-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Dags att se över bidragen?Fröken Allvar skrev 2023-02-28 07:53:32 följande:
Jag har ju min lilla käpphäst till den som rider på föreställningen att det bara är att ta sig i kragen så löser sig allt, att då behöver även arbetsgivare vara redo att ta emot. Artikel om kvinnor beredda att flytta från Malmö i söder till Skellefteå i norr. De deltog i ett arbetsmarknadsprojekt. Ingen fick jobb.
www.dn.se/sverige/lockade-arbetslosa-malmokvinnor-till-skelleftea-ingen-fick-jobb/
-
Jag är inte glad att se dig här.Rataxes skrev 2023-02-28 08:29:04 följande:Dags att se över bidragen?
-
Jag är inte här för att göra folk glada. Det finns gott om forumdelar för navelskådande och säkert ett kuddrum för extra ömhudade.Fröken Allvar skrev 2023-02-28 08:31:39 följande:Jag är inte glad att se dig här.
-
Det satsades alltså 70 miljoner i detta projekt. 412 personer deltog.Fröken Allvar skrev 2023-02-28 07:53:32 följande:
Jag har ju min lilla käpphäst till den som rider på föreställningen att det bara är att ta sig i kragen så löser sig allt, att då behöver även arbetsgivare vara redo att ta emot. Artikel om kvinnor beredda att flytta från Malmö i söder till Skellefteå i norr. De deltog i ett arbetsmarknadsprojekt. Ingen fick jobb.
www.dn.se/sverige/lockade-arbetslosa-malmokvinnor-till-skelleftea-ingen-fick-jobb/
170 000/person. Ledde inte till ett enda jobb.
Såklart enklare att leva i Malmö med bidrag ön att flytta till Västerbotten och behöva jobba.
Men en massa medelklassvenskar med värdelös akademisk utbildning fick bra betalt för att dra projekten. -
Mycket mer rimligt att beskriva hur du ser på saken än att kräkas bidragsfrasen. Tack.Rataxes skrev 2023-02-28 08:56:43 följande:Det satsades alltså 70 miljoner i detta projekt. 412 personer deltog.
170 000/person. Ledde inte till ett enda jobb.
Såklart enklare att leva i Malmö med bidrag ön att flytta till Västerbotten och behöva jobba.
Men en massa medelklassvenskar med värdelös akademisk utbildning fick bra betalt för att dra projekten. -
Jag håller med om att det finns ett goodwillproblem kring arbetslösa. Har själv befunnit mig på arbetsplatspraktik på kulturinstitution där jag förvägrades att äta lunch med de anställda. En känd antirasist kallade mig nedlåtande för "local". Antar att han såg mig som en fattig vit och därmed irrelevant vit person. Nåväl. Sen fick jag ett jobb igen istället.
-
" alternativet till arbete ska inte vara fritid."Eller: Sätt igång och jobba, bara inte på min arbetsplats.
-
Det är inte bara att ta sig i kragen. Att ta sig i kragen är svårt, mycket svårt. Och arbetet tar aldrig slut så det är lätt att falla tillbaka.Fröken Allvar skrev 2023-02-28 07:53:32 följande:
Om jag var från Malmö hade inte jag heller velat flytta till Skellefteå. Tycker alla gjorde rätt som stannade till slut. -
Tack det samma!Fröken Allvar skrev 2023-02-28 07:54:49 följande:Jag är glad att se dig här.
-
Det är ett annat perspektiv. Att alla gjorde rätt som stannade. Och i så fall är de enda som tjänade på projektet de som fick lön för att arbeta med det, då det var ganska dyrt.Anonym (Loth) skrev 2023-02-28 17:31:58 följande:Det är inte bara att ta sig i kragen. Att ta sig i kragen är svårt, mycket svårt. Och arbetet tar aldrig slut så det är lätt att falla tillbaka.
Om jag var från Malmö hade inte jag heller velat flytta till Skellefteå. Tycker alla gjorde rätt som stannade till slut.
Nej, det är inte bara att ta sig i kragen. Det går sådär med mina dagliga promenader. Däremot tänker jag ofta på att jag lovat dig och mig själv att ta dem.
Idag såg jag mig själv i en ny spegel. Jag har fått ordentligt vinterfläsk! Som kan bli sommarfläsk om jag inte lyckas med mitt löfte.