Noelani skrev 2023-09-06 18:33:33 följande:
Min slemhinna minskade en gång från sista vul till ÄP så de kanske den också kan göra? Hur tjock var din?
Jag tror inte det är sån stor risk att de största släpper när du tar ex fyremadel eller liknande. Om alla 11 är minst 11-12 så är det ju väldigt god chans att alla växer i kapp.. har ni lyckats få blastocyster tidigare ?
Jag har för mig att man kan medicinera för en tunnare eller tjockare slemhinna. De låter också som en VÄLDIGT bra klinik som tar detta på allvar. Jag har läst massor om hur viktigt det är att slemhinnan är i en viss storlek både vid sprutstart och återföring och många kliniker verkar hoppa över att kolla detta.. Kanon att de gör det - även om du får vänta på ET/FET.. större chans till framgång nu!
Min var dryga 20mm och den borde typ vara hälften så tjock tror jag. Det gör mig lite orolig + att hon såg någonting ? Troligtvis en polyp . Kanske kan förklara att slemhinnan är förtjockad. men när man googlar får man upp massa om cancer så det ska jag sluta med.
Som du säger är det bra att läkaren tar det allvar samtidigt som jag inte kan låta bli att tänka på att detta kan ha påverkat tidigare försök . Hon kunde se att den vid senaste försöket i april var tjock men inte lika - runt 17 mm tror jag hon sa. Om det nu är en eller flera polyper där känns det ju riktigt tufft att tänka att detta kan ha påverkat och förstört mina tidigare chanser . dom du säger så är det ju inte bara polyper utan just slemhinnans storlek som är viktig. Med tanke på att jag redan för snart fyra år sen fick höra att jag hade en tjockare slemhinna än normalt så borde man väl haft lite extra koll på just den kan jag tycka. Även om spolningen jag gjorde då inte visade på några anormaliteter. Jag har ju litat på läkarna i detta.
Ja vi har fått blastocyster tidigare vid första försöket i september förra året fick vi en och vid andra försöket fick vi två . Kan ju bara hoppas nu då att vi lyckas få det igen. Usch blir en extra orolig sista omgång . Det viktigast är dock att det inte är nåt farligt . Bara att vänta och se och hoppas på det bästa.
Får fortsätta glädjas med dig , Orkidée, Shiny och andra gravida så länge.
Hur mår du och har du fått tid för ul?