskyldig Nu får jag nästan hoppas på att ÄL sker tidigare så att vi hinner med innan han åker eller att det sker några dagar senare så vi kan köra på söndag. 

Har hittills kört babydansen måndag och tisdag och planerar att köra onsdag och torsdag med så får vi hoppas att det räcker även om jag verkligen hade velat pricka in ÄL den här månaden. 

Hur gör ni andra? Lägger ni fokus på just ÄL-dagen eller varje dag inför? Och är det någon mer som kör på CB advanced och hur många dagar har ni fått blinkande gubbe isåfall? Glad

Denna statistiken kommer från nån amerikansk studie (modernfertility.com/blog/research-ovia-study-fertility/). Kan kanske ändå ge dig ett litet hopp Glad
Svar på tråden BIM november 2022