BIM november 2022
Hoppar gärna in här! Bim 1 november. Min ägglossning har precis passerat o nu börjar den långa väntan. Hur går de för er?
Hoppar gärna in här! Bim 1 november. Min ägglossning har precis passerat o nu börjar den långa väntan. Hur går de för er?
Fler som har jobbiga symtom vid ägglossning?
Min ägglossning va förra veckan och kännde mig tung i tjejmagen. Hade problem med smärta hela eftermiddagen/kvällen. På natten hade smärtan lugnat sig. Mola då o då och sticker till i äggstockarna. Mått illa hela dagen (alltid illamående vid ägglossning). Fick halsbränna när jag skulle sova o lätt ömmande bröst.
Är på äl+5 i morgon och nu väntar jag på att se om de dyker upp några symtom 😳
Hur mår ni? Flera som haft ägglossning o ni som fortfarande väntar på eran hur mår ni?
1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
Jag tror verkligen att ägget fäste idag 😳 är på äl+5/6 och vid min förra graviditet så kände jag när ägget fäste (varit gravid 3 gånger tidigare) Minns inte exakt men runt samma tid o den gången fick jag ont.
Hade en brun flytning när jag vaknade. Känns som jag ska få mens? Gör liksom ont långt ner i tjej magen där man har mensvärk nedanför troskanten. Har tagit 2 Alvedon nu och ligger med vetekudden. sticker till ibland o känns konstigt ungefär nere till vänster om naveln. Äggstockarna? Livmodern? Ont i brösten. Fortfarande ont efter 2,5 timma med menssmärta långt ner men även en pickande, stickande, dragande känsla i livmodern.
Nu har de gått 3,5 timma o har fortfarande ont. Vetekudden har fått värmas några omgångar o de känns som hela tjejmagen sticker, pirrar o rycker. Molar o värker. Jösses.
Tröttgladmamma iiiih så spännande, låter onekligen som att det kan vara en nidis! Håller tummarna för dig 😍🤗
Jag hade glad gubbe på ältestet i förrgår morse vi hade sex kvällen innan och samma kväll, igår uppehåll och ska göra en ansats ikväll igen. Har haft vansinnig älsmärta denna gång men har dåligt med sekret.
Vi får vänta och se om det tagit sig för oss, men nog längtar jag alltid 👏😍
Åh tröttgladmamma låter ju som trefaldigmästareikärlek säger, en nidis. Hoppas !! 😄
Trefaldigmästareikärlek: välkommen till väntan 😂 önska fanns ett sätt att veta direkt om de tog eller inte haha
Tröttgladmamma nej jag har inte testat det men läst på en del om just de metoderna 😂😂 Man blir ju proffs på olika huskurer för grav när man längtar 😜
Har dock haft en galen älsmärta denna månad så jag försöker intala mig att det är för att det är ett bra, friskt, stort ägg 😂
När har du Bim? Blött mer eller bara det som kom tidigare?
Så spänd för allas skull! Nu behöver vi lite plus 👏
Trefaldigmästareikärlek
Min bim trodde jag var 5/11 men ägglossning kom tidigare så om NC bekräftar borde BIM vara 1/11 istället 😊 du ?
Foodie samma som för mig! Då får vi följas åt och hålla tummarna tillsammans 🤗😊
Känns som att jag inte kan komma på en annan förklaring till denna smärtan mellan äl o bim än att ägget måste fäst? Har sedan igår en molande smärta o känner mig lite "tjock o tung" vid livmodern.
Varit lite små test från mitt håll senaste dagarna. Råkade bryta handen så går med gips nu 🙄 bra där!
Men jag är på äl+9/10. Har fått ökade flytningar. Fick blodtrycksfall för 2 dagar sedan. Brösten har blivit känsligare så vill inte att mannen rör dem. Och idag en himla jäklar trötthet att jag råkade somna vid lunch medan jag pendla med jobbet.
Funderar på att ta ett test i morgon men vet ju att de är i tidigaste laget.
Någon som provat clearblue early och clearblue early digital som blinkar i samma urin? Funderar på hur ett vanligt streck ser ut på early för att ett sådant digitalt ska ge utslag 😬
Hej på er, hur går det för alla?
Jag började smygtesta igår pga en känsla. Uppfattade det som negativt men anade ändå något & fick medhåll i sån här tolka graviditetstest tråd. Tog igen imorse på morgonurin , äl+9 och idag ser jag något utan ansträngnin?🥺
Lite känsligt men skriver ändå!
Äl+10/11 ungefär. Och har fått så mycket flytningar 😳 de ser ut som när man ska ha ägglossning. Och från ingenstans idag blev jag (åter igen ursäkta) trög i magen. När jag varit gravid så är jag trög i magen från början till slutet. Men aldrig annars. Bara haft de så här som gravid (pga progesteron) och när jag tidigare idag gett upp hoppet om att vara gravid pga negativt test.. så fick jag liksom nytt hopp igen! Hur löjlig är man inte egentligen?