• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • 82lindis

Hoppar över hit från oktober tråden. 

Vet inte riktigt när bim är efter mina 2 tidiga missfall. Men gissar jag så är det 24 nov 😅 fick en skum mens denna månad om jag ens kan räkna den som det. Bara gammalt blod och minimalt. Gissar att kroppen tog en pause denna månad och laddar inför nästa äl.

Hoppas det går bättre för oss alla denna månad ☺️

• trefaldigmästareikärlek

Foodie håll ut!! Tempen säger inte allt!
    Min morgpntemp låg idag på 37,3. Jag är lågtempare vanligtvis. Har tre dagar till mens. Kan likväl vara förkylning som ev grav. 
    Var SÅ nära att ta ett tidigt test idag men skippade 😂

• Anonym (Foodie)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-29 09:50:08 följande:

Foodie håll ut!! Tempen säger inte allt!
    Min morgpntemp låg idag på 37,3. Jag är lågtempare vanligtvis. Har tre dagar till mens. Kan likväl vara förkylning som ev grav. 
    Var SÅ nära att ta ett tidigt test idag men skippade 😂

Åh tack för Peppen ! Håller ut 😄 skönt att kunna heja på varandra. Nu hoppas vi att mensen håller sig borta på BIM !
  • Anonym (Jennifer)
    82lindis skrev 2022-10-29 09:44:28 följande:

Hoppar över hit från oktober tråden. 

Vet inte riktigt när bim är efter mina 2 tidiga missfall. Men gissar jag så är det 24 nov 😅 fick en skum mens denna månad om jag ens kan räkna den som det. Bara gammalt blod och minimalt. Gissar att kroppen tog en pause denna månad och laddar inför nästa äl.

Hoppas det går bättre för oss alla denna månad ☺️

Hej! Var din senaste mens din första efter missfall? Jag hade också ett tidigt missfall innan min senaste mens, 15e sept var missfallet. Och min senaste mens var jätteliten och konstig! Knappt tre dagar och väldigt ont på dag tre vilket är konstigt för jag brukar knappt ha mensvärk. Kanske var så för mig med att det inte blev någon ägglossning? Nu är jag på cykeldag 14 och testar med stickor för att hitta min ÄL... Ingen stegring än Rynkar på näsan
  • anonym 254

Fick nyss en blod-blandad-flytning, kan det vara tecken på ägglossning? Hade LH+ i ons och torsdag? 

• Andromeda326

Ska bli intressant att se om jag är gravid eller om mensen kommer nästa helg. Har drömt så mycket om graviditet senaste veckan och känner mig allmänt konstig men det i sig behöver inte vara något så klart. Så jobbigt att gå omkring och tänka "jag är nog gravid" om mensen sen kommer som vanligt.

Hade kalas för dottern idag och fick hålla i min kompis 4 månader gamla bebis, fick fan hjärtsnörp. Vill så gärna ha ett litet syskon Obestämd

• ametisten91
    Andromeda326 skrev 2022-10-29 17:49:36 följande:

Ska bli intressant att se om jag är gravid eller om mensen kommer nästa helg. Har drömt så mycket om graviditet senaste veckan och känner mig allmänt konstig men det i sig behöver inte vara något så klart. Så jobbigt att gå omkring och tänka "jag är nog gravid" om mensen sen kommer som vanligt.

Hade kalas för dottern idag och fick hålla i min kompis 4 månader gamla bebis, fick fan hjärtsnörp. Vill så gärna ha ett litet syskon Obestämd

Jag sitter lite i samma båt. Har märkt de senaste dagarna att mitt tandkött har blött (känns jättefel att blöda böjs till blött xD) varje gång jag har borstat tänderna. Mitt tandkött kan absolut blöda i vanliga fall några gånger/år men inte fyra-fem borstningar i rad som det gjort nu. Har googlat och sett att det faktiskt kan vara ett första tecken på en graviditet. Men jag har inte känt någonting annat, så jag vill ju verkligen inte tänka att "Jag är nog gravid!". För om jag släpper på de känslorna kommer jag ju bli jätteledsen när/om mensen kommer... BIM är på fredag - en EVIGHET bort...
  • ametisten91
    ametisten91 skrev 2022-10-29 18:58:26 följande:
    Jag sitter lite i samma båt. Har märkt de senaste dagarna att mitt tandkött har blött (känns jättefel att blöda böjs till blött xD) varje gång jag har borstat tänderna. Mitt tandkött kan absolut blöda i vanliga fall några gånger/år men inte fyra-fem borstningar i rad som det gjort nu. Har googlat och sett att det faktiskt kan vara ett första tecken på en graviditet. Men jag har inte känt någonting annat, så jag vill ju verkligen inte tänka att "Jag är nog gravid!". För om jag släpper på de känslorna kommer jag ju bli jätteledsen när/om mensen kommer... BIM är på fredag - en EVIGHET bort...
    ... och såklart blödde jag inget när jag borstade tänderna nu på kvällen 🤪 
  • 82lindis

Anonym(Jennifer) - jag blev gravid 2 månader i rad, båda slutade i tidigt missfall. Den här månaden var den första efter dem som jag inte blev gravid och har skum mens. Ägglossning hade jag nog, blev stegring 2 ggr denna månad. Men tror som sagt att kroppen behöver vila upp sig. Har typ konstant mensvärk vilket jag inte brukar ha. 
    Vilken tid på dagen testar du äl? Läste på nån sida att bäst resultat på älstickor är att testa mellan kl 10 och 14 på dagen. Och att inte använda morgonurin för då kan det bli missvisande. Med mina barn använde jag aldrig älstickor under deras tillverkning. Vi körde på varannan dag bara 😅
    nu har jag använt det bara för det är intressant att se hur kroppen agerar. 

• ametisten91

Kunde inte stå emot haha, så tog ett test nu på morgonen (äl+10/BIM-5). Toknegativt 🤪 Får se hur många dagar jag kan stå ut tills nästa test... 

Svar på tråden BIM november 2022