• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Cykelhjul

Men vad är det jag ser, trådens första plus?!
    Medioker och Robin Stort grattis till er! Hjärta

• Cykelhjul
    Andromeda326 skrev 2022-10-26 22:52:46 följande:

Är det fler som får ont i magen efter ägglossning? Är på äl+3 och har jätteont i blygdbenet och magen, fattar inte- gör typ lika ont som mensvärk Kräks

Jag brukar ha ont efter ÄL, verkligen i samma nivå som mensvärk. Det är som att man känner kugghjulen snurra i magen när allt drar igång från ÄL till mensen. Sedan ont i bröstvårtorna i samband med och efter ÄL. 

Men denna månad har jag inte känt någonting. Kroppen är helt tom trots D vitamin boost haha. Är väldigt osäker på om ÄL har skett denna månad
  • Anonym (Ostkaka)

Grattis Robin! Klart positivt, så roligt! Hjärta

• Nininini

Underbart att äntligen få börja se positiva test 😍
    Stort grattis Medioker och Robin 😍

• medioker

Tack så mkt för alla grattis! Jag är så nervös nu att det ska skita sig då det är så långt innan BIM..har BIM på måndag eller tisdag. Blir nervös över att stickorna från RFSU och Testlagret knappt ger något utslag. babyplan visar svagt positivt och fått gravid 1-2 med digital samt ganska tydligt plus med vanliga clearblue..hoppas hoppas det ökar 

• Anonym (Smörblomman)
    Cykelhjul skrev 2022-10-27 07:46:08 följande:
    Jag brukar ha ont efter ÄL, verkligen i samma nivå som mensvärk. Det är som att man känner kugghjulen snurra i magen när allt drar igång från ÄL till mensen. Sedan ont i bröstvårtorna i samband med och efter ÄL. 

Men denna månad har jag inte känt någonting. Kroppen är helt tom trots D vitamin boost haha. Är väldigt osäker på om ÄL har skett denna månad
    Jag brukar också ha väldigt ont efter ÄL flera dagar men denna månad ingenting. Hade ont när vad jag tror ägget släppte och några timmar men inte alls som annars. Har också boostat med D-vitamin denna månad och hade väldigt tydligt "fertilt sekret" men man blir ju lite fundersam när kroppen brukar bete sig på ett visst sätt varje månad. Börjar fundera på om man ska tempa för att få svart på vitt om man har ägglossning.. 
  • Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-10-27 08:57:54 följande:
    Jag brukar också ha väldigt ont efter ÄL flera dagar men denna månad ingenting. Hade ont när vad jag tror ägget släppte och några timmar men inte alls som annars. Har också boostat med D-vitamin denna månad och hade väldigt tydligt "fertilt sekret" men man blir ju lite fundersam när kroppen brukar bete sig på ett visst sätt varje månad. Börjar fundera på om man ska tempa för att få svart på vitt om man har ägglossning.. 
    Vad roligt då är vi i samma situation, förutom att jag inte är helt helt hundra på att jag hade fertiltsekret, det kom mycket tidigare än ÄL skulle enligt appen. Men jag tror det haha. Jag har sällan/aldrig sekret men denna månad kom något och det kan ju vara pga D vitaminen =) 
    Vilken cykeldag är du på nu?

Men visst blir man verkligen fundersam när kroppen inte följer samma mönster, som du säger så är nog tempa det bästa så man blir lite lugnare
  • Anonym (Smörblomman)
    Cykelhjul skrev 2022-10-27 10:11:21 följande:
    Vad roligt då är vi i samma situation, förutom att jag inte är helt helt hundra på att jag hade fertiltsekret, det kom mycket tidigare än ÄL skulle enligt appen. Men jag tror det haha. Jag har sällan/aldrig sekret men denna månad kom något och det kan ju vara pga D vitaminen =) 
    Vilken cykeldag är du på nu?

Men visst blir man verkligen fundersam när kroppen inte följer samma mönster, som du säger så är nog tempa det bästa så man blir lite lugnare

Ja, jag brukar få dedär sekretet nån vecka Innan o så blir de bara mer men denhär månaden var de verkligen super mycket så tänker att de kanske va D-vitaminet! Nu är jag på CD 25 men har en cykel på 36 så ett tag kvar vilken dag är du på? 

Ja, jag ska nog göra de nästa cykel om de inte blir något denna månad! 

• Anonym (Ostkaka)

Jag börjar undra om vi kanske missade äl... hade sex senast i måndags, äl enligt appen på tisdag men så idag fick jag massa äl-värk i magen och ryggen. Så om ägget släppte idag känns det som vi var för tidigt ute. Typiskt. 

• Anonym (Tröttgladmamma)

Kan spökstreck också ha stegring? Eller kan de va super tidigt plus tro?? 🥺❤️
Svar på tråden BIM november 2022