• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-08-31 21:05:53 följande:

Jag började spruta igår och ska snart ta dagens ? Har dock haft jobbiga känslor sen igår . Nästan som att jag börjar tvivla på att köra igen. Orkar jag detta igen ? Orkar min kropp rent fysiskt? Plötsligt börjat oroa mig för att alla dessa hormoner ska vara skadliga och att jag inte borde utsätta mig för detta i denna ålder. Orkar min kropp ens med en graviditet ? Är det ens värt det ?

Sen känns det inget bra rent ekonomiskt. Vi har redan lagt ner över 100 000 och nu ytterligare 45 000 . Pengar som vi hade kunnat ge/ nyttja med våra levande barn. Ja ni hör ju - alla negativa och jobbiga delar bara snurrar i huvudet just nu. Usch vet inte varför för innerst inne vill jag ju så gärna ha ett till barn . Har ju snarare haft ångest över att det inte kanske blir så. Jag vill fortfarande ha ett barn till och  jag vet inte varför jag känner såhär mycket oro?. Tufft.
    Någon som känner igen sig?

Åh, kände precis som dig inför de 2 sista gångerna?
    både för att hoppet höll på att rinna ur en helt men även för att det var en slags brytpunkt att om det inte funkar efter 3 ggr, vad gör vi då?

så inför fjärde sedan hade jag exakt samma känslor som du har nu, kände mig som en robot och liksom bara tog sprutorna och började typ vänta på mensen igen?

Önskar dig/ er ett stort lycka till nu ❤️
  • Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-09-01 16:59:44 följande:

Ah ok. Kanske ska fråga om det ändå. 
    Är tacksam för min helt ok äggreserv men det där rätta ägget verkar ju inte helt lätt att hitta tyvärr ?
    Idag känns alla jobbiga tankar mindre jobbiga och peppen är starkare . Hoppas det fortsätter så. 

Håller tummarna hårt för att båda embryona fäst och att ni får tvillingar . {#emotions_dlg.flower}

Tack fina du! Hoppas så mycket för din skull också så du ska få uppleva din dröm! Ja, skadar kanske inte att gå all in på sista försöket. Om du får många, tänker ni frysa och gör FET då sen eller är det sista-sista? Isf kanske ni ska vara väldigt tydliga med kliniken om det och därför be om att få sätta in 2 st... Det kanske går med på det om de vet att det är sista omgången för er... 
    Orkidé8181 skrev 2023-09-01 17:28:09 följande:
    både för att hoppet höll på att rinna ur en helt men även för att det var en slags brytpunkt att om det inte funkar efter 3 ggr, vad gör vi då?

så inför fjärde sedan hade jag exakt samma känslor som du har nu, kände mig som en robot och liksom bara tog sprutorna och började typ vänta på mensen igen?

Ja och det verkar ju vara ett väldigt bra förhållningsätt ;) 
    Jag kände ju faktiskt lite likadant.. Jag hade aldrig ens tagit testet den dagen jag plussade om inte du skrivit att gör det.. Var helt bombsäker på att det inte skulle bli något.. 

• Drömmenom3

Tack snälla du Hjärta Skönt att höra att man inte är ensam med dessa känslor. Känner mig helknäpp . 

Hur mår du nu? Och vilken vecka är du i nu? 

• Drömmenom3
    Noelani skrev 2023-09-01 17:41:53 följande:
    Tack fina du! Hoppas så mycket för din skull också så du ska få uppleva din dröm! Ja, skadar kanske inte att gå all in på sista försöket. Om du får många, tänker ni frysa och gör FET då sen eller är det sista-sista? Isf kanske ni ska vara väldigt tydliga med kliniken om det och därför be om att få sätta in 2 st... Det kanske går med på det om de vet att det är sista omgången för er... 

Ja och det verkar ju vara ett väldigt bra förhållningsätt ;) 
    Jag kände ju faktiskt lite likadant.. Jag hade aldrig ens tagit testet den dagen jag plussade om inte du skrivit att gör det.. Var helt bombsäker på att det inte skulle bli något.. 

Tack, vad gulligt av dig  Hjärta
    OM vi har turen att få mer än ett fint embryo så lutar det åt att vi ber om att få två insatta som vid senaste försöket. Mest för det ekonomiska  . Känns som att risken /chansen att båda ska fästa är så oerhört liten och att då betala ytterligare för en insättning till känns dumt. Eftersom  de gick med på det sist borde det inte vara några problem, Dock gör de det bara med 2-dagars och inte med blastocyster har de sagt bestämt flera gånger.  Har vi turen att få fler än två fina och något som klarar sig till frysen kommer vi såklart utnyttja den chansen också såklart om det inte funkat med de första . 

Har du fått en tid för VUL ? Åh så spännande 
  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-09-02 22:17:55 följande:

Tack snälla du Hjärta Skönt att höra att man inte är ensam med dessa känslor. Känner mig helknäpp . 

Hur mår du nu? Och vilken vecka är du i nu? 

Tack jag mår bra nu 😊
    förutom att jag dragit på mig någon förkylning/ influensa, haft feber sedan i fredags 😷

jag är i v 16 nu, går in i v 17 på tisdag 😊

nej du är absolut inte knäpp, även om man inte tror det när man är inne i bubblan så tror jag det är rätt normalt?blir ju liksom kanske inte ett Lina roligt projekt att ? fixa barn ? på via ivf som via naTurlig väg 😅
    sedan är det såklart en ekonomisk stress och press för oss som betalar privat? det är mycket pengar och tar tid att spara ihop till?

• Drömmenom3

Orkidée: Krya på dig {#emotions_dlg.flower} V17 Wow! 

Här grubblar jag vidare och känner mig nu orolig för att äggplocket ska krocka med helgen . Jag har vid alla de senaste plocken haft äp på dag 12 . Nu har jag räknat ut att dag 12 denna gång blir nästa söndag och min klinik har ju inte öppet på helger.  Vet att jag inte ska ta ut nåt i förskott utan får vänta och se vad första ul på onsdag visar innan jag hetsar upp mig för mycket men kan inte låta bli . Om min kropp beter sig som senast så kommer ju mest optimala äggplocksdagen vara på söndagen men de kommer ju då boka in plock på måndagen. Då kanske det är försent dvs att jag ägglossar innan . Hur mycket kan de egentligen styra det där ? Och kan äggen påverkas om man lyckas hålla kvar de till dagen efter den mest optimala ? Finns det överhuvudtaget en mest optimal dag för äp?

Vad har ni för erfarenheter? 

• Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-09-03 17:49:42 följande:

Orkidée: Krya på dig {#emotions_dlg.flower} V17 Wow! 

Här grubblar jag vidare och känner mig nu orolig för att äggplocket ska krocka med helgen . Jag har vid alla de senaste plocken haft äp på dag 12 . Nu har jag räknat ut att dag 12 denna gång blir nästa söndag och min klinik har ju inte öppet på helger.  Vet att jag inte ska ta ut nåt i förskott utan får vänta och se vad första ul på onsdag visar innan jag hetsar upp mig för mycket men kan inte låta bli . Om min kropp beter sig som senast så kommer ju mest optimala äggplocksdagen vara på söndagen men de kommer ju då boka in plock på måndagen. Då kanske det är försent dvs att jag ägglossar innan . Hur mycket kan de egentligen styra det där ? Och kan äggen påverkas om man lyckas hålla kvar de till dagen efter den mest optimala ? Finns det överhuvudtaget en mest optimal dag för äp?

Vad har ni för erfarenheter? 

Så länge du tar ex fyremadel och tar ovitrelle ett dygn senare än tidigare så borde du inte ägglossa innan. Kanske är precis det du behöver också för att lyckas! En dag till för extra boost 😍
  • Drömmenom3
    Noelani skrev 2023-09-03 18:30:13 följande:
    Så länge du tar ex fyremadel och tar ovitrelle ett dygn senare än tidigare så borde du inte ägglossa innan. Kanske är precis det du behöver också för att lyckas! En dag till för extra boost 😍

Sant . Får hoppas att det är så. Skäms

• Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-09-03 18:49:39 följande:

Är det bara jag i tråden som är mitt uppe  i ett försök just nu ? 

Tror de flesta hänger i gruppen Vi som startar IVF 2023 :) Kom dit ❤️
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?