Varför är du emot kärnkraft?
www.researchgate.net/figure/rates-for-each-energy-source-in-deaths-per-billion-kWh-produced-Source-Updated_tbl2_272406182

min tanke är, tänk om man hade lika högt säkerhetstänk kring fossila bränslen. Då hade vi haft betydligt färre miljöproblem.
Ja, det finns risker, framför allt förvaring av restavfallet. Men allt efter tekniken utvecklas, så är jag rätt säker på att detta restavfall kommer minska.
I Sverige är det ändå väldigt tryggt, både hanteringen av kärnkraft i drift och avfallet
min tanke är, tänk om man hade lika högt säkerhetstänk kring fossila bränslen. Då hade vi haft betydligt färre miljöproblem.
Ja, det finns risker, framför allt förvaring av restavfallet. Men allt efter tekniken utvecklas, så är jag rätt säker på att detta restavfall kommer minska.
I Sverige är det ändå väldigt tryggt, både hanteringen av kärnkraft i drift och avfallet
Jag är helt för kärnkraft, i synnerhet om man fortsätter utvecklingen och går in på generation fyra där man återvinner avfallet.
Det stora problemet med kärnkraft är avfallet och det har blivit enormt mycket avfall under de få årtionden det har funnits. Det är alltså inte ett hållbart alternativ i längden även om det är bland det bästa vi har just nu.