-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Skrivandet är en känslomässig ventil som man inte ska underskatta. Jag är övertygad om att forum av den här typen fungerar bättre än en psykolog.Fröken Allvar skrev 2023-03-02 11:42:05 följande:
Vi har som sagt olika förutsättningar. Du säljer knark och bor i husbil, jag lever ett annat liv. Vi prioriterar olika saker. Ditt sätt att leva verkar inte göra dig lyckligare än att du lägger energi på att solka ner tråden med personangrepp på mig, och jag har - utifrån hur mitt ständigt föränderliga liv ser ut just nu - energi nog att uppmärksamma vad du gör. Men hellre skulle jag förstås slippa lägga den energin, varför jag hänvisar till att du lyfter dina intressen i någon av de trådar jag länkar till i denna tråd.
-
Om det verkligen är sant att vederbörande säljer droger är det direkt komiskt hur han har mage om att tala om hur man ska handla för att förbättra samhället. Han har inte funderat på att börja med sig själv?Fröken Allvar skrev 2023-03-02 11:42:05 följande:
Vi har som sagt olika förutsättningar. Du säljer knark och bor i husbil, jag lever ett annat liv. Vi prioriterar olika saker.
-
Lösa indicier om att jag nyttjar knark är lite som att tro på Elvis fortfarande.
Men sysslar man själv med såna substanser så tror man kanske mycket, vad vet jag. -
Bra!me33 skrev 2023-03-03 11:47:50 följande:
Lösa indicier om att jag nyttjar knark är lite som att tro på Elvis fortfarande.
-
Och att skicka en swish då och då löser inte mycket annat än att göda ett par hittepå-chefer i de där organisationerna.
Nä, gå ned till stadsmissionen och dela ut soppa direkt i kön det ger mera verkan i samhället än köra bla-bla på ett feminist-forum.
Och till skillnad från dig gick jag på en folkhögskola med fattiga invandrare varje dag i två år som faktiskt formade mig litegrann som person.
Sedan blev jag fast.-miljonär relativt ungt och att jag idag kan veckla ut mig mot odling, självförsörjning och faktiskt ge tillbaka till några som har det sämre ställt i samhället(selektiva grupper) det är något som jag gör utan "bla-bla" framför ett tangentbord.
Så näh, av oss två jämförelsevis är jag nog den mera sanna humanitären än vad du är fast jag spottar åt rumäner som tigger av mig på gatan. -
Jag tänker såhär, att lösa indicier ignorerar man, eller möter med andra lösa indicier så att det blir tydligt vad som är vad.
Sluta spotta efter folk på gatan. Vad du väljer att spotta ur dig på Familjeliv kan jag däremot inte styra. -
Inte för att jag kan styra vem du spottar åt på gatan heller. Om du kom för soppa hos mig och sa Hej, jag är Me33, då skulle jag kunna spotta i din soppa. Min tantiga strupe kan ackumulera en del slem som matchar din personliga framtoning.
-
Hej, jag skriver här eftersom jag inte vet vem du är, annars hade jag skrivit privat. Det var fint av dig att uppmuntra mig.Anonym (Loth) skrev 2023-03-02 20:26:06 följande:Skrivandet är en känslomässig ventil som man inte ska underskatta. Jag är övertygad om att forum av den här typen fungerar bättre än en psykolog.
Jag håller med om att skrivande är en känslomässig ventil och att forum kan vara bra för människor. I mitt eget fall är det mest jobbigt, folk blir så arga på mig hela tiden och då blir jag också sur. -
ensamstående va?
-
Det är tråkigt att du har behov av att dra ensamstående kvinnor i smutsen för att du har höga tankar om dig själv. Om du har läst mina trådar så känner du redan till mitt civilstånd.me33 skrev 2023-03-05 22:06:48 följande:
ensamstående va?