-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Jag har lärt mig saker om näthat i helgen. Melloprogramledare är en utsatt grupp. Jag är en ananas. Alla gillar inte ananas. Du är en ledsen farbror.
-
Ni som är här för annat än miljonärens husbilstjafs
www.dn.se/sverige/nytt-hyreshus-i-farsta-ska-bli-variant-av-social-housing/ -
Nja.. det ifrågasätter jag verkligen. Det verkar mest vara en tävling i många diskussioner om vem som är bäst på att trycka ner vem och vem som lyckas kränka någon bäst. Familjeliv är nog för många utstötta och ensamma som skulle BEHÖVA just psykolog.Anonym (Loth) skrev 2023-03-02 20:26:06 följande:Skrivandet är en känslomässig ventil som man inte ska underskatta. Jag är övertygad om att forum av den här typen fungerar bättre än en psykolog.
-
Dig gillar jag. Vi håller inte med varandra i allt, men du spelar åtminstone med öppna kort. Om du upplever att jag tävlar i att kränka och trycka ner så beklagar jag det.Carolatom07 skrev 2023-03-06 04:12:08 följande:Nja.. det ifrågasätter jag verkligen. Det verkar mest vara en tävling i många diskussioner om vem som är bäst på att trycka ner vem och vem som lyckas kränka någon bäst. Familjeliv är nog för många utstötta och ensamma som skulle BEHÖVA just psykolog.
Mina trådar och även inlägg i andra trådar brukar med jämna mellanrum generera det du kallar kränkande kommentarer. Det har, tror jag, att göra med en kombination av att jag skriver mycket och ofta i mina egen trådar om de ämnen som intresserar mig och att jag berättat att jag upplever och har upplevt ett utanförskap. Det finns också minst två personer som upplever att de haft en beef med mig i höstas och därför trycker minus på alla mina inlägg. Ibland skriver de saker som "ditt liv blir allt mindre avundsvärt" och "gå och var med din sambo istället". De konton som har svårt att acceptera att en människa som upplever utanförskap uttrycker sig offentligt behöver kanske skriva kränkande saker för att hantera sin inre stress över något de inte kan bestämma över?
Psykolog kan vara bra men psykologers uppgift är inte att hjälpa en med länka kulturkritik, något den här tråden har börjat präglas alltmer av då inte tillräckligt många andra i utanförskap skrev i den för att fattigdomen skulle få en röst nerifrån. Det finns dock en äldre tråd från 2012 som jag länkat till högre upp och det finns andras personliga trådar om utsatthet som jag länkade till innan jag insåg det oetiska i att göra dem till innehåll. Flera av dem är trolltrådar. Sedan jag slutade svara i andras trådar om fattigdom, arbetslöshet och Samhall försvann de genom ett... trollslag.
Det finns ändå en del bra text om erfarenheter som människor delat med sig av i dessa trådar om man är intresserad av fattigdomserfarenheter. -
Jag har alltid varit den uppriktiga och spontana typen, förutom under några år i tonåren då jag var blyg och kuvad. Jag ser dig som en av de mer seriösa på forumet.Du kan förhålla dig saklig utan att låta irrationella känslor ta överhanden, vilket många som skriver här verkar ha problem med.Fröken Allvar skrev 2023-03-06 06:27:07 följande:Dig gillar jag. Vi håller inte med varandra i allt, men du spelar åtminstone med öppna kort. Om du upplever att jag tävlar i att kränka och trycka ner så beklagar jag det.
Mina trådar och även inlägg i andra trådar brukar med jämna mellanrum generera det du kallar kränkande kommentarer. Det har, tror jag, att göra med en kombination av att jag skriver mycket och ofta i mina egen trådar om de ämnen som intresserar mig och att jag berättat att jag upplever och har upplevt ett utanförskap. Det finns också minst två personer som upplever att de haft en beef med mig i höstas och därför trycker minus på alla mina inlägg. Ibland skriver de saker som "ditt liv blir allt mindre avundsvärt" och "gå och var med din sambo istället". De konton som har svårt att acceptera att en människa som upplever utanförskap uttrycker sig offentligt behöver kanske skriva kränkande saker för att hantera sin inre stress över något de inte kan bestämma över?
Psykolog kan vara bra men psykologers uppgift är inte att hjälpa en med länka kulturkritik, något den här tråden har börjat präglas alltmer av då inte tillräckligt många andra i utanförskap skrev i den för att fattigdomen skulle få en röst nerifrån. Det finns dock en äldre tråd från 2012 som jag länkat till högre upp och det finns andras personliga trådar om utsatthet som jag länkade till innan jag insåg det oetiska i att göra dem till innehåll. Flera av dem är trolltrådar. Sedan jag slutade svara i andras trådar om fattigdom, arbetslöshet och Samhall försvann de genom ett... trollslag.
Det finns ändå en del bra text om erfarenheter som människor delat med sig av i dessa trådar om man är intresserad av fattigdomserfarenheter.
Jag uppskattar dig.
-
Jag vill också svara på detta med de utstötta och ensamma användare som du anser behöva psykolog. Du brukar själv få höra att du ska använda dig av psykolog och lämna forumet istället för att skriva här. Har de kommentarerna hjälpt dig med de saker du berättat om att du kämpar med i ditt liv?Carolatom07 skrev 2023-03-06 04:12:08 följande:Nja.. det ifrågasätter jag verkligen. Det verkar mest vara en tävling i många diskussioner om vem som är bäst på att trycka ner vem och vem som lyckas kränka någon bäst. Familjeliv är nog för många utstötta och ensamma som skulle BEHÖVA just psykolog.
Jag vill till skillnad från dig inte gå in på de här delarna av mitt liv eftersom människor tar vad man än skriver som utgångspunkt för att skriva fler kränkande dumheter, så som att Me33 har läst en syrlighet från en av min trådar som handlar om Hanna Hellquist och min kritik mot hennes arbete. Utifrån det han läst när jag ifrågasätter rimligheten i att Hanna Hellquist jämför sig med Marilyn Monroe säger Me33 i denna tråd att jag är en av dem som tror att Elvis lever, vilket naturligtvis är nonsens. Jag klarar av att acceptera när kända människor dör för att de knarkar eller blir ihjälskjutna, även om det är tråkigt att det går så långt för många även då de är artister. Kändisskap skyddar bara från utsatthet till en viss gräns.
Jag varken kan eller vill ge hela bilden av mitt liv då det skulle kunna påverka de möjligheter jag trots allt har idag. Samtidigt har jag upplevt utanförskap av och till under så pass lång tid att jag vill skriva om detta ämne. -
Nå. Ibland kan jag vara saklig. Ibland får jag nog och letar fram en bild på en ledsen person med ananas att ha i bakfickan. Jag uppskattar dig också av samma skäl som du anger för att uppskatta mig.Carolatom07 skrev 2023-03-06 06:31:34 följande:Jag har alltid varit den uppriktiga och spontana typen, förutom under några år i tonåren då jag var blyg och kuvad. Jag ser dig som en av de mer seriösa på forumet.Du kan förhålla dig saklig utan att låta irrationella känslor ta överhanden, vilket många som skriver här verkar ha problem med.
Jag uppskattar dig. -
På förekommen anledning hänvisar jag till mitt ställningstagande i denna tråd
www.familjeliv.se/forum/thread/82291260-anvanda-familjelivtradar-i-studie/3 -
Man behöver inte tjafsa med individerna. Oavsett utfall är man båda förlorare. Man själv för att man förlorade tid och energi. Trollet för att det fick uppmärksamheten för att fortsätta liknande destruktiva stil.Carolatom07 skrev 2023-03-06 04:12:08 följande:Nja.. det ifrågasätter jag verkligen. Det verkar mest vara en tävling i många diskussioner om vem som är bäst på att trycka ner vem och vem som lyckas kränka någon bäst. Familjeliv är nog för många utstötta och ensamma som skulle BEHÖVA just psykolog.
-
www.dn.se/kultur/annah-bjork-far-ett-hart-uppvaknande-ur-den-svenska-skentryggheten/
Om du inte orkar läsa den här tråden tycker jag att Aase Berg sammanfattar den i recensionen av en stackars privilegierads covidbok. Stackars för att Aase går hårt åt Anna, inte stackars i livet, hon verkar ha det fint.
Loth: jag har varit på promenad idag igen. Två långa i helgen. Jag mår bättre. Märker det på att jag tål mer skit av folk på nätet och utanför. Kan vara fysisk aktivitet som spelar in men även annat. Återkommer med rapport om promenader som utlovat. Någon skrev till mig idag att den uppskattar tråden så jag vill åtminstone göra klart den, alltså säga hur det gått.